Skip to main content

We hadden regelmatig uitval van internet, geen internet, telefoon en televisie. De KPN monteur heeft een nieuwe experia box v10 aangesloten. Het internet was nog nooit zo snel geweest tot de volgende dag. Met grote regelmaat is de snelheid onder de 4 MBps, niet wenselijk met online lessen. Bij iedere keer dat de het internet traag werd, is de speedtest gedaan met een bekabelde computer op de experia box. De download snelheid wordt steeds onder de 4MBps gemeten (https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/942c1690-5d7b-11eb-9e6d-f35600ad33c9) De tools die KPN op de site aanbied werken niet. Wat kan ik nog doen om ervoor te zorgen dat we 100MB internet hebben?

Goedemiddag @C. Dirks en welkom op het KPN Forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je aangeeft dat je een probleem hebt met de snelheid van je verbinding. Dat zijn geen beste snelheden en ik wil graag eens met je mee gaan kijken. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier erbij pakken en je verbinding eens doormeten om vanuit daar verder te kijken naar de te nemen stappen!!


Hoi @C. Dirks , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen!


Hallo, nee er is niets veranderd, helaas.  Op verschillende momenten in de week waar de verbinding erg langzaam  is heb ik een speedtest uitgevoerd met een bekabelde laptop aan de experia box 11. De speedtest geeft steeds onder de 10MB aan. erg vervelend als je thuis moet werken en online les hebt.


Gebruikt u draadloze verbindingsets?


De tv blijft goed werken. We hebben op iedere verdieping een Linksys Velop staan. Maar het gaat niet goed bij de experia box 11.


U heeft toch wel de Wi-Fi van het modem uitgeschakeld? Overigens bestaat er geen box 11. Wel 12.


Sorry we hebben de V10.

Het maakt niet uit of we de wifi in of uitgeschakeld hebben. De vaste utp aansluiting zou ter allertijden een minimale snelheid van 50mb van de 100 mb moeten halen.


Ok wat is er zoal aangesloten op de v10 qua randapparatuur en gebruik je apparatuur die data verstuurd via het elektriciteitsnetwerk zoals bijvoorbeeld draadloze verbindingsets?


Beste @C. Dirks, ik zie eigenlijk niets geks zo op het eerste gezicht. ik ben ook wel benieuwd wat je verder aangesloten hebt. Merk je nu nog steeds dat de verbinding zo traag wordt? Zo ja, merk je dit ook op bepaalde momenten? Heb je het glasvezelkastje al eens twee minuten van het stroom gehad?


De momenten op de dag verschillen. De experia en het modem zijn al een aantal keren spanningsloos geweest. Het vreemde is dat het internet razend snel was en de dag daarna ontstonden de trage momenten. Ik blijf het vreemd vinden dat de snelheid met een bedrade laptop 100mb is en op de momenten dat het internet traag is niet boven de 4 mb komt.

Het netwerk zit als volgt in elkaar. De volgende apparaten zijn bedraad met de experia box10, accespoint buiten, NAS, switch en een switch tp-link tl-sg108. Vanaf de switch tp-link tl-sg108 zijn 2 bedrade tv-ontvangers, de Linksys Velop en een playstation. Via de linkys Velop is de x-box bedraad. De tv-ontvangers en Linksys Velop zijn op de IGMP snooping uitgangen aangesloten bij de switch.


Wat rot.. Ik wil dan toch nog eens kijken of ik een monteur kan aansturen als je dat zou willen. Daar moet ik bij vermelden dat als er toch een probleem in jouw thuisnetwerk zit, dat de kosten van de monteur dan in rekening gebracht worden. Als het probleem aan onze kant zit, nemen wij die kosten vanzelfsprekend voor rekening. Mocht je dat willen, wanneer kan je deze dan ontvangen? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur.