Skip to main content

Elke avond valt de verbinding van de tv met de WiFi een keer uit. Met verversen komt de verbinding weer op gang. De WiFi is echter niet slecht of weg, aangezien we gewoon prima verbinding hebben in dezelfde ruimte met onze telefoons etc. 

We hebben glasvezel.

Wat is er aan de hand en hoe kunnen we.dit in de toekomst voorkomen? Het is met name lastig als je iets aan het terugkijken bent. 

Hoi @SharonMS, welkom op onze community! Wat vervelend TV kijken zo! Ik heb er niet direct een verklaring voor omdat je andere apparaten wél gewoon verbonden blijven.
Zou het een optie zijn je TV met een internetkabel aan te sluiten?
Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?

Voor wegvallend wifi hebben we een handig artikel:

Wij hebben hier juist voor gekozen omdat het op deze manier draadloos kan, dus zou een beetje gek zijn om dan juist wel een kabel te gaan gebruiken. Deze kabel is ook niet aangelegd bij de modem en moet dan erg omslachtig richting de tv (modem zit in de meterkast omdat daar de aansluiting van glasvezel zit) aangesloten worden.  

Naast onze mobiele telefoons, Ipad en Chromebook en laptop gebruiken we verder geen netwerkapparatuur. Of bedoel je hier iets anders mee? 

Als ik verder bij de instellingen van de tv kijk en ik zoek op de WiFi, dan staat er uitstekend bij signaalsterkte. Hoe kan het dan dat de tv elke avond een melding geeft het signaal te zijn verloren. 

Met alle tips via kennisbank word ik niet veel wijzer. Is voor mij veel abracadabra

Ik bedoel de kabel ook meer om even te kijken of dat beter werkt, als je er eentje hebt liggen is dat vaak makkelijk even te testen.
Met netwerkapparatuur bedoel ik dingen als wifiversterkers, switches of andere routers, die willen namelijk ook nog wel eens problemen geven.

Heb je ook al contact gehad met de leverancier of fabrikant van je TV?

Hallo @SharonMS met TV, bedoel je dan je tv-toestel of de tv-decoder van KPN, dat is me niet duidelijk?

Welke tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en hoe is deze aangesloten op de modem, bekabeld, of draadloos.

Welk modem heb je van KPN in bruikleen?

Reageer