Skip to main content

Sinds nog geen week ben ik van XS4ALL naar KPN overgezet, en nu begint het gezeur al. Ik heb jarenlang ongestoord thuis kunnen werken en de laatste dagen is alles enorm traag.

 

Onze IT Cloud-experts hebben naar de verbinding gekeken en geconstateerd dat er packet loss op 195-121-0-55.dc.kpn.net zit. Nagenoeg 40%.

Kan dat worden opgelost, zodat ik weer kan werken zoals ik bij XS4ALL gewend ben? 

Waarvoor dank. En oh ja, dit heeft haast natuurlijk :-)

Zijn hier de pingplots of traces nog van beschikbaar waaruit deze loss blijkt ?


Hallo Laurens,

 

dank voor je snelle reactie. Zie de afbeelding. 
kun je hier iets mee?


Ik zelf niet maar het is wel goed dat je ze nog hebt zodat hiermee onderzoek gedaan kan worden.

Vindt het overigens wel bijzonder Dat ondanks overgang van XS4ALL naar KPN je eerste 2 hops nog wel naar een XS4ALL gaan, Kan een soort overbrugging zijn geen idee.

Maar hieruit is wel goed te zien dat er tussen

"0.aell.xr3.3d12.xs4all.net" en "195-121-0-55.dc.kpn.net" iets niet helemaal... goed gaat...


Maar, wie gaat hier nu mee aan de slag bij de KPN dan? Of is dit enkel een gebruikersforum en kijkt de KPN verder niet naar de berichten (en moet ik dit dus ook nog elders aanmelden)?

 

Beetje onduidelijk zo.

 


Het is een gebruikersforum en hier zijn tevens KPN medewerkers ( Moderators ) aanwezig die inzage in hebben in het privé deel van uw profiel ( Postcode huisnummer klantnummer etc ) en hiermee aan de slag kunnen.

Het kan wel enkele dagen duren alvorens hier van hen een reactie komt, maar het is goed dan alvast zoveel mogelijk gegevens beschikbaar te hebben, weet niet in hoeverre uw profiel gevuld is anders kunt u deze ook nog even aanvullen.


Hoi @Kees1328 . Welkom op het forum.

Ik begrijp uit je verhaal dat dit letterlijk is ontstaan na migratie? Waar hebben we het precies over? Is dit een verbinding die je via VPN opzet naar je werk?

Gebeurt dit bij alle websites die je pingt? Alle informatie is welkom.

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij daarna een seintje geven? 


Hallo @Erwin_ 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt. Wist niet dat dit niet gekoppeld was aan mijn account bij KPN.

Voordat ik naar KPN ben gemigreerd heb ik nooit last van issues gehad in mijn verbindingen. Nadat ik ben overgezet ervaar ik vertraging in het thuiswerken. Ik maak via een beveiligde tunnel contact met een gatekeeper van ons bedrijf en daarover zet ik een RDP sessie op.

 

Onze NOC afdeling heeft een meting uitgevoerd en de resultaten vind je hierboven in de screenprint. Er zit duidelijk packet loss op het KPN deel van de verbinding. Vandaag gaat het overigens wel beter, ik heb stukken minder traagheid. Ik ben nog maar 1x uit de sessie gegooid vandaag.

 

 


Dank daarvoor. Ik wil je niet door allerlei hoepels laten springen maar zou je voor mij via het (gratis) programma pingplotter een aantal willekeurige sites willen pingen? (kpn.com marktplaats.nl  etc )  En liefst ook ip adressen van jouw werk?.  Kun je daarna de resultaten met mij delen? Op die manier kan ik goed beoordelen of er iets misgaat in het KPN domein en heb ik ‘bewijs’ voor eventuele vervolg acties.

 

 

 


Hierbij 3 resultaten:

  1. Mijn werk
  2. marktplaats.nl
  3. kpn.com

 


Dank voor de inspanningen, @Kees1328 .  Ik zie dat jij een fritzbox heb.  

