Skip to main content

Internet valt regelmatig weg. Na het uit- en weer aanzetten van het modem werkt het weer, maar televisie hapert steeds en WiFi is praktisch niet bruikbaar, omdat het steeds wegvalt.
Ik vraag me af of het modem nog wel goed is.

Op de KPN-site:

Bij het testen van internet:

404 - We kunnen de pagina die je zoekt niet vinden

Bij het testen van WIFI:

De speedtest van onafhankelijke leverancier Ookla lijkt het (meerdere keren) niet te doen. Zonder meting kunnen we je wifi niet verbeteren. undefined

admin: eigen topic aangemaakt

Dat gaat dus niet goed. Welk type modem heeft u?


Kan je https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm niet bereiken, @Arie Janissen ?

Of specifiek de test zelf? http://kpn-itns.speedtestcustom.com/


@Arie Janissen . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet best. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.


Ik heb een Experia Box V8 die in de meterkast hangt  De speedtests volgens bovengenoemde links werken wel (Download 81,8 en upload 24,2). De televisieontvanger is een HDMI HMB2260 V2. Mijn profiel is aangepast. Ik hoop dat dit voldoende informatie is om tot een oplossing te komen.


@Arie Janissen Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem? Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Hoi @Arie Janissen . Ik overweeg om die v8 om te ruilen. Maar ik heb geen mobiel nummer van jou.

Kun je een mobiel nummer in je profiel zetten en mij dan hier een seintje geven? Het mobiele nummer is nodig (en handig) zodat je logistieke updates kunt volgen via SMS. 


Hallo Erwin, dat was mijn idee ook al. Ik zet een mobiel nummer in mijn profiel.


Volgens mij staat mijn mobiele nummer al genoteerd, maar als ik naar mijnKPN ga om e.e.a. na te kijken kom ik er niet in. Ik krijg alleen rechts mijn facturen te zien en links staan een aantal grijze balken te bewegen (en dat blijft zo, hoe lang ik ook wacht). Kan jij aangeven hoe ik dan mijn profiel kan aanpassen? Ik heb het gevonden en mijn nummer staat erin.


@Arie Janissen : leuk je even gesproken te hebben. Ik heb voor morgen een koerier ingeboekt die tussen 9:00 en 13:30 die v8 komt omruilen. 

Mocht dit niet de oplossing zijn, laat het weten! Dan kijken we verder.


Beste @Erwin_ , helaas. De hele 's zaterdag zitten wachten, maar geen koerier. De hele middag geprobeerd om contact te krijgen met Reviva, maar niet gelukt. Vervolgens lang zitten chatten met KPN helpdesk, maar die veronderstelden dat het dan wel maandagmorgen zou worden. Ook maandagmorgen weer zitten wachten maar geen koerier. Contact opgenomen met Reviva (20 minuten wachten aan de telefoon), maar die hadden nog niets ontvangen van KPN. Weer gebeld naar KPN helpdesk en daar bleek dat het niet verzonden was via Reviva maar met PostNL. Er was echter geen track en tracecode bekend. Ik moest maar naar PostNL bellen. Die hebben echter geen code, want die moet worden doorgegeven door KPN. Wederom naar helpdesk gebeld en een code gekregen. Dat blijkt echter de bestelcode te zijn en geen track en trace. Volgens PostNL wordt het pakket afgegeven bij een servicepunt van PostNL waar ik het dan maar op moet halen (want dat is de procedure). Kortom een heleboel tijd verloren en geen stap dichter bij duidelijkheid gekomen.

Wel kreeg ik ZONDAGavond bericht dat de koerier ZATERDAGmorgen zou komen. Rararara.


 

 


Oef. Dat gaat hopeloos mis.

Ik zie hier een opdracht voor die koerier met status ‘sent’ maar als ik vervolgens wil tracen lukt dat niet.

Ik heb mijn collega's van logistiek gevraagd om hier naar te kijken en handmatig een nieuwe omruil in het systeem te zetten. Mijn vermoeden is dat ze het dan naar een PostNL punt gaan sturen. Hier krijg je dan een SMS van.  Mocht je donderdagmiddag nog niks hebben vernomen, wil je mij dat hier laten weten?

Excuses voor al dit gedoe :-(


@Arie Janissen : ik heb je een privéberichtje gestuurd. Zou je dat kunnen proberen?