Skip to main content

Begrijp niet dat mijn download veel sneller is dan upload met al jaren glasvezel? Op forum zie ik veel het tegenovergestelde? Apart. 37-40 upload en meer dan abonnement van 118 download. Al een hele tijd zo. 

Bedankt voor je berichtje, @Bert44.

Ik kan me voorstellen dat je hier je vraagtekens bij hebt. Bij glasvezel mag je verwachten dat de download en upload snelheid gelijk zijn. Mits je gebruik maakt van een bekabelde verbinding. Via wifi kan de snelheid natuurlijk wel afwijken, omdat die afhankelijk is van omgevingsfactoren.


Beste Denise, mijn laptop staat rechtstreeks op glasvezel. dus geen wifi. Er zit wel een lan verloop tussen naar USB 3. Dit omdat de vaak nieuwere laptops om dun te houden geen rechtstreekse verbindings-aansluiting hebben met die kabel met dat oudere “klipje "

Vraag me af of dit van invloed is, juist omdat mijn download ruim boven de 100 zit? Ik betaal voor 100.

Groet, hoor graag.

Bert 


Het “grappige” is dat bij wifi de download zakt van 120 naar circa 55 en de upload gelijk blijft op circa 36/37?


Oké, duidelijk. Of het verloop stukje naar USB 3 van invloed kan zijn, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Daarvoor heb ik te weinig informatie over de werking van zo'n verloopstukje. We kunnen dit natuurlijk wel testen door een ander verloopstukje te proberen. Het liefst zou ik je willen laten proberen om zonder verloopstukje aan te sluiten, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is met jouw laptop.

Ik zou je ook willen vragen om het modem en het glasvezelkastje stroomloos te maken. Wacht 30 seconden en sluit daarna eerst het glasvezelkastje aan. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Sluit vervolgens het modem weer aan. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan maximaal een half uur duren. Hoe is de verbinding nu? Zou je nogmaals een speedtest willen doen en het resultaat daarvan als screenshot hier plaatsen?


 


sorry op de wat late reactie. 

Groet

Bert


Is dit gemeten met een bekabelde laptop direct op de experiabox en geen andere aangesloten randapparatuur?


@Bert44 Denk dat je nog een oud 100/10 verbinding hebt, KPN heeft deze jaren aangeboden om de DSL klanten niet uit de pas te laten lopen met de glas klanten, drogreden maar die hebben ze meer.


klopt rechtstreeks glasvezel op de experia box met TV die aan stond. 


Met de laatste V10 box ook. Glasvezel heb ik al jaren.


Denise_ heeft een weekje vakantie, maar is er snel weer deze week! 
Met glasvezel kan de downloadsnelheid gelijk zijn aan de uploadsnelheid. Helaas is dit bij jou niet aan de orde. Dit kan o.a. te maken hebben met het abonnement dat je hebt. Ook kan er natuurlijk iets mis zijn met de verbinding aan onze kant. Om dit uit te sluiten kijken we (mits je dit goed vindt) graag met je mee. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

We horen graag van je:slight_smile:
 


profiel ingevuld


Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik zie dat jij een ouder Internet en TV abonnement hebt. Met dit abonnement heb je 100 mbit/s download snelheid en 10 mbit/s upload snelheid. De snelheden die je haalt, komen hier dus mee overeen. Wil je graag een gelijke down- en upload snelheid? Dan heb je eigenlijk twee opties. Je kunt er allereerst voor kiezen om extra snelheid aan jouw huidige abonnement toe te voegen. Je kunt dit eenvoudig zelf doen via MijnKPN. Een andere optie is om jouw abonnement te vernieuwen naar een Hussel abonnement. Ook dit kan je eenvoudig zelf doen via MijnKPN.


Heb dit inderdaad gezien nu. Meende altijd 100 down en up te hebben. Met bijbetaling van 4,99 beiden ruim boven de 100 bpms. Fijn...maar wel WEER extra kosten:grinning: