Skip to main content

Sinds woensdag 7 september 16:20 hebben we geen internet meer in huis. De glasvezelmodem kreeg geen signaal meer binnen. Na KPN gebeld te hebben, hebben ze meteen een monteur geregeld. Die constateerde na 3 uur bezig te zijn geweest op 8 september dat het echt de glasvezel moest zijn. Die monteur heeft meteen geregeld dat er een graafploeg zou komen de volgende dag. Vrijdag 9 september is iemand van KPN Netwerk geweest en heeft alleen de glasvezel nagemeten en kwam tot de conclusie dat de kabel kapot is ergens op 142 meter. We zouden gebeld worden op maandagochtend 12 september.

Maandagmiddag hebben we KPN Netwerk (0183 - 610 011) gebeld en is er een afspraak gemaakt voor 15 september om het probleem op te lossen met een blaas/graafploeg. Die dag hebben mijn vrouw en ik vrijgehouden. Aan het einde van de middag was er niemand verschenen en hebben we KPN Netwerk gebeld. Die meneer zei doodleuk dat er geen afspraak was. Terwijl we bij diezelfde persoon (herkenden de stem) een afspraak hadden gemaakt die maandag. Die meneer beweerde van niet en zei ‘dat hij er niets aan kan doen’. Kortom voor niets zitten wachten. We zouden nog gebeld worden. 

 

Afgelopen vrijdag 23 september zijn we gebeld, alleen was de voicemail ingesproken. De persoon vroeg om terug te bellen op nummer (0183 - 610 011). Dit hebben we gedaan waarop we dezelfde meneer van de niet nagekomen afspraak aan te telefoon krijgen. Die geeft aan dat het vast een andere afdeling is geweest en zei dat hij niets kon betekenen. Hij kon geen afspraak plannen. Dat terwijl degene die de voicemail aangaf dat ik dat nummer moest bellen. 

Zowel KPN als KPN Netwerk geven aan dat de opdracht om de glasvezelkabel te fixen op on-hold staat. Niemand kan ons zeggen waarom en wanneer we wel iets gaan horen. Iedereen wijst naar elkaar en iedereen roept ‘wij kunnen er niets aan doen’. Maar ik moet er wel zelf achteraan.

Dat terwijl het zo simpel is. Ik heb een leveringsovereenkomst met KPN. KPN heeft KPN Netwerk nodig om hun dienst te leveren. Als de kabel kapot gaat moet KPN dit fixen met KPN Netwerk. Als ik ergens stil sta met de trein van de NS vanwege een kapotte wissel hoef ik ook niet Prorail te bellen, dat regelt de NS met hen. Dat ik moet bellen omdat het ook moet passen met mijn agenda, duidelijk. Als ik vastloop met KPN Netwerk verwacht ik wel veel meer actie van KPN.

 

Gelukkig hebben we wel een Direct Online Pakket (noodpakket) gekregen. We hebben tenminste iets, maar het houdt niet over. We werken allebei thuis en dat werkt niet goed met Teams e.d.

Wij weten niet meer wat we moeten doen.. We worden heen en weer gestuurd en zijn ten einde raad. Het is totaal onduidelijk wanneer het wordt opgelost! Ondertussen staat de opdracht op ‘on-hold’ zonder dat iemand weet waarom. KPN Netwerk wijst naar 0183 - 610 011. Maar de man achter 0183 - 610 011 kan ons niet helpen. Enorm frustrerend!

 

Als klap op de vuurpijl heeft KPN Netwerk zelf gebeld met 0183 - 610 011. Ze hebben tegen KPN Netwerk gezegd dat zij ons 8 keer gebeld hebben en 8 keer niet te pakken kregen. Dit is gewoon niet waar. De man achter 0183 - 610 011 ontkent zelfs ons eerder gesproken te hebben.

Nog een grappig detail: een klacht wordt pas opgepakt/opgelost als de ticket/opdracht is uitgevoerd. Kortom: ik word niet eens geholpen met dit probleem! Alleen als het probleem er niet meer is….

