Skip to main content

regelmatig staat de TV even stil en op 2 febr 2021 was internet ook af en toe een paar minuten weg.

opnieuw starten van de experiabox helpt niet.

volgens KPN zou er geen storing in onze buurt zijn (postcode en huisnummer ingevuld) en volgens de tetst van KPN zou de verbinding en de experiabox OK moeten zijn. Dat is natuurlijk ook zo, tussen de tijden van uitval in. 

Heeft iemand dezelfde ervaringen? en vooral: hoe is dat op te lossen?


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Vul in je profiel ff  ten minste je klantnummer, contractantnaam, postcode en huisnummer in (alleen zichtbaar voor moderators). Dan kunnen ze er direct mee aan de slag zou gauw ze er aan toekomen (kan wel ff duren).  Wellicht dat zij onregelmatigheden op je lijnverbinding kunnen zien.


Dank Henk, is gebeurd. Ik hoop dat het wat gaat opleveren.

Groet, Han


Gebruik je dit soort dingen? 

 


Alles is cad5 bekabeld. Experiabox KPN wifi versterker, kon tv kastje en pc. 

Heb vaker een stotterende tv weergave gehad, was laatste tijd beter, maar nu stuitert internet. Ook op de repeater wordt een normaal blauw lesje af en toe rood. Overigens vandaag weer zonder enige storing.

Gisteravond leidde opnieuw opstarten van alle apparaten overigens niet tot verbetering.

Lastig, omdat ik niet het kan aantonen als het probleem weer weg is

 


Welk type modem heeft u? En heeft u een switch ergens zitten?


Dag Joep

Het is een experiabox V10. Daarop bekabeld aangesloten 2 PC's en een wifi versterker van KPN, waaraan het zwarte kastje van interactive TV hangt, en daaraan zit, ook bekabeld met HDMI, de tv


Heeft u glasvezel of koper? En en heeft de tv ontvanger aangesloten op de wifi versterker begrijp ik. is dat de witte vierkante of de kleine zwarte? U gebruikt geen switch ergens?


een wifi versterker van KPN, 

Welke bedoel je precies: de witte KPN WiFi Versterker Dual Band, de zwarte Experia WiFi of de ronde SuperWiFi? Als het de zwarte is: daarop zou ik niets aansluiten en al helemaal geen tv-ontvanger. Uit eigen ervaring maar ook van andere forumgebruikers weet ik dat dat vragen om moeilijkheden is. Op een EW kun je hooguit een andere EW doorlussen, als je daar dan verder ook maar niets meer op aansluit). Zie EW's maar als eindpunt. Als je twee (of meer apparaten - een EW en een ontvanger b.v -) apparaten op één LAN-kabel wil aansluiten kun je daar beter een switch tussen zetten.


de versterker is deze: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/wifi-versterker

daaraan hangt alleen het tv kastje en de wifi wordt gebruikt door een mobieltje waarop geen films worden gedownload of zo

 


Dat is de witte KPN WiFi Versterker Dual Band; daarmee zou je eigenlijk geen problemen moeten hebben. Ik heb er zelf ook al jaren eentje tot volle tevredenheid. Anderzijds ging die van m'n zoon na een paar jaar stuk. Wellicht is die van jouw ook niet helemaal fris meer. Kun je de ontvanger eens rechtstreeks op de ExperiaBox aansluiten?


Ik had al eerder gereageerd op de vraag van Joep, maar die reactie zie ik niet terug..

er komt bij ons koper binnen. De experiabox is een V10, de wifi versterker: zie hierboven

TV met klein zwart kastje, display aan voorkant, aan-uit knop rechtsbovenop het kastje, licht groen op als hij aanstaat, rood als hij uit staat


rechtstreeks kan, maar dan valt de wifi uit….. en ik weet nooit wanneer het gaat stuiteren. maandagavond was ook internet op de PC, rechtstreeks aan de experiabox aangesloten, aan het stuiteren

Ik denk dus, dat het aan een verbinding met de KPN centrale ligt, maar die kun je vanuit huis alleen testen met het hulp programma van KPN als je verbinding hebt…. En dan constateert het programma het zelfde als ik: ik heb verbinding… Als ik geen verbinding heb, kan ik het programma niet gebruiken…

Vroeger zou ik bellen met KPN en dan kon de helpdesk direct kijken wat er is, maar ik kan geen telefoonnummer meer vinden waar normale mensen naar kunnen bellen. Alleen zakelijk….. ik ben een prive persoon…

 


Voor particuliere klanten: 0800-0402.


ah, dank!

Â