Skip to main content

Hi!

Sinds eergister heb ik het abonnement aangepast naar 500Mb/s, als ik 5m op afstand zit werkt het perfect en kan ik prima mijn ISO downloaden voor school (Waar het eerst 40m duurde, trek ik dat nu binnen een paar minuten van het internet af)

 

Echter is het bereik boven, of een kamer naast de keuken verschrikkelijk slecht en is het dus ook weer (te) traag.

 

Hier een paar metingen:

  • Woonkamer, 5m afstand | 244Mbps (4 Streepjes bereik)
  • Keuken, ong 10-14m afstand | 114Mbps (Is dus al de helft afgenomen, bereik is hier ook maar 3 streepjes)
  • Kamer1, ong 16-18m afstand | 20Mbps (Is dus al bijna 10x afgenomen, bereik is hier ook maar 1 / 2 streepjes)
  • Boven, vrijwel direct boven de Modem | 20-40Mbps, verschilt waar je exact staat, echter is dit een kamer direct boven de bodem een kamer daarnaast is dan weer nog trager.

Nu heb ik 2 dagen geleden contact opgenomen met KPN (Livechat) voor info over de superwifi punten en een mislukte installatie van de KPN Versterkers destijds, waar ik op een onvriendelijke manier geholpen en afgewimpeld ben. En dus nog niet veel verder ben, maar dat terzijde. 

Momenteel staat hier de Experiabox V10, en zat ik te kijken naar de FRITZ!Repeater 2400, deze in de keuken neer te zetten zodat we op Kamer1 meer bereik hebben en Kamer2 (Naast kamer1) ook hopelijk bereik. Hier is nu namelijk helemaal geen bereik. 

https://fritzshop.nl/repeater/891-fritzrepeater-2400.html )

Nu vroeg ik me af of zo iets voldoende zou zijn, is er een beter alternatief, wat zou optimaal zijn? Als zo iets werkt is het ook de bedoeling boven neer te zetten omdat er ook boven dus zeer slecht bereik/snelheid is. Helaas is er geen kabel naar boven te trekken, omdat hier geen loze leidingen zijn. 

 

Wat is jullie mening/visie?  

Edit: nog even een zeer professionele plattegrond, dat groene bolletje is de modem.

 

@EatMyHitzz Welkom op het forum. Wat lastig dat je wifi verbinding zo snel minder wordt en dat je ervaring met de klantenservice zo vervelend is geweest. 

Het is van afstand niet te zeggen of 1 versterker voor jou voldoende is, een wifi verbinding is daarvoor van teveel factoren afhankelijk. Wel is mijn eigen ervaring met de Fritz 2400 erg goed. Ik dit geval zou testen het beste zijn, mocht het niet goed genoeg werken zou je de versterker kunnen retourneren of eventueel een extra aanschaffen. 

Het allerbeste zou natuurlijk bekabeld aansluiten zijn, maar je geeft zelf al aan dat dit helaas niet mogelijk is. 


@EatMyHitzz Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!