Skip to main content

Goedemiddag, na een altijd goed werkend systeem ineens uitvallende WiFi. Alle (gratis) KPN trucs geprobeerd. Resultaat hetzelfde WiFi blijft uitvallen. Oude IPhone 6 lijkt het wel goed te doen, nieuwere types niet.

Wat is hier de oplossing voor. Heeft niet met een WiFi versterker te maken, want het signaal lijkt wel gewoon goed te zijn. Valt gewoon uit. 

Hoi @Lex67, 

Welkom op het KPN Forum! Niet fijn dat je een wegvallende Wifi verbinding ervaart. Ik begrijp van je dat je dit op een nieuwer model iPhone ervaart. Is er iets veranderd aan die iPhone, bijvoorbeeld een update van het besturingssysteem (iOS)?  Ervaar je het ook op andere apparaten, zoals een reguliere PC of laptop? Zo ja, speelt het ook als je dat apparaat met een rechtstreekse kabel aansluit op je modem?

Je geeft aan dat je al wat stappen/trucs geprobeerd hebt. Zou je nader kunnen toelichten wat voor stappen dit waren? Heb je onze Wifi Manager Servicetool al eens doorlopen? Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. 

Heb je de Experiabox ook al eens herstart (manier 1) of gereset (manier 2)? 


Goedenavond,

de trukendoos van KPN wat betreft servicetools is leeg. 
 

Kanaalwissels en servicetools in de afgelopen periode meerdere malen geprobeerd. Geen resultaten mee kunnen boeken. Grootverbruiker  in huis met de nieuwste IPhone verplicht op 4G. 
 

Probleem is dus niet de sterkte van het signaal, maar uitval signaal. 

 


Wat jammer dat wisselen van het kanaal en het gebruik van onze Servicetools dit vooralsnog niet opgelost hebben. Het is mij duidelijk dat het om het wegvallen van de verbinding gaat, daar waren de vragen uit mijn vorige bericht ook op gericht. Mocht je verdere hulp van mij en/of andere Forumgebruikers wensen, dan is het aan te raden om nader in te gaan op de specifieke vragen uit mijn eerdere reactie. Uit je reactie kan ik enkel halen dat je kanaalwissels hebt uitgevoerd en servicetools hebt doorlopen. Bij de Wifi Manager Servicetool zal er altijd een uitkomst uitkomen. Dit ter aanvulling op de eerdere uitvraag. 


Goedenavond,

met de i phone 8 plus, voorzien van de laatste software kan nu geen test meer worden uitgevoerd door het wegvallen van het signaal. Kom niet verder dan een snelheidstests op 1 verdieping. Hoe gaan we dit nu oplossen? 


Je kan dan het beste de Wifi Manager Servicetool doorlopen vanaf de verdieping/locatie waar je nog net wel verbinding hebt. Ga eventueel halverwege op de trap staan, en doorloop daar de Wifi Manager servicetool. 


Goedemorgen,

Ook al geprobeerd. Het is niet mogelijk om een goede meting uit te voeren omdat het signaal wegvalt. Hierdoor is meting niet mogelijk. Dus serviceprovider kan niet worden gebruikt.  Met andere toestellen geen probleem. KPN lijkt niet te willen samenwerken met de i phone 8 plus. 

Wij kunnen nog weken hierover via het forum proberen om dit probleem op te lossen, maar de servicetool werkt niet in combinatie met de i phone 8 plus. 

Daarbij de opmerking dat alle toestellen al jaren goed werken en wij nooit problemen hebben ervaren. Ook niet met de i phone 8 plus die al jaren in bezit is. 

 

 


Reageer