Skip to main content

geen vraag, maar een uiting van zorg, met de (stille) hoop dat iemand van kpn dit adequaat oppakt ….ruim 3 weken geleden overstap in gang gezet met activatie medio april, werd binnen een uur bevestigd, ook een ‘jammer dat je weggaat’ bericht van ziggo .. twee dagen later een mail van kpn dat er de eerste drie maanden geen actie te verwachten is omdat geconstateerd is dat er zich in mijn woning geen glasvezelaansluiting bevindt .. die is er wel degelijk sinds 30 november 2023, blijkbaar niet of niet goed doorgegeven door de aannemer aan kpn netwerk .. in februari is een monteur namens netwerk langsgeweest, heeft geconstateerd dat die aansluiting er wel degelijk is, foto gemaakt, komt in orde meneer .. twee weken geleden stond er bij stom toeval (storing verhelpen bij de buren) een monteur binnen geweest, tfu op de eindunit geplaatst, geconstateerd dat de lijn actief was en doorgebeld aan een collega bij netwerk … sindsdien 2x (moeizaam) contact gehad met netwerk, wordt met spoed opgepakt u wordt teruggebeld .. blijkbaar lage prioriteit want er zit nog steeds geen beweging in de zaak .. zo langzamerhand heb ik het gevoel aan een dood paard te trekken en overweeg sterk pm de overstap te annuleren … ook bij de ervaringen op trustpilot - die ik over het algemeen niet zo heel serieus neem - zie ik wat overeenkomsten met mijn ervaring ...

Ha @alexprat, welkom! Wat leuk dat je de overstap naar ons hebt gemaakt, maar wat jammer dat het zo moeizaam verloopt.. Wat zegt de website voor wat betreft de status? Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het onverhoopt toch langer duurt. Als het goed is, heb je nog wel diensten van Ziggo op dit moment toch? In dat geval adviseer ik je toch om het nog af te wachten. 


Dank voor je reactie Marcia, stel het zeer op prijs! De reden voor de vertraging is in mijn optiek een simpele interne communicatiestoornis. Op 30 november is niet alleen een aansluiting in mijn woning gemaakt maar ook bij mijn 8 naaste buren, op ieder adres is glasvezel beschikbaar behalve bij mij. Inmiddels hebben minimaal 4 van de 8 buren een kpn-glasvezel-abonnement. Gisteren een 30 minuten lang telefoongesprek gehad met een zeer behulpzame en oplossingsgerichte helpdeskmedewerker die getracht heeft de afwikkeling intern te versnellen, vooralsnog zonder resultaat. Ik wacht nog even af maar op een gegeven moment raakt het geduld op.


...foutje in m'n eerste bericht (tfu) .. er is natuurlijk een ont (omvormer) op de eindunit (tfu) geplaatst .. de monteur vertelde nog trots dat het de nieuwere, stabielere versie van nokia was … keek wel wat zuinig toen ik vroeg of ik die ook zou krijgen ...


Klinkt alsof alles wel aanwezig is inderdaad.. Als mijn collega van de klantenservice het proces niet kan versnellen, kan ik dat helaas ook niet. In principe hoef je er niet zoveel voor te doen als je nog steeds klant van Ziggo bent, behalve afwachten. Natuurlijk snap ik overigens dat je het graag geregeld wilt hebben, helemaal als dit bij de buren ook het geval is!


Beste Marcia, geduld is inmiddels op, gisteren de overstap van Ziggo naar KPN geannuleerd. Heb zeven weken lang geprobeerd KPN Netwerk ervan te overtuigen dat de glasvezelaansluiting in mijn woning al 5 maanden geleden aangelegd is. Diverse malen contact gezocht, foto van de aansluiting opgestuurd, inmiddels (sinds 15 maart) 5 loze terugbelbeloftes gehad. 

Daarnaast wat wisselende commentaren gehad van 3 naaste buren die recent zijn aangesloten, klachten over de stabiliteit van vooral de tv ontvangst, één van de buren heef na een week kommer en kwel het abonnement binnen de termijn opgezegd en is weer terug naar Ziggo.

Mogelijk dat de vervanging van de oudere versie van de storingsgevoelige ONT's de problematiek grotendeels zal oplossen. In ieder geval bedankt voor het meedenken. 


Na zoveel onduidelijkheid snap ik dat je die keuze gemaakt hebt, en ik vind het jammer dat het zover is gekomen. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen, dan weet je ons te vinden. We denken graag met je mee.


Reageer