Skip to main content

Volgens de postcodecheck zou de internetsnelheid via Wifi gemiddeld 63.9 Mb moeten zijn….. Dan haal ik het gemiddelde wel erg naar beneden met mijn 7.2 Mbps. Graag contact om het op te lossen. De stappen op de website heb ik al doorlopen. 

@Irene Tijs , Meestal geeft een website aan wat de internetsnelheid is naar het modem/router toe. NIET de WIFI-snelheid. De WIFI-snelheid is afhankelijk van diverse factoren. WIFI kan negatief beinvloed worden door LED lampen, de afstand vanaf de router/modem, muren, etc.

Wat voor modem/router heb je.


Meet de snelheid eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 


Site geeft enkel aan hoeveel snelheid er binnenkomt op modem. Als je via de WiFi gaat werken verlies je natuurlijk snelheid want dat moet zich door de lucht verplaatsen....


Helaas ook als ik de kabel aansluit op de modem kom ik niet verder dan 7.2 mbps


Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Resetknop gebruikt?


@Irene Tijs , kan jij inloggen op je Experiabox en eens kijken bij de DSL link informatie (zie voorbeeld foto). Kijk dan bij Attainable rate (up/down). De attainable rate geeft aan welke snelheid je binnen krijgt. Ik weet niet welke Experiabox jij hebt de foto is maar een voorbeeld.

 

 


Helaas ook als ik de kabel aansluit op de modem kom ik niet verder dan 7.2 mbps

Weet je zeker dat daarbij het WiFi van de laptop of pc uit staat?


Al het bovenstaande al geprobeerd….. Dank voor jullie goed bedoelde en meedenken adviezen :D Persoonlijk denk ik dat het best werkt als KPN contact met mij opneemt 


@Irene Tijs  je hebt denk ik per ongeluk het antwoord van @Joep1965 als antwoord op je topic geselecteerd. Dit moet je ongedaan maken anders zal een moderator niet meer reageren. Overigens het kan nog wel even duren voordat een moderator reageert ivm drukte. Houdt rekening met een dag of 5.


Hoi @Irene Tijs, welkom op het forum. 

Ik zie dat je al het een en ander zelf hebt geprobeerd. Ik kijk graag met je mee, zou je daarvoor je postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 


Reageer