Skip to main content

hallo ben nieuw en ja ik heb ook het probleem dat het 4G buitengebied traag is en zoek dus naar een oplossing maar wat precies. ik heb de 4G modem voor het raam staan en volgens kpn zit ik 90 mtr vanaf zo`n zendmast. ik heb deze buitengebied vanaf de 14 mei 21 om de dag heb ik maar de bekende 12 mb. ben vandaag al de hele morgen bezig met kpn maar niks.

Hoi @bandog, welkom op het forum!
Behalve het verplaatsen is er niet heel veel wat we kunnen aan de ontvangst van je 4G modem. Hoe branden de lampjes op je 4G modem?
Wat voor snelheden haal je zonder het 4G modem?
Op deze pagina kun je zien waar de mast bij jou in de buurt staat.

Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


hoop dat het zo goed is:fingers_crossed:


mijn fout via servicetool ????????

 

De KPN verbinding werkt correct, maar je verbinding thuis is geblokkeerd.

Mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand. maar de eerste rekening is pas vanaf de 14-5 en ze kunnen zelf het geld aan


Ik heb nog wel iets meer gegevens van je nodig @bandog, kun je in je profiel ook nog je adres en klantnummer/geboortedatum toevoegen en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Zo dan ? Ps is nu voor zolang hat duurt opgelost maar moet ff afwachten of hij het nu langer volhoudt 


Ah dat is een goed teken, dan blijf ik overal vanaf! 
Ik zie trouwens dat mijn collega's van webcare(twitter/facebook) ook al met je dossier bezig geweest zijn. Ik wil voorstellen dat we het bij een kanaal houden. Bij mijn collega's daar heb je doorgaans iets sneller reactie dus wil ik je vragen het contact verder via hen te doen. 
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!


Hallo thomas het is alweer voorbij het werkt al niet meer dit duurt ongeveer 24 uur dat het goed blijft


Werkt weer ff


en was ook weer weg. nu zojuist gebeld werd ineens verbinding verbroken maar nu ben ik er wel achter dat het voor mij grote oplichting is want ( niet persoonlijk bedoelt) het 4G buitengebied is ALLEEN voor wifi en niet voor bekabelde installatie. OOK concurrent die vertelde dat je alleen kpn buitengebied kunt nemen weet denk ik niet dat het alleen wifi is.

Dus kpn 4G buitengebied is alleen wifi

:rage::rage::rage::rage:


Je bent verkeerd geïnformeerd.  Het 4g buitengebied vult de snelheid aan ook voor je bekabelde apparatuur zoals een pc of laptop.  Het doet alleen niets met tv streams. Overigens ben ik zeer tevreden over het 4g modem.


Je bent verkeerd geïnformeerd.  Het 4g buitengebied vult de snelheid aan ook voor je bekabelde apparatuur zoals een pc of laptop.  Het doet alleen niets met tv streams. Overigens ben ik zeer tevreden over het 4g modem.

 

nee ben niet verkeerd geïnformeerd dit was via kpn die dit vertelde en ik kon bekabeld niet de gewenste snelheid van het buitengebied halen want dat kon alleen wifi. ik tijdens telefoon gesprek bekabeld meten op speedtest.nl ong. 42 mb dit was niet goed want die van kpn is de beste nou die aangezet en ja hoor ook de 43 mb nou hoog en laag beweerde ze dat ik wifi zat dus nou schiet mij maar lek. ik belde omdat de 4G na ongeveer 24 uur niet meer werkt dan hoe ik maar 14 mb over bekabeld en wifi gemeten via speedtest.nl , kpn  en speedtest app


Ok als u nietsaanneemt van iemand met ervaring dan is dat prima. Veel succes.


Er word niks gezegt over niets aan nemen ik weet wie aan de telefoon was en uit een Messenger bericht  is gebleken dat ik inderdaad zoals je vertelde verkeerd ingelicht was ik kan hier niet zien wie je bent wat je doet etc.


Ok ben niet boos hoor :wink:. Ik ga je proberen te helpen. Kijk eens op deze site. Vul je postcode in en je ziet waar de masten staan. Zijn de pijlen groen? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten


Ja oke snap het maar ik woon onder de mast (90 mtr ) dus


En daar hangt een zender van kpn in? Ik woon 200 meter van een mast maar daar hangt geen kpn in. Hoeveel streepjes ontvangst heb je?


