Skip to main content

Bekabeld internet al tijden (telfort en kpn) op 11 / 2 Mbps.

 

Hierom laatst KPN geraadpleegd;

Woensdag een monteur op bezoek gehad, er bleek een kabeltje los te zitten op het centrale punt onder het oude Postkantoor, gemaakt, en vanaf toen 38 / 7 Mbps (bekabeld).

Nu weer 22 / 7 Mbps (bekabeld), hoe kan dit toch? 

Modem 2x gereset via de kpn-site. Alle stappen gevolgd.  slechts 1 laptop op de Experia Box 10 A aangesloten, kabel tv kastje eruit, kabel 2e laptop eruit. Geen verschil.

Hoi @annastraat utrecht! Welkom op het KPN Forum :grin: .

 

Wat jammer om te horen dat de internetverbinding weer trager is geworden. Ik kijk graag eens met je mee hier naar, wellicht kan ik iets vinden in de verbinding.

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hi Marguaritha,

De gegevens zijn ingevuld.

Vandaag zonder problemen overgezet van TFT naar KPN Hussel 50Mbps met een KPN Box 12.

Snelheid nu op 37 / 7 Mbps. Voor nu alles prima, wanneer ik weer afzak naar 22 / 7 of 11 / 2 dan hoor je van mij. Daarmee kunnen wij namelijk niet met zijn tweeën thuiswerken.

Trouwens, afgelopen week had ik ineens constant 50 / 9 Mbps. Dat zal wel ‘afhangen van het aantal gebruikers’, maar het is wel gewoon een hele poos mogelijk geweest. Vroeger met TFT zat ik ook rond de 50. We wonen immers bijna naar het oude Postkantoor in Utrecht, waar de centrale is.

Is er trouwens zicht op KPN Glasvezel?

groeten rens


Dank je wel! Ik heb even een lijnmeting gedaan en op het moment zijn er geen problemen met de verbinding, dus mocht het inderdaad weer dalen laat het me dan weten.

Wel vreemd dat je een poos de 50mbit/s hebt gehaald. Volgens onze postcode check is er maar maximaal 32mbit/s beschikbaar op jouw adres.

Er is helaas nog geen zicht op glasvezel op jouw adres.

 


Ok apart. Diverse metingen op 22/8-25/8 geven rond de 50/9 aan. Notabene op de wifi. 
Eerder met TFT ook zulke snelheden. Misschien zijn dit de snelheden die je in het weekend gemakkelijk haalt. 
De lijnmeting van de monteur op 14 oktober was 37/7, op een woensdagmiddag. 
ik heb nu een KPN Hussel met Box 12 afgesloten, dat kost mij meer geld dan het TFT abonnement bij KPN. Hoop dat het stabiel blijft.  Ik woon in de Annastraat op steenworp afstand van de centrale op de Neude. 
Nu net weer 37/7 op wifi. Prima dus. Groeten. 


Nu een vraag over mijn mobiele abo; KPN hussel 10 GB en onbeperkt bellen/sms.

In Mijn KPN app staat dat ik maar 5 GB heb deze maand ??? Ik heb geen mb’s gedeeld. Dus dat kan het niet zijn.

Thuis blijft de snelheid overigens op 33/7 terwijl wij dus 50/9 hebben gehad. We wonen bijna naast die centrale. Die snelheid is prima. Maar sneller is mogelijk, dat hebben we zelf ondervonden. 


Dat is het wel. U heeft 5gb als kadootje van kpn gehad. Die ziet u nu staan want die wordt eerst opgemaakt.  Dr reguliere mb's staan in de wachtrij. Niets aan de hand dus. Die snelheid thuis meet u bekabeld??


Ok een cadeautje vandaar. Nouja bedankt dan. Altijd welkom voor de Spotify onderweg ;)

We meten thuis bekabeld en via wifi. Maar er is geen verschil tussen wifi snelheid en bekabeld. De KPN box 12 werkt heel goed qua wifi. 

Snelheid kan ook tijdelijk wat lager zijn omdat iedereen weer thuis zit bedenk ik me net.