Skip to main content

Mijn KPN wifi is de laatste maanden echt waardeloos, hij valt weg of is ernstig traag. Kan mijn experiabox doorgemeten worden? Ik zie allerlei aanbiedingen voor nieuwe klanten, maar bestaande klanten komen er toch bekaaid van af, als ik naar een hussel abonnement over zou stappen ga ik er alleen maar op achteruit. Ik overweeg om over te stappen naar ziggo. 

@Pezuid Welkom op ons KPN Forum! Vervelend dat je trage wifi ervaart. Sinds wanneer is je verbinding verslechterd en is er iets veranderd rond die tijd? Niemand zit te wachten op een continue wegvallende of een slechte verbinding, dus natuurlijk wil ik je internetverbinding voor je doormeten.
Hoe ga je er precies op achteruit als je over gaat naar de Hussel? Bevalt het huidige pakket wat je hebt nog wel? Je mag je huidige pakket natuurlijk altijd houden. 
Om het een en ander door te meten heb ik wat gegevens van je nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik weet dat ik veel vragen stel, dit is even nodig om je zo goed mogelijk te kunnen helpen. Ik hoor dus graag van je. :wink:


@Pezuid  Je kunt zelf ook wat testen. 

Ik wil je adviseren de Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN eens te doorlopen op een mobiel of tablet. Hiermee wordt de verbinding gecontroleerd en geoptimaliseerd. Als het probleem blijft bestaan zoek Lisa dit verder uit. Kun je dan je profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?


profiel aangevuld


@Pezuid Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik ben ondertussen het een en ander aan het testen. Er zijn geen problemen te vinden op het adres. Daarnaast zie ik dat de Experiabox op 20-1 voor het laatste helemaal is gereset of uitgevallen. Dit is handmatig gebeurt en niet door een systeemfout of update o.i.d.
Zou je mij kunnen uitleggen wat je precies bedoeld met: “hij valt weg” of “is ernstig traag.”  Ik heb alleen de lijn uit kunnen meten voor storingen. Vind je het goed als ik even in het netwerk kijk, dan kan ik zien welke apparaten zijn verbonden. Wellicht dat ik daar een storingsbron aantref, die het slechte functioneren veroorzaakt. 
 


Ja dat is goed. Ik heb regelmatig dat ik mijn mobiel geen wifi heeft, oftewel geen internetverbinding door de wifi en nog vaker dat ik de internetverbinding op de pc wegvalt


Dus als ik het goed begrijp is er met de router/experiabox niets aan de hand? Hij is ws handmatig gereset door één van de kids omdat de internetverbinding ook bij hun op zolder slecht was. 

Voor wat betreft het abonnement, ik heb een standaard abonnement met versneld internet. (100 mb) 

Bij hussel zie ik ook 200mb staan. Als ik het abonnement  om zou zetten, dan verlies ik mijn extras die ik nu heb (fox eredivisie, spotify) en als ik die er weer bij aan zou vinken kom ik in totaal op 10 euro meer uit per maand. Wat niet wordt aangeboden aan bestaande klanten is om ook van 200mb gebruik te kunnen maken samen met de al bestaande voorwaarden. Nieuwe klanten krijgen altijd korting en extra's en bestaande klanten krijgen nooit iets extra's en worden ook niet opgewaardeerd. Dat bedoel ik met er ‘bekaaid’van af komen.


Als je nu slecht wifi hebt, dan is het nutteloos om te upgraden naar 200 mb. De oplossing moet je zoeken in versterkers / accespoints die bedraad zijn aangesloten.


... en worden ook niet opgewaardeerd. Dat bedoel ik met er ‘bekaaid’van af komen.

Echt wel. Toen ik 15 jaar geleden mn eerste abonnement afsloot was dat 15 of 20 mb ofzo. Dat is nu 50 mb. Zonder dat ik daar zelf ooit iets aan veranderd heb.


bedraad? - slik - 


@Pezuid Ik zie dat er 100/20 beschikbaar is op jou adres. Upgraden heeft dus weinig zin helaas. Er is inderdaad niets aan de hand met de Experiabox of met de verbinding naar je huis. Kan het misschien zijn dat het bereik niet groot genoeg is? Zou je de Wifi Manager eens kunnen doorlopen? Wellicht hebben jullie baad bij Experia Wifi's, dit zijn wifi versterkers die het bereik van de wifi vergroten. Deze Wifi Manager meet de verbinding in het hele huis, als je onder een bepaalde waarde komt besteld hij versterkers (gratis). Ik ben benieuwd wat hieruit komt! 


Ik heb zelf ook veel problemen met kpn vaak valt wifi weg of is heel traag plus ik krijg nog 33 euro tegoed die ik al heb aangegeven sinds begin van het jaar en zou in maart verschil zien niet dus geen 33 euro terug en fucking traag internet ik ben hier weg hou die 33 euro maar vieze oplichters


Traag wifi of uitval wordt nooit veroorzaakt door een provider. Het kan een modem zijn die niet helemaal goed functioneert maar in 99% van de gevallen wordt het veroorzaakt door het gebruik van verkeerde apparatuur of door omgevingsfactoren.


