Skip to main content

Ik krijg Valenteinscadeaus aangeboden, waaronder films kijken, maar die films moet ik kijken op SD kwaliteit terwijl ik voor HD betaal.

Ik kies dus liever voor goed internet, want thuis werken en studerende kinderen met 5 Mbit is echt niet van deze tijd.

Mijn keuze als Valenteinscadeau is dus: goede wifi!

Is meer niet mogelijk qua snelheid? Woon je in een buitengebied?


@ArieVerliest 

Wat heeft U voor Experiabox en waar staat hij ?

Gebruikt U wifiversterkers ?

 


Als jij een computer met een netwerkkabel aansluit en een speedtest doet via https://kpn-itns.speedtestcustom.com, welke snelheid meet je dan?


Tonymelony, een wifi versterker heb ik, maar dat zorgt er alleen maar voor dat je overal in huis dezelfde kwaliteit krijgt, maar meer dan dat er binnenkomt wordt het nooit.

 

Wjb, KPN heeft zelf ook de speedtest gedaan en zij komen ook niet hoger dan 5 Mbit. Ze weten hoe het zit, maar zeggen er niets aan te kunnen doen.

Over gaan naar Ziggo heeft ook al geen nut, want die is geweest en kan helaas niets bieden (0 mbit).

KPN kiest ervoor om dorpjes in Zeeland te voorzien van glasvezel ipv steden.

 

 


Wjb, KPN heeft zelf ook de speedtest gedaan en zij komen ook niet hoger dan 5 Mbit. Ze weten hoe het zit, maar zeggen er niets aan te kunnen doen.

Heb je het ook zelf al een keer gemeten want wat KPN zegt neem ik altijd met een korreltje zout.

 

KPN kiest ervoor om dorpjes in Zeeland te voorzien van glasvezel ipv steden.

Mensen die in dorpjes in Zeeland wonen hebben natuurlijk ook baat bij snel Internet.

In welke stad woon jij dan en wat zegt fourstack over wat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?


Ik woon in Leiden, dus midden in de Randstad.

5 Mbit is echt de max. Zelfs KPN komt niet hoger met de meting.

Eens dat ook dorpen in Zeeland wifi moeten hebben, maar dat zou geen voorrang mogen hebben op de Randstad ( ook niet achtergesteld), maar het nieuws zoeken dat je 10 mensen hebt kunnen voorzien van glasvezel, terwijl er nog 10 miljoen moeten, is natuurlijk ook niet de bedoeling.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  Graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Mijn zoon woont ook in Leiden (Plantage) en daar is zowel KPN als Ziggo beschikbaar met goede bandbreedtes.

Het bevreemdt me dat bij jou zowel KPN als Ziggo geen acceptabel Internet kunnen leveren.


Wjb, het is inderdaad zo dat er in Leiden ook wel plekken met goed internet zijn, maar ik ben aangesloten met een koperdraad op een mast in Leiderdorp op 4 km afstand en dat doet geen goed voor de internet verbinding.

Ik krijg andere sites aangeboden om de wifi opnieuw te testen, maar het resultaat van die testen maakt mij niet echt veel uit, het gevolg dat ik alleen maar op SD kwaliteit tv kan kijken en dat soms het geluid zelfs wegvalt, is wat voor mij telt.

De wifi versterkers heb ik, maar die kunnen niet de Mbit verhogen die binnenkomt, ze kunnen alleen maar zorgen dat het overal in huis hetzelfde is.

De Ziggo aansluiting is blijkbaar bij de bouw van het huis al fout gegaan, want de draad loopt maar tot de vloer en niet verder, dus daar kunnen zij ook niets mee.

KPN kent het hele verhaal, en erkennen ook dat de wifi niet goed is en geven aan dat ik ermee moet leven tot er glasvezel komt.

In de wijk zelf zijn bijna geen KPN klanten meer vanwege de slechte wifi en dus is de wijk ook niet interessant om te verbeteren. Doen ze wel als ik 50 klanten aanlever. Dus als ik het werk van de marketing afdeling ga overnemen.


Hi Arie, welkom. 

Ik haak hier ook even in. Als Fourstack ook aangeeft dat je maximaal 5 Mbps kunt halen via ons, dan zal dit niet meer worden. Wifi of netwerkkabel, dat maakt niet uit. Dit zeg ik overigens met pijn in mijn hart, ik had je graag sneller internet willen bezorgen. 

Nu even buiten onze ondersteuningsvoorwaarden om: als je COAX daar hebt zou je wel sneller internet moeten hebben. Wat zegt Ziggo hierover? Niet te herstellen? Ik probeer nu alleen maar met je mee te denken. 

 


Normaal een prima snelheid nu maar 10.5Mbit. Ook bijzonder dat Upload en Download bijna gelijk zijn bij ADSL/VDSL. Dit is op meerdere PC's gemeten met een “vaste” kabel