Skip to main content

Hallo,

 

Wij maken gebruik van WIFI in ons nieuwe huis. Toen de keuken er nog niet in zat hadden we geen problemen, nu we de keuken hebben is het soms traag en soms valt internet in de woonkamer helemaal weg.

Ik heb op dit forum gezocht naar een antwoord: KPN raadde bij een soortgelijke vraag de thuistest te doen (ik weet even niet hoe dit heet) waarbij KPN op afstand probeert de verbinding te verbeteren, en anders krijg je gratis een wifi versterker Ik heb in iedere kamer het internet getest en de conclusie was dat de test het met mij eens was dat het internet traag was. Alleen ik had verder geen optie om de wifi versterker te bestellen. Kan dat via deze weg? Hoor het graag!

 

Groeten,

M

Hoi @Marroy en welkom op het forum! Super dat je je vraag hier stelt. 🙂 Wat gek dat de Wifi Manager (die bedoelde je?) niet op gratis apparatuur uitkwam. Welke snelheden werden er gemeten via de Manager en wat gaf hij precies als eindresultaat nadat je hem helemaal doorlopen had? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik op onderzoek uit. 


Hi @Sanne_M ,

 

De laagste meting nadat de Experia Box was geoptimaliseerd was 13 MB P/S, en ja die WIFI manager bedoelde ik inderdaad :)

 

Ik zal het forumprofiel aanvullen, dank je.

 

Groeten,
Roy


Bedankt! Ik zie inderdaad dat de laagst gemeten snelheid 13 Mbit/s was, andere ruimtes lagen rond de 36 Mbit/s. Ik zie geen concreet eindresultaat terug gek genoeg, wat als je hem nu nog een keer doorloopt? Meet ook de wifi door op plekken waar je nauwelijks wifi verbinding hebt. Ga echt daar staan waar je nog net wel wifi signaal hebt, dan zijn de resultaten het meest representatief en ik ben benieuwd of je nu wel een eindresultaat krijgt waar je verder mee kunt. 🙂


Heb je de Wifi Manager opnieuw kunnen doorlopen en wat zijn je bevindingen @Marroy? Ik ben benieuwd. 🙂


Hoi,

Ik heb hem 1 keer kunnen doen, nadat de Manager zei dat ie de instellingen van m'n Experia box zou verbeteren hadden we geen internet meer en liep de website vast. Ik heb hem toen moeten resetten, dus ik ga nu echt niet meer die Wifi manager opnieuw doen :)

 

Zie hieronder de resultaten. Het probleem is meestal niet de snelheid (alhoewel Netflix gister continue op een lagere resolutie werd gezet), maar dat het soms helemaal wegvalt. Dit gebeurt voornamelijk in het huis waar de keuken zich bevindt tussen de Experia box en mij. De box bevindt zich rechtsonderin, de keuken rechtsbovenin (in de keuken zelf lijkt het wel goed te gaan, gek genoeg).

Zou een wifi versterker hierbij kunnen helpen?

 

Groeten,

Roy

 

 

 


Hi @Marroy! Je geeft aan dat het signaal dan wegvalt, en niet per se traag is. Valt het dan tegelijk weg op alle apparaten? Als een wifi versterker de oplossing is, dan regelen we dat, maar als er iets mis is met het modem, dan moeten we daar naar kijken natuurlijk. :)


Hi!

Het valt inderdaad op dat als de verbinding op de playstation (die in de woonkamer staat, de keuken tussen de woonkamer en de experia box) wegvalt, ik ook geen wifi signaal met op m'n telefoon ontvang (als ik in de woonkamer ben).

Op m'n kantoor (die zit naast de Experia box) heb ik eigenlijk nooit problemen.

De chromecast doet het 90% van de tijd helemaal niet, die staat ook in de wonkamer.

 


Hi!

Het valt inderdaad op dat als de verbinding op de playstation (die in de woonkamer staat, de keuken tussen de woonkamer en de experia box) wegvalt, ik ook geen wifi signaal met op m'n telefoon ontvang (als ik in de woonkamer ben).

Op m'n kantoor (die zit naast de Experia box) heb ik eigenlijk nooit problemen.

De chromecast doet het 90% van de tijd helemaal niet, die staat ook in de wonkamer.

 

Opmerkelijk. Het lijkt wel echt met de wifi te maken te hebben dus. Als ik jou 2 wifi-versterkers stuur, kun jij ze dan zelf installeren?


Dat zou heel fijn zijn, dankjewel!


Dat zou heel fijn zijn, dankjewel!

Okido. Ze zijn onderweg. Je hebt een privébericht met de details.


Reageer