Skip to main content

Ik heb het vermoeden dat mijn glasvezelkabel is afgetakt voor een nieuwbouw woning aan de overzijde van de straat.  Ook is daar een bedrijf  aan gevestigd. Sinds er aan de glasvezelkabel is gewerkt, is mijn internet een stuk trager geworden.

Bovendien ligt er een behoorlijk aantal meters aan kabel in de kruipruimte. Kan deze ingekort worden?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Ik vraag mij af of afkorten invloed heeft op snelheid. Dat kan een ander vast bevestigen of ontkennen. Heeft u al een keer gebeld met KPN en hun een meting laten doen om te kijken wat KPN meet tot aan u modem. De router van KPN al een keer een minuut van de stroom gehaald en opnieuw opgestart?


Hoi @WFGV . Welkom op het forum.

Vreemd dat je snelheid achteruit is gegaan. Je meet met een bekabelde pc/laptop neem ik aan? Waar hangt jouw glasvezelkastje? En is dat dan glasvezelkabel in jouw kruipruimte? Of is dat ethernetkabel voor je verbinding naar het modem?


Het kastje zit in de meterkast en is verbonden met de glasvezelkabel.


Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?  

Je meet bekabeld toch? Want dat is wel essentieel.  Welke snelheden haal je nu t.o.v. eerder?