Nieuwe klanten krijgen altijd korting en extra's 

Precies, en die heb jij ooit ook gehad toen je klant werd. Providers geven geen cadeautjes, die betaal je uiteindelijk zelf. Als je wilt dat ook bestaande klanten regelmatig gefêteerd worden door kpn, houd er dan rekening mee dat de abo's nog verder verhoogd worden: 't moet uit de lengte of de breedte komen.

bedraad? - slik - 

Tja, wat wil je nou: goede kwaliteit internet of blijven aanmodderen. Helaas verw88 veel mensen veel te veel van Wi-Fi en houden er geen rekening mee dat Wi-Fi erg onderhevig is aan allerlei externe invloeden buiten de verantwoordelijkheid van providers als kpn (of b.v. Ziggo): b.v. gewapend betonnen muren/vloeren, magnetrons, dimmers, LED-lampen e.d., en vooral … Wi-Fi van de buren. Ik heb thuis alleen onze slimfoons op Wi-Fi en 1 laptop (heeft geen LAN-connector). De rest (ook andere laptops) is bekabeld en dat werkt prima. Én ik heb een rustige buurt….


Ik lees dit zo eens door en ik hoor dit zo vaak... Altijd komen er dan van die zelfhulp oplossingen die niks oplossen.

 

Misschien toch handig om eens te investeren in de klantenservice


Als dat zelf doen via kpn help helemaal niets   En als je belt zeggen ze dat ze een service monteur langs moeten sturen maar als er zogenaamd niets aan de Hand is de kosten voor jou zijn   
oplossingen zoeken is Kpn zeer slecht in   Prijzen opvoeren zijn ze goed in 

als je als nieuwe klant komt krijg je van alles maar lange klanten  bij kpn laten ze vallen en wordt er niets opgestuurd ook als het slecht werkt  of misschien dat de router ook verouderd is dan hoor je ze ook niet 


Welke router heb je? 


Als dat zelf doen via kpn help helemaal niets   En als je belt zeggen ze dat ze een service monteur langs moeten sturen maar als er zogenaamd niets aan de Hand is de kosten voor jou zijn   
oplossingen zoeken is Kpn zeer slecht in   Prijzen opvoeren zijn ze goed in 

als je als nieuwe klant komt krijg je van alles maar lange klanten  bij kpn laten ze vallen en wordt er niets opgestuurd ook als het slecht werkt  of misschien dat de router ook verouderd is dan hoor je ze ook niet 

Heel veel onvrede proef ik. En dat is echt niet nodig.  Je hebt gewoon recht op een goede verbinding tot en met het modem.  De rest is voor jezelf. De forumleden helpen je graag om het allemaal keurig in orde te maken. Het is allemaal niet zo simpel. Als jij ons goede info geeft helpen we jou aan de perfecte verbinding.


Wij hebben de   Experts box v 10


Het beste modem wat KPN ooit heeft gehad. Kan je wat meer info geven over wat er mis gaat?


Soms valt de verbinding weg  tussen Google home set of slechte WiFi   Laden van filmpjes lopen soms vast of traag   Site laden op de computer  enorm traag   Heb via kpn check  al verschillende keren  WiFi  doorgemeten en van kanaal veranderd   Maar mag allemaal niet baten  ook hebben we een WiFi versterker  staan  van kpn zelf   Maar  is ook niets beter


Helder. Een Wi-Fi probleem! Haal je als he bekabeld meet wel de snelheid die je behoort te hebben? Gebruik je dit soort dingen in huis?

 


Ja die gebruiken  wij  idd  


Ja die gebruiken  wij  idd  

Hallo @KPNForumuser631 , die DVS'en kunnen een boel ellende geven, als je ze al gebruikt, of alleen voor TV kijken gebruiken, of alleen voor internetgebruiken, niet voor gelijktijdige toepassingen, conform advies KPN. Het beste is en blijft alleen bekabeld werken met een LAN-kabel kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Als je ook zonnepanelen gebruikt die DV’en meteen maar op Marktplaats zetten.

 


Ik was hier al bang voor. De Wi-Fi problemen die je hebt worden veroorzaakt door de draadloze verbindingsets.  Ga een dag testen zonder. Trek ze allemaal uit het stopcontact.  Vrijwel zeker zijn de problemen opgelost.


Wij hebben de   Experts box v 10

Die heb ik ook en die is zeker niet verouderd. Voor DSL met pairbonding (zoals bij mij) is het de enigste modem/router die KPN heeft. Als die qua Wi-Fi op een ongunstige plaats staat, kun je overwegen hem aan te vullen met ExperiaWifi's (heb ik er 2 van) of SuperWifi's. Wel bekabeld aansluiten die dingen.