Skip to main content

Ik heb tot een tijdje geleden altijd prima internet gehad. Maar sinds een paar maanden werkt het een stuk minder. Ik heb vandaag een paar keer de wifimanager gebruikt maar de snelheid wordt steeds lager in plaats van hoger. Ook worden mij wifipunten geadviseerd, terwijl ik die nooit nodig heb gehad. Tenslotte wachten we al sinds november of het verbinden van de glasvezelkabel die hier is aangelegd. Ik ben heel ontevreden over ons abonnement en overweeg over te stappen. Ter illustratie: ik ben op mijn slaapkamer waar ik altijd prima een filmpje kon kijken op mijn ipad en nu heb ik na het automatisch opstarten van het modem door de wifimanager nog 6 mb downloadsnelheid. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Hallo @Cr3s wat is je abo-snelheid, TOT 50Mbit/s, TOT 100Mbit/s of anderszins?

Doe je de speedtest wèl bekabeld op 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Nee ik heb de speedtest gedaan op mijn ipad waar ik traag internet ervaar, zoals de wifimanager vraagt Ik heb een alles in een standaard abonement, volgens mij 100 mb. Weet. u waar ik dat kan vinden?


Foto van de wifimanager

 

 


Nee ik heb de speedtest gedaan op mijn ipad waar ik traag internet ervaar, zoals de wifimanager vraagt Ik heb een alles in een standaard abonement, volgens mij 100 mb. Weet. u waar ik dat kan vinden?

In je contract en op je factuur @Cr3s 

speedtesten via wifi is zinloos, alleen bekabeld telt, want daar is de draadloze snelheid in relatieve zin weer van afgeleid.