Skip to main content

Sinds dit weekend kunnen mijn tv en laptop geen verbinding met het wifi netwerk maken. Mobiel wél. Wachtwoord klopt. Zowel modem, als tv/laptop al meerdere keren opnieuw opgestart. Ik gebruik geen wifi versterkers. KPN (automatische) chat geeft niet de juiste reacties. KPN telefonische klantenservice verbreekt na het woord ‘wifi’ het contact en stuurt een sms met een weblink (waar ik niks mee kan). Via MijnKPN het wifi stappenplan doorlopen, wifi is goed, maar zodra er verbinding gemaakt moet worden: “probeer het later nog eens, er is een melding gemaakt”. Tv geeft aan: Automatische IP instelling mislukt. Zorg ervoor dat de DHCP-server op uw router is ingeschakeld en schakel deze uit en weer aan. Laptop geeft simpelweg aan ‘kan geen verbinding maken met dit netwerk’. HELP!

Welk modem heeft u? Heeft u het ding al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 


KPN box 12 zie ik. Reset heeft helaas niet geholpen.


Sommige apparaten kunnen niet overweg met wifi6 ax, stel in de modem de wifi in op wifi5 ac bij de 5.0-band en op B/G/N bij de 2.4-band @deJongLwd , dan gaat het waarschijnlijk wèl werken.

 


Bedankt voor je hulp! Ik begrijp er echter vrij weinig van, ik ben een totaal onbenul op dit gebied. Hoe doe ik dit?


Inloggen in de modem en bij de rubriek wifi de instellingen aanpassen en opslaan @deJongLwd 


Goedemorgen @deJongLwd, bedankt voor je bericht en welkom hier op onze Community :)

Is het inmiddels gelukt om in te loggen op de Box 12? Zo niet, dan kan ik je aanraden om dit artikel op onze kennisbank eens door te nemen. Hier wordt (o.a.) uitgelegd hoe je in kunt loggen. Laat je ons weten of je hiermee verder bent gekomen?


Goedemorgen, ik loop al vast bij stap 1: Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Deze pagina's openen niet. 


Goedemorgen, ik loop al vast bij stap 1: Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Deze pagina's openen niet. 

Via welke browser probeer je dit @deJongLwd? Kun je het voor de zekerheid eens met andere browsers proberen om te kijken of er dan hetzelfde gebeurt? 


Niks lukt, tot mijn grote frustratie. Kunnen jullie wellicht 'achter de schermen' mijn modem aanpassen naar de juiste instellingen?


Niks lukt, tot mijn grote frustratie. Kunnen jullie wellicht 'achter de schermen' mijn modem aanpassen naar de juiste instellingen?

Helaas kan ik vanaf hier niet jouw modem bereiken en zaken voor je aanpassen @deJongLwd. het spijt me.

Je kunt ons wel bellen op het gratis nummer 0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken. Mijn collega's van de helpdesk kunnen op afstand jou scherm overnemen en hopelijk lukt het op die manier wel! 🙏🏻