Skip to main content

hallo ben nieuw en ja ik heb ook het probleem dat het 4G buitengebied traag is en zoek dus naar een oplossing maar wat precies. ik heb de 4G modem voor het raam staan en volgens kpn zit ik 90 mtr vanaf zo`n zendmast. ik heb deze buitengebied vanaf de 14 mei 21 om de dag heb ik maar de bekende 12 mb. ben vandaag al de hele morgen bezig met kpn maar niks.

 

Heb geen woning maar caravan maar kan het een keertje proberen ps ben aan het proberen maar wanneer de 4G loskoppel valt het internet ook helemaal uit ?

Aah, is het toevallig een caravan gemaakt van metaal? Dat zou dan wel een hoop kunnen verklaren.

 

De 4G modem kun je gewoon loskoppelen, dan heb je namelijk nog steeds internet op de vaste lijn. Gewoon even een uurtje buiten neerzetten als het droog is en dan nog eens kijken wat dat met de snelheid doet. Als het dan nog steeds niet werkt dan ben ik door mijn ideeën heen, als het buiten opeens wel goed werkt dan zou ik kijken naar zo'n buitenantenne.


Nee geen metaal

ja hier was heel de verbinding weg ook vaste lijn.


 

Heb geen woning maar caravan maar kan het een keertje proberen ps ben aan het proberen maar wanneer de 4G loskoppel valt het internet ook helemaal uit ?

Aah, is het toevallig een caravan gemaakt van metaal? Dat zou dan wel een hoop kunnen verklaren.

 

De 4G modem kun je gewoon loskoppelen, dan heb je namelijk nog steeds internet op de vaste lijn. Gewoon even een uurtje buiten neerzetten als het droog is en dan nog eens kijken wat dat met de snelheid doet. Als het dan nog steeds niet werkt dan ben ik door mijn ideeën heen, als het buiten opeens wel goed werkt dan zou ik kijken naar zo'n buitenantenne.

zoals eerder verteld  verplaatsen naar buiten werkt niet. bij het loskoppelen valt heel het internet plat


Dat is gek. @Thomas kun jij hier misschien induiken? 


Zojuist test gedaan thuis app voor modem reset en mijnkpn app voor wifi erna meting gedaan van 45,9 mb dus zolang het duurt weer goed


Ik heb de lijn net uitgelezen en die ziet er ook uitstekend uit. Het 4G gedeelte kan ik helaas niet uitlezen maar je bent daar echt volledig afhankelijk van de ontvangst van de antenne. 
Kun je toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt @bandog? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast het 4G modem en experiabox? Hoe heb je alles aangesloten zitten?


hey bedankt maar zit niks aparts op gewoon bekabeld pc, tv, Blu-ray speler. wifi alleen laptop


En daar zijn we dan een dag voorbij en jahoor hij is er weer uit


Hoi @bandog, ik heb de lijn nog een keer uitgelezen, je experiabox is sinds 25-05 de verbinding met ons niet meer kwijt geweest en meet nog steeds stabiel 18Mbit/s via de DSL kabel (4G komt daar natuurlijk weer bovenop). Ongeacht wat het 4G gedeelte doet zou je dus gewoon 18Mbit/s moeten halen.
Is de verbinding weg op al je apparaten of alleen Wifi? Had je de wifimanager nog recent doorlopen?


ik ben die 4G ( kpn hussel) om de dag kwijt ,het maximale wat hij goed bleef was 1,5 dag. gisteren wel 100 keer speedtest gedaan en het viel gisteren op dat hij voordat helemaal uitviel  steeds minder werd zodat ik s`middags nog 30 mb had en gisteren tegen 18.00 uur weg was en nog maar 12mb over had. zo gaat het al vanaf de 14-5-21 sinds ik het pakket heb.


nu zolang het weer goed .    tot morgen.