Skip to main content

Goedendag, ik zou graag willen weten waarom mijn internet zo traag is.  Het is al heel lang zo.  Betaal voor een 100Mbps abonnement. Iemand een idee of dit normaal is of wat zou ik moeten hebben qua download snelheid?  Kan blijkbaar geen emails naar KPN sturen en kan ook niet chatten.

Daar lijkt wel iets mis te gaan @It'sMe79 . Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop?

De kabel gaat van de PC naar zo'n Devolo adapter in de muur omdat de modem te ver weg is van de PC en zou anders 10m kabel moeten trekken door het huis heen...

Een Devolo is tegenwoordig wel heel lastig om te gebruiken. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. Ik raad je aan om of met een kabel of met wifi te werken anders gaat het niet goed komen ben ik bang.

Dank voor je reactie 🙂 Ik heb er geen verstand van.  Hoe regel ik dat via WiFi dan?  Of kan ik dat beter aan KPN telefonisch vragen?

De vraag is dan of je een pc hebt die het op wifi doet. Anders zou je een Wifi adapter moeten kopen. Is de snelheid op je mobiel via wifi wel hoger? Heb je in je omgeving die iets afweet van deze materie?

Hoi @It'sMe79 

Als aanvulling op wat mede community lid @Joep1965 al schreef in zijn reacties naar jouw, ben ik erg benieuwd welke verbinding je hebt bij KPN.
Heb je een glasvezelverbinding?
Of nog een DSL verbinding via de oude koperlijn? 

Ik heb even gekeken maar bij Device Manager en Network Adapters zie ik geen draadloos iets.  Dus blijkbaar geen WiFi dan.  Ik wil het wel met een kabel proberen…. klopt het dat een Cat6 kabel het internet ook wat sneller kan maken?  Of zal ik een gewone (wat is het? Ethernet/LAN kabel?) proberen?

Aan Michel, dank voor het meedenken ook - het is Glasvezel.

PS.  Via WiFi op mobiele devices gaat het inderdaad veel sneller.  Nee, helaas ken ik niemand die mij hiermee kan helpen - vandaar mijn aanwezigheid hier LOL x

Als je een utp kabel cat 5e of cat 6 koopt gaat het prima werken. 

Schaf eerst eens de wifi usb stick aan waar @Joep1965 naar linkt.

Bij mijn buurvrouw ging het daarmee prima op een oude pc waarvan de eigen wifikaart stuk was.

Nog heel oude Devolo adapters?

Herstart ze ook eens. Haal ze uit het stopcontact. Daarna eerst die bij het modem weer aan. Als die is opgestart die bij de pc.

Hopelijk draait die pc wel minimaal op Windows 10. Anders staat de kraan open voor digitale inbraak. Of meekijkers. 

Hoi @It'sMe79 

Voor een glasvezelverbinding is de behaalde downloadsnelheid veel te laag, waardoor ik mij ook terdege afvraag of de goede tip van mede community lid @Joep1965 zal gaan helpen, door er een UTP kabel van Categorie 5E of 6 tussen te leggen, wat voor de rest uitstekend werkt.

Zelf gebruik ik alleen nog UTP kabels van Cat. 8 die inmiddels vrij standaard zijn geworden (en ook goedkoper), en waarmee je tevens voorbereid bent op de nabije toekomst.

Het is verstandiger om jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woning te laten doormeten door een medewerker van de storingsdienst van KPN, om te checken of er niet iets fout gaat op jouw glasvezelverbinding of in de wijkcentrale.
Ook kan de medewerker het KPN modem uitlezen.
Zodat je dat in elk geval kunt uitsluiten, en dus kunt wegstrepen.

Telefoonnummers:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De storingsdienst van KPN is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Ik heb een storing

Hoi, @Michel.uit.Arnhem . Lees het topic even door.

Via wifi op telefoon prima download.

Die 2.9 is via Devolo naar een stand alone pc.

Met de (glasvezel) snelheid is dus niets mis.

Het gaat alleen op die pc via Devolo niet goed. Mijns inziens zit het in gebruik DVS.

Hoi, @Michel.uit.Arnhem . Lees het topic even door.

Via wifi op telefoon prima download.

Die 2.9 is via Devolo naar een stand alone pc.

Met de (glasvezel) snelheid is dus niets mis.

Het gaat alleen op die pc via Devolo niet goed. Mijns inziens zit het in gebruik DVS.

Hoi @PeterG 

Ik ben het absoluut met jouw en @Joep1965 eens, daar is geen enkele twijfel over mogelijk.
Daarnaast ken ik het probleem van TS @It'sMe79 , en het zou inderdaad heel goed kunnen dat het aan de Devolo DVS ligt.

Maar een meting kan sowieso geen kwaad, dan heeft TS @It'sMe79 alles in één keer gecontroleerd en aangepast, lijkt mij een win-win situatie.

Eerst maar eens een eerlijke meting op de pc. Zonder dvs ertussen dus.

Net even speedtest met m'n oude laptop (heeft nog RJ45 poort) via DVS 650. 25 down en up op m'n glasvezel verbinding. Voldoende voor pc.

Zonder DVS was de meting altijd volle bak (contractuele snelheid)

HI @It'sMe79, welkom op onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen. Heb je dit uiteindelijk kunnen oplossen met een WiFi USB adapter? Of in ieder geval een meting kunnen uitvoeren rechtstreek met een kabel? 

Die DVS adapters zou je ook kunnen proberen om te resetten, dan maken ze opnieuw verbinding met elkaar. 

Ik heb een vermoeden dat er via die DVS adapter een netwerkbrug ontstaan is met een DVS adapter van de buren. Als dat zo is, dan is die 2,9Mbps heel goed te verklaren.

Het beste is natuurlijk om helemaal geen "draadloze" verbindingsset te gebruiken, die techniek is zo verouderd en ook behoorlijk onbetrouwbaar.

Maar als het dan echt niet anders kan, reset jouw adapters dan eens en pair ze opnieuw.

Reageer