Ja denk het wel want tmobile zit er ook in maar alles zit zoals het moet alles blauw alleen na ongeveer 24 uur is de 4G verbinding  weg en heb ik maar 12 mb


Ok ben niet boos hoor :wink:. Ik ga je proberen te helpen. Kijk eens op deze site. Vul je postcode in en je ziet waar de masten staan. Zijn de pijlen groen? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

ja 1 pijl groen


Ah dat is een goed teken, dan blijf ik overal vanaf! 
Ik zie trouwens dat mijn collega's van webcare(twitter/facebook) ook al met je dossier bezig geweest zijn. Ik wil voorstellen dat we het bij een kanaal houden. Bij mijn collega's daar heb je doorgaans iets sneller reactie dus wil ik je vragen het contact verder via hen te doen. 
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!

deze willen niet helpen weten trouwens niet wat ze willen


Wat een pokke ding om de dag / 1,5 dag werkt hij ineens niet waardoor ik geen gebruik kan maken van het sneller internet 

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Ja denk het wel want tmobile zit er ook

Dat zegt helaas niets. Er zijn genoeg zendmasten waar enkel antennes van T-Mobile, KPN of Vodafone in hangen. Over het algemeen zijn de KPN antennes te herkennen aan de zwarte strepen aan de onderkant (dit zijn er 1, 2 of 3). Het helpt ook om toch even die link die @Joep1965 stuurde te bekijken. Ik krijg nu namelijk de indruk dat dat niet is gebeurd.

 

Het wilt ook nog wel eens voorkomen dat het raam waar die staat geen of weinig signaal doorlaat, als dit bijvoorbeeld dubbel of driedubbel glas is dan laat dit vaak slechter het signaal door. Als dit het geval is dan zou een 4G buitenantenne nog wel eens kunnen helpen, deze richt je dan op een KPN zendmast, vooral in de buitengebieden waar er minder zendmasten staan wilt dat nog wel eens helpen. Ter vergelijking, ik woon in de stad en heb in een straal van 1.5km al 11 masten staan, in de buitengebieden staat de dichtsbijzijnde soms op 5km. Levert voldoende dekking voor mobiel maar voor SIB is dan een buitenantenne nodig.


Ja denk het wel want tmobile zit er ook

Dat zegt helaas niets. Er zijn genoeg zendmasten waar enkel antennes van T-Mobile, KPN of Vodafone in hangen. Over het algemeen zijn de KPN antennes te herkennen aan de zwarte strepen aan de onderkant (dit zijn er 1, 2 of 3). Het helpt ook om toch even die link die @Joep1965 stuurde te bekijken. Ik krijg nu namelijk de indruk dat dat niet is gebeurd.

 

Het wilt ook nog wel eens voorkomen dat het raam waar die staat geen of weinig signaal doorlaat, als dit bijvoorbeeld dubbel of driedubbel glas is dan laat dit vaak slechter het signaal door. Als dit het geval is dan zou een 4G buitenantenne nog wel eens kunnen helpen, deze richt je dan op een KPN zendmast, vooral in de buitengebieden waar er minder zendmasten staan wilt dat nog wel eens helpen. Ter vergelijking, ik woon in de stad en heb in een straal van 1.5km al 11 masten staan, in de buitengebieden staat de dichtsbijzijnde soms op 5km. Levert voldoende dekking voor mobiel maar voor SIB is dan een buitenantenne nodig.

Ik heb die link bekeken staat 1 groene pijl en op de 4G zit nu geen antenne op hoe sluit je die aan en welke buitenantenne is daar voor te gebruiken oja ik zit 90 meter vanaf de mast. Verder als die het doet werkt het goed maar valt na ongeveer 24-36 uur uit naar 12-14 mb terwijl alle lampjes blauw zijn


Staat de 4G modem ook aan die kant van de woning? Kun je die eens kort buiten neerzetten (als het droog is uiteraard)? Kun je zo testen of isolatie van je woning een probleem is. Als blijkt dat dat het probleem al oplost kun je kijken om een buitenantenne aan te schaffen en die op te hangen. Deze kun je hier vinden. Let wel op, dit zijn enkel antennes, er zit geen montageset bij, deze kun je ook op die site kopen of zelf aan een paal vastmaken.


Staat de 4G modem ook aan die kant van de woning? Kun je die eens kort buiten neerzetten (als het droog is uiteraard)? Kun je zo testen of isolatie van je woning een probleem is. Als blijkt dat dat het probleem al oplost kun je kijken om een buitenantenne aan te schaffen en die op te hangen. Deze kun je hier vinden. Let wel op, dit zijn enkel antennes, er zit geen montageset bij, deze kun je ook op die site kopen of zelf aan een paal vastmaken.

Heb geen woning maar caravan maar kan het een keertje proberen ps ben aan het proberen maar wanneer de 4G loskoppel valt het internet ook helemaal uit ?


Ook nu maar 13 mb