Skip to main content

Goededag 

Het is nu al de 3e dag achter elkaar dat ik geen internet verbinding heb en na 2x modem rebooten komt na 10 min de verbinding weer terug kost me elke dag zo'n half uur voordat het eindelijk weer werkt 

 

Heeft iemand hier ook problemen mee 

Het is echt de internet verbinding niet de wifi 

Mvgr Jörgen 

Dag @Jorgen Weber! Valt alleen de (bekabelde) internetverbinding weg, niet de wifi? Hoe dan ook, irritant! 
Kun je iets meer vertellen over het probleem? Welk modem heb je en gebruik je versterkers? Wat voor foutmelding krijg je te zien op de tv, mits je die dienst bij ons afneemt natuurlijk. 
Hoe branden de lampjes op het modem als de verbinding wegvalt? 

 

Hoor graag van je! 


Hallo Lisa 

 

Jet internet valt spontaan weg 

Alle lampjes branden gewoon  groen 

Maar op me laptop en telefoon die alle 2 met die wifi verbonden zijn zeggen alle 2 wel verbinding te hebben met de wifi 

Alleen staat er dan bij slechte of geen internet ontvangst 

 

Ook na het resetten van de router en het op nieuw opstarten gaat het paar dagen goed en daarna het zelfde euvel weer 

 

Wij hebben hier een Experiabox v.10

 

Mvgr Jörgen Weber 


De enige manier om weer verbinding te krijgen, is door het modem opnieuw op te starten? Bijzonder dat de lampjes dan wel groen blijven branden. 
Heb je versterkers aangesloten op het modem? 

Zo niet, kun je het modem eens resetten? Bij geen succes kun je het modem een monteursreset geven (Reset button + herstel knop totdat alle lampjes uitgaan).

Let op! De instellingen gaan in beide gevallen terug naar de fabrieksinstellingen. 


Ik blijf het een raar iets vinden 

Ook bij het resetten van het modem dan wacht ik 10 min en dan komt ie nog steeds niet online 

Dan moet ik het modem uit zetten en 2 a 3 min wachten en dan weer aan zetten dan duurt het ook zeker nog ern min of 10 voordat hij eindelijk weer normaal functioneert 

Ben er ook achter gekomen sinds vandaag dat als de tv aan staat ( interactieve tv van jullie) de internet snelheid heel traag is 

Dat was voorheen ook niet 

 

Gr Jörgen Weber 


Dat klinkt niet goed. Na 10 minuten moet je gewoon weer verbinding hebben. Heb je de monteursreset al geprobeerd? Geef het modem minimaal 15 min. de tijd voordat je de stekker uit het stopcontact trekt. 
Ben je aangesloten op glasvezel? Dan kun je het glasvezelkastje ook even 2 minuten stroomloos maken alvorens je het modem een monteursreset geeft. Ik neem overigens nu aan dat je géén versterkers hebt aangesloten op de V10. 

Mocht dit allemaal niet baten, dan kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 


Hoi Lisa 

 

Ik heb me gegevens ingevuld 

 

Mvgr Jörgen Weber 


@Jorgen Weber Ik weet niet of je de berichten die ik stuur ook goed gelezen hebt, maar ik kom er nu achter dat je wél een wifiversterker hebt aangesloten? Kan dat kloppen? Wat voor versterker is er aangesloten? lk kan zo niet zien of dit een Experia Wifi, Super Wifi of eigen versterker is. Dit kom ik graag te weten, want als dit een Experia Wifi of Super Wifi is, dan zou die het wifi-signaal van het modem moeten overnemen (door op het reset-knopje te drukken van de versterker), of door het wifi signaal van het modem uit te zetten. 


Ik vermoed dat de ‘verbroken’ verbindingen te maken hebben met de communicatie tussen versterker en modem. 
Koppel de versterker eens los én reset dan het modem. Hierna kun je de versterker, volgens instructie, weer aansluiten.