Skip to main content

Hallo,

 

We hebben een experiabox v10a, omdat jullie van Huawei af wouden (we wonen in het buitengebied).

Nu werkt onder anderen onze printer niet meer via het WiFi, omdat deze via Authenticatie WPA/WPA2-PSK werkt en niet via WPA2-personal waar de experiabox op staat. Deze kan niet worden aangepast op jullie site.

 

Ook is het internet in het algemeen veel trager geworden sinds we die experiabox gebruiken in plaats van de Huawei. Kan deze weer geactiveerd worden?

 

Beste @Bert-JanS, welkom! Heb je wel een Sagemcom modem gekregen nu? Daarmee zou je niet veel verandering moeten merken qua snelheid. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

 

Voor wat betreft de printer: welk merk en type gebruik je? 


Het probleem met de printer is al opgelost. Maar blijft er bij dat de snelheid van het internet trager is dan dat het met de HUAWEI was. We hebben overigens een paar dingen, zoals Nintendo 3DS/NEW 3DS die alleen op het internet kunnen als het een wpa/wpa2 sleutel heeft, niet met wpa2.

Ik heb geprobeerd dat te veranderen maar dat lukt niet. Ook hier hadden we met de HUAWEI geen last van.


Volgens de customer support van Nintendo, moeten die ook kunnen verbinden met WPA2, dat zou dus gewoon moeten werken.. Kan je daarnaast eens proberen om de Sagemcom wat te verplaatsen? Heb je wel de volle drie streepjes bereik? Hoeveel snelheid behaal je bekabeld?


Vogens een speed test is onze download snelheid op kabel (als ik als enigste op internet zit) 67,58Mb/s.

Als ik op Steam wat ga downloaden heb ik max. 2,7MB/s totdat ik iets anders aanzet, zoals youtube, dan zakt het weg naar ongeveer 500kB/s en als er meerdere op het internet zitten laad youtube niet meer en is de download snelheid max. 50kB/s.


Als er 60+ Mbit/s binnenkomt, dan is dat wel echt het optimale gebruik van sneller internet buitengebied. Dit is namelijk een verhoging van max. 50 Mbit/s bovenop je eigenlijke ADSL snelheid. En die laatste zal nooit veel hoger zijn dan 10 Mbit/s, als je sneller internet buitengebied aan kunt vragen.

 

Als je gebruik maakt van steam, doe je dit dan ook bekabeld of doe je dat via wifi? De voorkeur gaat altijd uit naar een bekabelde verbinding. Als je 'm al wel bekabeld aangesloten hebt, durf ik niet helemaal te zeggen waarin het verlies 'm dan zit. Met 67 Mbit/s moet je in principe een prima verbinding hebben. Heb je gekeken naar de informatie die Steam zelf biedt hierover? Wellicht kan je daar iets uithalen!


Mijn broertje en ik gebruiken bijde bekabeld internet voor steam en met de HUAWEI kregen we

15 megabits/seconde 1,9 MB/s

ongeveer en voor de HUAWEI en nu met deze Experiabox krijgen we ongeveer

3 megabits/seconde 384 KB/s

of minder.

 

Deze waardes krijgen we ook alleen maar als we geluk hebben als top en niet als gemiddelde, meestal blijft het onder de 100 KB/s

 

Met de informatie in de link kom ik niet verder. Alles staat goed.

Dan nog zou het niet verklaren dat Youtube helemaal niet wil laden als je met meer dan 1 persoon op het internet zit of 2 dingen tegelijk op het internet probeert te doen (zoals steam en youtube of youtube en facebook).

 

 

 

 


Ik zie dat je in de tussentijd contact met een collega hebt gehad en dat je het 4G-modem inderdaad verplaatst hebt, zoals ik in een eerder bericht aangaf. Ik begrijp dat het hiermee iets beter geworden is? Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


Mijn vader heeft inderdaad contact opgenomen.

De modem staat nog op de zelfde plek, met het meeste bereik. Dit is 1 tot 2 streepjes als we geluk hebben, nooit 3.

Het is er ook niet beter op geworden. Het internet valt nog steeds geregeld (meerdere keren in 10 minuuten) volledig weg. En de snelheid is nog steeds slecht. De snelheid is zonder de 4G-modem net zo snel als met de 4G-modem.


Vreemd.. Ik zie op dit moment niets raars. Wil je je Experia Box en je 4G-modem eens resetten? Je geeft aan dat je 67 Mbit/s kunt halen: dat is wel meer dan zonder 4G-modem. Het is me nu dan ook niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit.