Skip to main content

Sinds vorige week is erbij mij glasvezel geïnstalleerd. Super snel, maar helaas instabiel. Ik heb soms een snelheid van 70mbps maar ook een snelheid van 10mbps. Ik heb de wifi manager al meerdere keren geprobeerd maar helaas wordt er geen oplossing geboden. Gisteren met de hulpdesk gesproken, die een lijnmeting heeft uitgevoerd. Hij geeft aan dat er een mogelijke kruising is geconstateerd, wat niet op afstand is op te lossen. Een monteur is nodig om het op te lossen, komt het door iets binnenshuis dan is het mogelijk dat de kosten voor mij zijn. Ik heb aangegeven dat ik het raar vind, een monteur heeft vorige week de opstelling geïnstalleerd, mocht het zo zijn dat dit niet goed is uitgevoerd dan zijn de kosten voor mij? Ik heb aangegeven dat ik er over zou denken en de installatie zelf wel zou nalopen, echter heb ik geen idee wat ik moet doen. Tuurlijk ik kan de kabels nalopen, maar zijn er nog meer dingen die verstoring in huis kunnen opleveren? Daarbij heeft de monteur mij een andere experia box gegeven (2ehands) en staat de box nu in een hoek van huis, wat eerst een centraalpunt staat. Overigens voor de verbinding maakt de instabiele wifi niet uit aangezien ik ook wegvallende wifi ervaar op 5 meter afstand. Iemand tips?

@Missmir

Heeft U al eens geprobeerd een ander kanaal te kiezen of heeft de Wifi manager dat al voor U gedaan ?

Maakt U gebruik van wifi versterkers ?

Maakt U gebruik van draadloze verbindingssets ?

Maakt U gebruik van een Switch ?


Nee heb ik nog niet gedaan. Hoe kan ik dit doen? Ik heb dit overigens niet als geboden oplossing gekregen viade WiFi manager


@Missmir

Kunt U inloggen in Uw modem ?

Dan kunt U daar voor een ander kanaal kiezen.

Kunt U dat niet dan zou de wifimanager toch met deze optie moeten komen :thinking:

U kunt ook een wifi analyzer app op uw telefoon zetten en kijken hoe uw wifi er uit ziet t.o.v Uw buren.

 

 


Ik heb het via de site van kpn geprobeerd. Daar kwam uit dat het selecteren van de kanalen automatisch gebeurt, en dat beter niet kon. Ik ga straks nog wel even proberen om het handmatig aan te passen. Dank je voor hulp zover


Ik heb het via de site van kpn geprobeerd. Daar kwam uit dat het selecteren van de kanalen automatisch gebeurt, en dat beter niet kon. Ik ga straks nog wel even proberen om het handmatig aan te passen. Dank je voor hulp zover

 

Op welke frequentie gebruik u uw WiFi? De band van 5 Ghz is sneller maar het bereik is ook minder. U kunt inloggen op uw router door in de zoekbalk van uw browser het volgende adres te typen: 192.168.2.254. Vanuit hier kunt u inloggen in uw router en de kanalen wijzigen. U dient wel eerst via WiFi Analyzer te kijken welk kanaal het minst druk bezet is. Ook zou ik de verbinding testen rechtstreeks op de router via een ethernet kabel. Zo kan u zien of u de maximale verbindingssnelheid haalt. U kan een speedtest doen via https://www.speedtest.net/nl Kan u na deze test uw resultaten hier neerzetten? Als de resultaten overeen komen met wat uw abonnement voorschrijft dan ligt de oorzaak bij het bereik. Heeft u een nieuwbouw huis en is de router de enige waarmee u verbinding maakt met WiFi of gebruikt u versterkers of access points?


Ik heb geen goede wifi analyzer gevonden. Op mijn telefoon krijg ik niet echt een goed beeld. Maar de snelheid is niet conform abonnement tenminste niet altijd. Het gaat echt om dat de WiFi opeens wegvalt. En daarmee de snelheid ook. Mijn abonnement is niet gewijzigd ook aantal apparaten op Wi-Fi-netwerk niet. Voor dat ik werd aangesloten had ik geen problemen met mijn WiFi. Signaal was prima. Maar sinds ik glasvezel heb, een ander modem heb gekregen en de plek van het modem is veranderd is het signaal gewoon niet meer stabiel. En dat gebeurt ook op 5 meter afstand van het modem. Ik woon alleen dus veel streamen oid is ook niet van toepassing. Maar dan vraag mij ook af wat is precies een kruising? Heeft dat te maken met de kanalen van de WiFi? Ik baal er gewoon van dat sinds de aansluiting op glasvezel het niet goed meer werkt. Ps ik heb geen WiFi repeaters oid 


@Missmir 

Wat men met die kruising bedoelt kan ik je niet vertellen !!

Wat je wel kan doen is alle bekabeling loshalen van je modem behalve je telefoon aansluiting en je WAN aansluiting (kabel die van je glasvezelkast komt)

Dan 1 voor 1 de kabels weer aansluiten en tussendoor kijken of dat vruchten afwerpt.