Overigens staat hierboven KPN Netwerk. Maar het is een grote brei aan aannemers, onderaannemers en onderonderaannemers. Klantvriendelijkheid kennen ze niet evenals het telefoonalfabet.

 

Heeft iemand een idee wat ik wel zou kunnen doen om in ieder geval zicht te krijgen wanneer er iets gedaan gaat worden?

 

Hi @Saittam! Welkom op het forum. 

Ik zie via de gegevens in je profiel dat er al een ticket loopt. Ook dat daar nu een datum in staat voor de monteur. 

Ondanks de langere looptijd betekent dit in ieder geval dat gelukkig het proces niet stil staat. 

Wel betekent het ook dat ik vanuit het forum op dit moment niet veel meer kan doen. Wat ik wil aanraden is toch 0800-0402 te bellen als er iets is. Bijvoorbeeld als er een extra bundel nodig is voor je mobiele abonnementen van KPN. 


Hi @Saittam! Welkom op het forum. 

Ik zie via de gegevens in je profiel dat er al een ticket loopt. Ook dat daar nu een datum in staat voor de monteur. 

Ondanks de langere looptijd betekent dit in ieder geval dat gelukkig het proces niet stil staat. 

Wel betekent het ook dat ik vanuit het forum op dit moment niet veel meer kan doen. Wat ik wil aanraden is toch 0800-0402 te bellen als er iets is. Bijvoorbeeld als er een extra bundel nodig is voor je mobiele abonnementen van KPN. 

Bedankt voor je reactie!

Wij hebben nu een datum door gekregen. Hopelijk komen ze nu wel opdagen!

Helaas werkt het noodpakket niet meer. De bundel wordt niet meer verhoogd via 0800 0402. Een medewerker heeft het gisteren handmatig wat gedaan wat een werkdag zou kosten. Ook dit werkte niet. We krijgen een nieuwe noodpakket thuis. Ontzettend onhandig aangezien wat onthand zijn. Hotspot via de mobiel is verre van ideaal. 

Gaat het wel goed werken met het opwaarderen i.c.m. met twee Direct Online Pakketten? De 'oude' blijft niet werken namelijk. Het laatste smsje was ook dat er nog maar 1 euro te goed was terwijl ik een dag eerder via het menu/bandje had opgewaardeerd. Hopelijk werkt de 'nieuwe' wel goed. Al kan het nog 2 dagen duren voordat we die hebben... 


@Saittam de noodpakketten worden goed onder toezicht gehouden. Het klopt dat je oude niet meer werkt zodra er een nieuwe gestuurd wordt. 

Verder wordt de nieuwe aan je pakket gekoppeld. Dus het automatisch opwaarderen moet daarmee ook weer goed gaan. 

Het enige waar je op hoeft te letten is de gratis bundel op je mobiele toestel. Als die op is ga je over op je eigen data. Mocht dat zo zijn kunnen we bijstaan. Maar het is beter om eerder aan de bel te trekken zodat we een nieuwe bundel kunnen geven. 


Hi @Saittam! Welkom op het forum. 

Ik zie via de gegevens in je profiel dat er al een ticket loopt. Ook dat daar nu een datum in staat voor de monteur. 

Ondanks de langere looptijd betekent dit in ieder geval dat gelukkig het proces niet stil staat. 

Wel betekent het ook dat ik vanuit het forum op dit moment niet veel meer kan doen. Wat ik wil aanraden is toch 0800-0402 te bellen als er iets is. Bijvoorbeeld als er een extra bundel nodig is voor je mobiele abonnementen van KPN. 

Ondertussen is het bijna 3 maanden verder. Op de 11 oktober zijn ze langs geweest om een nieuwe vezel te blazen. Helaas liep de vezel vast ergens onder de stoep voor ons huis. Tot een meter diep hebben ze met de hand gegraven op de plek waar de kabel zou moeten lopen. Helaas hebben ze niets kunnen vinden. Ze zouden op korte termijn terug komen met een graafmachine. 

Sindsdien blijft het weer stil…. Hoe kan KPN en KPN Netwerk ons zo lang laten wachten!!! Het zou al heel vaak geëscaleerd zijn, maar er gebeurd helemaal niets!!

