Skip to main content

Goedenavond. 
 

we hebben erg slechte WiFi. 
Beneden staat de modem en op elke etage een kpn WiFi versterker 

ik heb de hulp hiervoor doorlopen en daar kwam uit er kan een gratis monteur langskomen. Maar nu kan ik geen afspraak maken vanwege coronavirus. Daar baal ik van. Ik moet veel thuis werken en dit is erg vervelend. 
hoe kan dit opgelost worden? 
hoor graag van u. 
Alvast bedankt. 
 

Met vriendelijke groet 

Edith

Dat is vreemd. welke wifi versterker heb je? de zwart vierkant, wit vierkant of wit rond?


Wit vierkant


Daar was ik al bang voor. Ze zijn wel bekabeld aan de experiabox?


Nee draadloos


Daar wordt ik niet blij van! Sowieso is dit een wat ouder type. Ze ondersteunen geen fast roaming wat inhoudt dat je door het hele huis kan lopen en dat elk wifipunt dan automatisch wordt geselecteerd. Bij die je nu hebt moet je zelfs het juiste wifi punt selecteren. Je kunt 2 dingen doen; je haalt alles van de experiabox en je doet de wifimanager. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login de uitkomst is dan vaak dat je twee experia wifi’s krijgt maar die moeten bekabeld aan gesloten worden. Of je investeert en je koopt de Super wifi’s. het is even een uitgave maar dan heb je wel het allernieuwste MET fast roaming. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pos=204


Een monteur van KPN heeft dit geïnstalleerd en het kon in gekabeld dat is toch raar. Nu moet ik extra investeren 


Dat klopt ook wel maar de techniek heeft niet stil gestaan. Met die nieuwe types kan je het hele huis doorlopen zonder ook maar iets van het signaal te verliezen. Ik had hetzelfde. De witte liggen nu in de kast en komen er waarschijnlijk nooit meer uit want die nieuwe techniek vind ik echt geweldig werken.


Dat klopt ook wel maar de techniek heeft niet stil gestaan. Met die nieuwe types kan je het hele huis doorlopen zonder ook maar iets van het signaal te verliezen. Ik had hetzelfde. De witte liggen nu in de kast en komen er waarschijnlijk nooit meer uit want die nieuwe techniek vind ik echt geweldig werken.

Bedankt voor je reactie! 


Goedemorgen @EMK en welkom op het forum!

 

Goed dat je dit kenbaar maakt want ik kan prima voorstellen dat slechte Wi-Fi voor problemen zorgt tijdens deze periode waarin veel mensen noodgedwongen thuiswerken. Helaas worden onze monteurs momenteel nog beperkt ingezet maar zodra ze weer volledig operationeel zijn, kunnen we de monteur altijd nog langs laten komen. Mocht dit dan nog nodig zijn natuurlijk. Zoals @Joep1965 al aangeeft, zorgen de KPN Experia Wi-Fi (de zwarte vierkante versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten) in de regel voor de gewenste verbetering. Wat ik je wil adviseren, is om nogmaals die Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager) te doorlopen, minimaal 2 keer. Wanneer deze een draadloze snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je deze apparatuur gratis toegestuurd. Laat je ons weten wat hier uiteindelijk uit is gekomen?

 

 


Reageer