Skip to main content

Goedemiddag, 

Mijn wifi is erg slecht de laatste 3 weken. Ik kan amper filmpjes afspelen en en als ik gebruik wil maken van ITV dan blijft het scherm alleen maar laden. 

Ook is er een nieuwe update op voor het tv kijken gekomen maar dit werkt ook erg traag, drama dus. 

 

Ik heb de KPN assist al geprobeerd maar dit heeft niks geholpen. Daarna gebeld met KPN maar ze konden mij niet helpen, zeer slecht dus. Er kon wel iemand langskomen maar dan zou het ook nog zo kunnen zijn dat er dan kosten voor mijzelf bijzitten (of ik al niet genoeg betaal). 

Heet iemand hiervoor een oplossing of tips? Want KPN komt absoluut de afspraken niet na.

 

Groet.

Hoi @HS89! Welkom op het KPN Forum :grin:

 

Wat balen dat je wifi niet lekker werkt. Zou je de wifi manager minimaal twee keer willen doorlopen en de bevindingen/geboden oplossing daar uit met mij willen delen? 

De update van de tv ontvanger kan helaas inderdaad voor wat traagheid zorgen, hier wordt aan gewerkt. Een reset van de tv ontvanger biedt vaak enige oplossing hier voor.


Hallo Marguaritha, 

 

Ik heb inmiddels de wifi manager 2x doorlopen. Helaas zie ik geen verbetering en bij de tweede keer komt er te staan dat de wifi sterkte verbeterd is, maar de mbit/s is nog lager dan de eerste keer. 

De tv ontvanger heb ik inmiddels ook 3x gereset want sommige apps zoals Netflix werkten niet meer. Ik kon de app wel openen maar kreeg geen beeld, alleen geluid. En helaas is alles nog even traag als voor de resets. 

Hopelijk kunnen jullie een oplossing vinden voor deze problemen. 

 


Wat balen dat je geen verbetering ziet :pensive: . Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even met je mee.

Het probleem met de tv ontvanger is dan nog even afwachten. Excuses voor het ongemak! Hopelijk komt de oplossing gauw.


ik heb de gegevens zo volledig mogelijk ingevuld. 

 


Bedankt voor het invullen van de gegevens! Ik heb eens een lijnmeting gedaan en zie verder geen bijzonderheden in het signaal, dus daar ligt het niet aan.

Zou ik een netwerkmapmeting mogen uitvoeren? Hier moet ik toestemming voor hebben :grin:

Met deze netwerkmapmeting heb ik eenmalig inzicht in welke type apparaten er zijn aangesloten en verbonden met het modem.

Deze gegevens worden niet opgeslagen verder en we kunnen ook niet zien wat er wordt gedaan op de apparaten. 


Hallo, 

Ja geen probleem, je mag een netwerkmapmeting uitvoeren. 


Top! Ik zie dat je een apparaat bekabeld hebt aangesloten op de Experiabox. Is dit een computer of laptop? Zo ja, zou je dan een bekabelde speedtest willen uitvoeren en de uitkomst hiervan met mij delen? 

Dan kunnen we eens checken of de snelheid bekabeld wel goed binnen komt. 

Ik heb zojuist geprobeerd de resultaten van de wifi manager binnen te halen, maar het lijkt er op dat hij niet volledig is doorgelopen of ingeladen in het systeem. 

Zou je de wifi manager nog tweemaal willen doorlopen en mij daarna een seintje geven? Dan kan ik checken of het ook in het systeem staat en de resultaten er van bekijken.

Excuus dat het nogmaals nodig is :sweat_smile:


Hallo,

mijn internet is nu helemaal weg??? Doe jij dit want ik werk vanuit huis en zit midden in een belangrijke vergadering??


Hey @HS89!

 

Ik heb gisteren niks aangepast in jouw verbinding. Ik heb alleen de gegevens van de wifi manager bekeken. Werkt het nu wel weer?


Hallo, 

ja gelukkig wel. Maar de WiFi manager heeft niet geholpen. 
 

groet. 


Hoi!

 

Gelukkig maar. Heb je ook een bekabelde speedtest uit kunnen voeren? Ik ben wel benieuwd hoe de snelheid bekabeld is. 

Ik zie daarnaast nu alleen de wifi manager van 18 oktober terug. De snelheid die de meting aangeeft is 85,37 mbit/s. Dat is dus vrij hoog voor een wifi verbinding. 


Hallo, 

mij heb het wel 2x gedaan en volgens mij ook op de juiste manier. 
 

Maar apart dat de meter aangeeft dat we goede WiFi hebben en wij het dan anders ervaren. Ik krijg ook de indruk dat er weinig aan gedaan kan worden helaas en ik heb geen zin om elke dag via dit forum over en weer te mailen. 
 

Ook stoort het mij dat de tv traag is en niet altijd even goed werkt. 
 

Kortom we betalen een hoop geld en zijn met tv, internet en twee mobiele telefoons bij KPN maar ik vind niet dat we waar voor ons geld krijgen. En ik snap dat een update soms wat opstart problemen heeft maar 3 weken is wel erg lang. 
 

bedankt voor de hulp, maar zodra het kan stap ik over naar een andere provider om te ervaren hoe het daar gaat. 
 

En misschien als tip, ik hoor hier in de buurt meer mensen klagen over KPN. Dus misschien een regio probleem? 
 

groet, Haen


Hmm, vreemd ik zie het niet terug in het systeem.

Het probleem met de televisie speelt helaas inderdaad nog. Het duurt inderdaad lang, dat ben ik met je eens. Helaas kan ik niet meer doen dan vragen om je geduld.

Mocht je via deze weg nog hulp willen, dan ontvang ik graag de resultaten van de bekabelde speedtest en van de wifi manager. Anders is telefonisch contact via 0800-0402 ook altijd mogelijk.


Reageer