Wat kan ik doen om er enige beweging in te krijgen? @Kpn: kunnen jullie iets doen?

 


We hadden de afgelopen week lage temperaturen.  Dan kunnen/mogen ze vaak ook niet graven. Dat is een vermoeden hoor. Ik heb geen inzage in hun planning.

Afwachten is helaas het devies. 


We hadden de afgelopen week lage temperaturen.  Dan kunnen/mogen ze vaak ook niet graven. Dat is een vermoeden hoor. Ik heb geen inzage in hun planning.

Afwachten is helaas het devies. 

 

Bijna drie maanden duurt het al, dat komt niet aan op een weekje. Je reactie past wel bij hetgeen wat ik telkens hoor: "wacht maar af", "ik kan er niets aan doen", "ik kan je niet helpen", "KPN moet wat doen", "KPN Netwerk moet wat doen", "de onderaannemer is aan zet", "wij krijgen ook geen contact", etc..

 

Het vele bellen heeft nu wel meegeholpen dat het nu ligt bij een escalatieteam. Al is wel de vraag wat dat betekent…

 

Klantgericht is het hele proces totaal niet. Alleen maar doordat een KPN Netwerk-medewerker de vezel van mij en van een paar buren van mij kapot heeft gemaakt...


@Saittam ik heb opnieuw aansturing gedaan. Er komt daardoor morgen nog een nieuwe monteur langs. Ik heb in dit ticket ook het escalatieteam vermeld. 


@Saittam ik heb opnieuw aansturing gedaan. Er komt daardoor morgen nog een nieuwe monteur langs. Ik heb in dit ticket ook het escalatieteam vermeld. 

Fijne actie Bram_! Niet dus. KPN Netwerk moet komen met een blaasploeg en graafmachine. Nu heb jij een KPN monteur namens mij besteld. De medewerker gaf zelfs aan dat ik akkoord zou zijn met de eventuele kosten. Hier heb ik helemaal niet om gevraagd of mee ingestemd! Ben hier ook niet van gediend! De afspraak is geannuleerd door mij. Koste me wel een half uur, bedankt!

Mijn posts waren ook duidelijk over wat nodig is!


@Saittam ik snap dat het even schrikken is om te zien dat er eventuele kosten zouden zijn. Maar in dit geval was dit niet het geval. De reden dat ik een monteur heb ingepland is omdat dit de snelste manier is om alsnog aansturing te krijgen voor de graafploeg. 

Omdat ik begrijp dat je liever geen monteursbezoek meer wilt heb ik een ticket zonder monteur aangemaakt. Deze wordt door de technische dienst opgepakt. Die zullen daarna de juiste aansturing alsnog doen. 


@Saittam ik snap dat het even schrikken is om te zien dat er eventuele kosten zouden zijn. Maar in dit geval was dit niet het geval. De reden dat ik een monteur heb ingepland is omdat dit de snelste manier is om alsnog aansturing te krijgen voor de graafploeg. 

Omdat ik begrijp dat je liever geen monteursbezoek meer wilt heb ik een ticket zonder monteur aangemaakt. Deze wordt door de technische dienst opgepakt. Die zullen daarna de juiste aansturing alsnog doen. 

Het kwam vooral dat de monteur ook niets kon doen. De planningsafdeling benoemde ook dat de monteur ook niets kon doen en dus voor niets zou komen. Ik heb niet eens meer een glasvezel 😞 en de hele glasvezelaansluiting ligt ook los in mijn meterkast. 

Fijn dat je nu opnieuw een opdracht hebt uitgezet. Hopelijk zet dat weer iets in gang waardoor er nu eindelijk iets gaat gebeuren. Het is enorm frustrerend dat het al meer dan 3 maanden duurt…

 

Ik hoop echt dat KPN en KPN Netwerk eens naar dit proces gaan kijken om het klantgericht en klantvriendelijk te maken. Het geen uitzicht hebben op een oplossing is het meest frustrerende….


