Skip to main content

Sinds vorige week valt meerdere malen per dag internet (zowel bekabeld als wifi) en tv uit.

Op de eb branden dan alle lampjes groen, maar er is ook geen verbinding te krijgen met het settings menu (met een bekabelde verbinding).

Als ik de eb dan uit en aanzet dan is alles weer even goed.

 

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

 

Kan iemand me helpen?

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? 

 


Nee.


Hallo @Maelstrom! Meerdere malen per dag het modem uit-/en aanzetten is natuurlijk niet te bedoeling. Kun je iets meer uitleggen over jouw thuisnetwerk? Welke experiabox en eventueel versterkers gebruik je? Welke randapparatuur heb je aangesloten op de Experiabox?  

Is het probleem van de één op de andere dag ontstaan? Of kwam het voorheen ook al af en toe voor? 


Ik heb een Experiabox 9. Daarop aangesloten zit;

  1. De tv ontvanger.
  2. Een Sonos
  3. Een X-box.
  4. Een Switch met twee PCs

Op de WIFI zit ook een

  • toon thermostaat
  • 4 mobiele telefoons/ tablets

Het probleem deed zich al een tijdje sporadisch voor, maar sinds ongeveer twee weken nu meerdere malen per dag.

Het vreemdste is dat zolang de verbinding gebruikt wordt, hij bruikbaar blijft terwijl ander apparaten uitvallen. 

Bijvoorbeeld Internet op een vaste computer en wifi apparaten valt uit terwijl de tv ontvanger Netflix blijft afspelen en een online game op de tweede computer het ook blijft doen.

Zodra de game wordt afgesloten of van kanaal wordt gewisseld valt dan ook op de pc of tv ontvanger de verbinding weg.


Bedankt voor de informatie @Maelstrom! De enige verbrekingen die ik terugzie in het systeem zijn de handmatige herstarts. Dit doet mij streng vermoeden dat het probleem wordt veroorzaakt door de experiabox en niet verderop in het netwerk zit. Mede daarom wil ik voorstellen het modem te vervangen. Ik heb meteen een omruilafspraak voor je ingepland. Je ontvangt binnen nog een bevestiging over de omruilafspraak. Ik stuur je een privébericht met de details over de levering.


De nieuwe experiabox is geïnstalleerd en alles werkt. Nu maar afwachten of het zo blijft.


Mooizo! Laat het inderdaad weten als er iets veranderd. :blush: