Skip to main content

De afgelopen tijd heb ik thuis steeds meer problemen met wegvallend en traag internet. Ik dacht in eerste instantie dat het met name een wifi dingetje was, maar na vanavond een speedtest gedaan te hebben met mijn bekabelde PC ben ik toch wel geschrokken. Ik heb voor de Wifi al de stappen in de app doorlopen. De wifi wordt dan op een ander kanaal gezet, maar dat is helemaal hopeloos qua snelheid.

 

Hieronder een tweetal screenshots: 1 van de PC (bekabeld met 1Gb kaart) en 1 van mijn mobiel (wifi dus). Dit zijn toch veel te lage snelheden?

 

 

 

 

Niemand?


Nevermind… ik was blijkbaar vergeten dat ik m'n internet ooit terug geschroefd had van 100 naar 50 #facepalm…

 

Bekabeld gaat dus goed. Nog tips om de wifi sneller te krijgen? En kan ik op de 1 of andere manier monitoren of deze uitvalt?


Ga met de mobiel nog wat verder bij de Experiabox vandaan zitten, en doe dan nogmaals de WiFi manager. Misschien krijg je wel gratis versterkers. Of heeft u die al?


Hi @Klaastu, mooi om te lezen dat je al een deel van je vraag hebt kunnen oplossen. Nu de WiFi nog! Heb je de tip van @Nick83 gezien? Met de WiFi Manager is het belangrijk dat je de metingen op elke woonlaag doet op de plek op de specifieke woonlaag waar de WiFi-verbinding verbinding het slechtst is. Pas dan kun je checken of de verbeteringen die de Manager doet effect hebben. Zo niet, dan krijg je opties om de WiFi te verbeteren. Wil je de WiFi Manager nogmaals doorlopen met deze tips om te zien of er een verbetering optreedt? Ik hoor het graag van je!


Ik heb inmiddels besloten mijn abonnement te upgraden naar 200Mbps (past misschien ook beter bij een huishouden van 5 met 3 tieners ;-)) en ik heb bericht gekregen dat ik daar een nieuw modem bij krijg. Ik ga eerst maar eens even kijken hoe de wifi dan is. Als het dan nog niet naar wens is ga ik de bovenstaande tips proberen. Bedankt daarvoor!


Ah top! Een 50 Mbit/s-abonnement is voldoende voor twee personen, voor vijf personen (die nu meer thuis zitten dan normaal) is aan te raden inderdaad een upgrade te doen. Mooi dat je een nieuwer type modem krijgt, mocht deze met de genoemde tips nog niet de prestatie leveren die je verwacht had dan hoor ik het graag van je. 


Reageer