Heb je die helemaal zelf geconfigureerd of stel je die in op de settings die je van de provider hebt gekregen. In het laatste geval zou je die wizard eens willen laten draaien met de KPN settings? 


Dat wil ik wel doen, maar het probleem

zit duidelijk niet in mijn deel van het netwerk. De Fritzbox is overigens redelijk standaard geconfigureerd, met een enkele portforwarding. Verder niets. 


Kun je het bij wijze van experiment eens proberen? Ik wil graag dat jouw  Fritzbox de hele verbinding naar KPN opnieuw opzet. liefst even met de wizard.  Als dit geen oplossing is, ga ik de hulptroepen inschakelen.


Dat wil ik wel even doen. Worden de kpn setfings automatisch opgehaald of moet ik nog iets specifieks instellen?

Ik ga er dit weekend eens mee aan de slag. 


Ik weet niet welk type je hebt. Maar in die van mij zit een wizard waarbij je uit een lange lijst van providers kunt kiezen.  Even klikken en de rest zou vanzelf moeten gaan.

Ben benieuwd of het een gunstig effect heeft. 


Ik ben er nog niet aan toegekomen, en dat gaat de komende week ook niet lukken. Moet voor m’n werk plotseling een weekje naar Spanje. Na volgende week ga ik er mee aan de slag. 


Ik zie eigenlijk geen enkel probleem in die pingplots uitgezonderd de packetloss op het thuisnetwerk bij IPv6.


@Kees1328 : Ben je hier alweer aan toegekomen?


Nee, nog niet. Aangezien alles nu stabiel draait laat ik het voorlopig ook even achterwege. Geen idee of ik ellende op m’n dak haal door een goed werkend systeem te resetten…


Nee, nog niet. Aangezien alles nu stabiel draait laat ik het voorlopig ook even achterwege. Geen idee of ik ellende op m’n dak haal door een goed werkend systeem te resetten…

Een reset is mijns inziens ook helemaal niet nodig immers ik zie geen enkel probleem in die pingplots. Het enige punt van zorg is de packetloss op het thuisnetwerk bij IPv6.

Wat voor een apparatuur (merk en type) is op jouw FRITZ!Box aangesloten?

Ik ben met name geïnteresseerd in apparatuur anders dan PC's, tablets en telefoons.


Wifi router. Waarop diverse andere apparaten aangesloten zitten.

Maar da’s voor deze kwestie niet interessant: Immers, dit werkt al jaren zonder issues. De overgang naar KPN heeft hier geen invloed op.


Wifi router. Waarop diverse andere apparaten aangesloten zitten.

Wat is het merk en type van die WiFi router?

Gebruik je deze in router-mode of in accesspoint-mode?


Wat ik al aangaf: Niet relevant voor dit ticket. 


Wat ik al aangaf: Niet relevant voor dit ticket. 

Jammer, het kan immers zeer relevant zijn.


@Erwin_ Deze hele kwestie was aan mijn aandacht ontsnapt, nadat ik een poosje in Spanje was. Maar, vandaag spelen er weer allerlei issues op. Ik ga toch maar eens jouw tip volgen, en de wizard draaien met KPN instellingen.

Maar, voordat ik dat doe:

  • Moet ik de Fritz!Box resetten naar defaults, of kan ik gewoon de wizard meteen gaan uitvoeren? 
  • Heb ik nog iets van inloggegevens nodig voor de verbinding (nu staat er onder “Internet-Account Information” een gebruikersnaam/wachtwoord combinatie van XS4ALL. Dat wachtwoord ken ik niet namelijk. Dat ik straks niet met een niet-werkende verbinding zit, dat zou een redelijke ramp zijn ;-)

 


Welkom terug! Je kunt gewoon de wizard draaien. Wachtwoorden zijn niet nodig.

Als het daarmee niet opgelost is en je ervaart nog steeds issues, zou ik een factory default doen.