Skip to main content

Plotseling constateer ik dat de uploadsnelheid maar 10% is van mijn contract. Ik 13Mbps moeten hebben maar ik heb 1,3 Mbps. Ook het modem geeft de te lage uploadsnelheid weer.

 


Alles al nagelopen (kabels, reset, apparaten uit/aan, etc.) en ik vermoed dat het iets is zoals in onderstaand gesloten topic.

 

Wie weet de oplossing
 

 

Hoi @Herintreder99 . Je hebt je profiel ingevuld en ik heb een meting gedaan. Ik zie dat er momenteel max 1Mbit upload mogelijk is.

Dit was dus ooit anders? Is er wat verandert in je opstelling ? Heb je een nieuwe router?  Kun je wat vertellen over je locatie?  Zit je ver van een wijkcentrale? 


@Erwin_  Ik heb altijd rond de 13Mbps gehad en nu dus naar ong. 1 Mbps. Er is niets veranderd in de apparatuur of kabels/modem. 
Ik weet niet waar de wijkcentrale staat dus weet ook niet hoever ik er vandaan zit. Weet jij waar die staat voor postcode 3333Ee zwijndrecht?


@Erwin_

Zoveel adressen zitten er niet op deze postcode

Ik heb even de volgende adressen opgezocht en wat volgens de website van KPN de maximale snelheid hier is.

Op 3333EE 4 is snelheid van 155 Mbit down en 44 Mbit up
Op 3333EE 18 is snelheid van 148 Mbit down en 41 Mbit up
Op 3333EE 5 is snelheid van 62 Mbit down en 13 Mbit up
Op 3333EE 41 is snelheid van 126 Mbit down en 29 Mbit up

Dan lijkt me die 13 Mbit van @Herintreder99 zeker een reële snelheid en lijkt me dat probleem niet bij @Herintreder99 zit.

Locaties telefooncentrales in Zwijndrecht:
Ddt-Zdt,  Koninginneweg 5, 3331 CD Zwijndrecht
Ddyt-Gtl, Molenvliet 100, 3335 LH Zwijndrecht

groen_duiven

           


 


@Herintreder : Ik stuur je even een privébericht


@Erwin_   Probleem is opgelost. Weet niet of dit heeft geholpen maar heb modem spanningsloos gemaakt voor paar minuten en nu is alles weer OK. Iedereen bedankt voor meedenken.

 


dat hoort toch niet erg zoveel uit te maken/uit te halen

na verloop van tijd nadat de verbinding opnieuw getraind is zal de snelheid denk ik weer minder worden al hoop ik dat het zo blijft voor je 


@Herintreder99 Hou het even in de gaten. Het kan zijn dat er DLM op lijn actief is. (iets waar @MR_CHIP  al naar refereert geloof ik)  Dat is een soort algoritme dat de kwaliteit bewaakt en als er teveel fouten op de lijn zitten zet ie het profiel op een lagere snelheid.   

Als dat nu weer gebeurt is er vermoedelijk méér aan de hand en ben ik ook even benieuwd naar jouw Is/ra punt.  (het punt waar KPN het huis binnenkomt).  Is dat een net afgewerkt kastje? Of misschien nog zo'n oude lasdop? 


Isra is een net kastje. Wat ook gewijzigd is tov voor de herstart is dat “datapath up” nu op interleaved staat en eerst op fast. (Zie printscreens in dit topic)


wat @Ik_Combineer  , is het verschil tussen interleaved en fast