Het is ongelooflijk! Ik heb weer internet. Toevallig zag ik vandaag een KPN Netwerk monteur bij mij in de straat bezig bij een paar huizen verder op. Ik heb hem gevraagd of hij ook voor mij kwam. KPN Netwerk zei dat er iemand vandaag bij mij zou komen. Hier kwam ik toevallig achter bij het wekelijkse belletje naar KPN Netwerk of er nog beweging in de zaak zat. De geplande persoon is niet op komen dagen. 

Gelukkig wilde de KPN Monteur ook wel even bij mij kijken na het oplossen van de problemen bij de buren. Binnen 10 minuten had hij er een nieuwe vezel in zitten! Er was dus helemaal geen graafploeg nodig, want hij kende de kneepjes van het vak waardoor hij de vezel wel door de leiding heen kreeg. 

Ongevraagd heeft die held geholpen! Waar de rest van KPN Netwerk ons maanden lang heeft laten wachten. Hopelijk leert KPN Netwerk wat van de helden die er ook werken!

Als het goed is gaat iemand bij KPN al iets doen om het abonnementsgeld terug te storten vanaf 7 september tot 14 december. Maar gezien alle frustratie en de duur vind ik compensatie op zijn plek. Hoe loopt dit? Moet ik hiervoor een klacht neerleggen? Dit wil ik sowieso doen gezien het verloop. 


@Saittam goed dat het is opgelost. Al is de manier waarop wel erg eigenaardig. Ik zie ook dat het ticket dat liep is gesloten. 

Je geeft aan dat je al een vergoeding is aangeboden. Wil je nog aangeven op welke manier dit gedaan is? Als ik namelijk een klacht voor je indien dan is het belangrijk dat ik dit vermeld. Je hebt zeker recht op een vergoeding. Maar als er al een vergoeding is gedaan moeten we daar wel rekening mee houden. 

Wat betreft de klacht, het liefst los ik die samen met je op. Inclusief vergoeding. 


@Saittam goed dat het is opgelost. Al is de manier waarop wel erg eigenaardig. Ik zie ook dat het ticket dat liep is gesloten. 

Je geeft aan dat je al een vergoeding is aangeboden. Wil je nog aangeven op welke manier dit gedaan is? Als ik namelijk een klacht voor je indien dan is het belangrijk dat ik dit vermeld. Je hebt zeker recht op een vergoeding. Maar als er al een vergoeding is gedaan moeten we daar wel rekening mee houden. 

Wat betreft de klacht, het liefst los ik die samen met je op. Inclusief vergoeding. 

Gelukkig is het zo gelopen, anders had ik denk ik maanden moeten wachten. Ik heb naast die monteur weinig tot geen vertrouwen in KPN Netwerk.

Er is geen vergoeding aangeboden of geregeld. Het enige wat nu geregeld is, is dat ik het abonnementsgeld voor de maanden dat het niet werkte terug ga krijgen. Want de betaling bleef uiteraard gewoon doorlopen al die maanden. De medewerker die dat geregeld heeft kon alleen dat voor mij doen. Compensatie voor het ongemak en de duur van de problemen heb ik nog niets voor gekregen. Wij hebben heel veel uren gebeld en/of gewacht.

Gisteren heb ik wel een klacht ingediend omdat ik vind dat KPN en KPN Netwerk lering moeten trekken uit hoe dit bij mij gelopen is. Uiteraard heb ik ook een klacht ingediend bij KPN Netwerk.

Als je m.b.t. de compensatie en/of klacht iets kan betekenen, graag.


@Saittam ik zie dat mijn collega van de afdeling klachten de klacht al in behandeling heeft genomen. En dat er een eerste belpoging is gedaan.

Ik wacht dit nog even af. 🙂


@Saittam ik zie dat mijn collega van de afdeling klachten de klacht al in behandeling heeft genomen. En dat er een eerste belpoging is gedaan.

Ik wacht dit nog even af. 🙂

Ok fijn! Het was wel een aparte belpoging, de telefoon ging maar 1 keer over. Ik wilde opnemen maar ging niet meer over. Terugbellen kan niet naar dat nummer. Moet ik via een ander nummer terug bellen?