Skip to main content

Na oplevering glasvezel (1Gb) en diverse contacten met KPN service desk (die overigens zeer hulpvaardig en welwillend zijn) ervaar ik nog steeds veel te trage WiFi zelfs met 2 Super Wifi versterkers (type 1).

Op aanraden van een service medewerker is mijn modem al omgewisseld van Experia V10 naar het KPN12 modem, maar ook dit bleek vooralsnog geen oplossing. Wat ik ook probeer ik kom niet verder dan een downloadsnelheid van rond de 200 en een uploadsnelheid van rond de 300. (dat is op zich al vreemd). Wie o wie heeft dezelfde teleurstellende ervaring en heeft voor mij de oplossing om hogere snelheden te halen. Ik heb overigens een normale tussenwoning, dus het zijn geen grote afstanden die WiFi moet overbruggen. 

@FransHouwie Welkom op het forum. 

Excuses voor de late reactie, en wat balen om te lezen dat je via wifi niet de snelheid haalt die je zou willen halen. 

Belangrijk in dit soort situaties is om bij het begin te beginnen. 

Welke snelheid haal je bijvoorbeeld als je met een kabel test? 

En als je bekabeld wel de juiste snelheid haalt, hoe branden dan de lampjes op je Superwifi punten? 


@Rutger_ 

 

Bekabeld haal ik keurig plm. 940-950 en de lampjes van de Superwifi branden beide groen.

Heb teven zowel modem als Superwifipunten terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ik dit gaf geen oplossing.

De snelheden die ik nu haal met Wifi zijn op m,n laptop plm 150 en op m,n telefoon 250.

Als jij nog suggesties heb hou ik me zeer aanbevolen.


Maar wat verwacht je dan voor snelheid? Zijn de SuperWiFi's wel bekabeld?


Nou Joep ik verwacht bij een 1Gb abbo toch wel minimaal de helft op Wifi te behalen en er is 1 Super Wifi bekabeld en 1 niet, maar de afstanden die het signaal moet overbruggen zijn minimaal hoor. (max plm. 6 meter).

Ben ik volgens jou te optimistisch over de te behalen downloadsnelheid.?


Ik was je topic even uit het oog verloren @FransHouwie . Ik denk dat je te optimistisch bent. De hoge snelheden gaan via de 5ghz band en laat die band nou net een kort bereik hebben. Een meter of 8 zonder belemmeringen is wel het maximale.  De 2.4ghz band heeft een veel groter bereik maar kan geen hoge snelheden aan. Maw als je op 6 meter van de bekabelde wifiversterker zit dan ben je al pakweg 75% van de snelheid kwijt en nog meer als er een muur tussen zit. Hoe is de opstelling van het modem en SuperWiFi's?