Skip to main content

Ik heb een glasvezel abonnement van 1G up- en download, maar heb op 1 computer een download van 3mbp. Deze Alienware computer heeft een “Killer E3100G 2.5 Gigabit Ehternet Controller” als netwerkkaart en zit niet rechtstreeks op de modem aangesloten, maar er zit een Netgear Prosafe Plus switch (GS105E) tussen, kan dus ook 1G aan. Ook is er een werklaptop aangesloten op deze Netgear die een upload heeft van 563MPB. 

De netwerkkaart is ook ingesteld op 1000mbp down- en upload en de computer heeft wel een download van 933mbp alleen dus een upload van 3mbp.

 

Ik heb de bedrading gewisseld, de Netgear er tussen uit gehaald, modem opnieuw opgestart, netgear uit stroom gehad, gezocht naar software updates, maar niets helpt. En zodra ik op de WIFI ga heb ik een download van 543MBP en een upload van ruim 300MBP.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Zie onderstaande lijk voor een mogelijke oplossing @Marnix R :

 


@N.N. dank voor het meedenken. Maar dat is juist het vreemde, een laptop is op precies dezelfde manier bekabeld en die heeft geen problemen (haalt niet meer dan het nu binnenkrijgt door de slechte kaart die erin zit). 

Het moet echt aan de computer liggen (zover ik kan beredeneren iig), alleen dit is een alienware, gaming computer, die zou dit zeker aan moeten kunnen. 


@N.N. dank voor het meedenken. Maar dat is juist het vreemde, een laptop is op precies dezelfde manier bekabeld en die heeft geen problemen (haalt niet meer dan het nu binnenkrijgt door de slechte kaart die erin zit). 

Het moet echt aan de computer liggen (zover ik kan beredeneren iig), alleen dit is een alienware, gaming computer, die zou dit zeker aan moeten kunnen. 

Je zou de netwerkinstellingen van die pc eens kunnen resetten en opnieuw verbinden @Marnix R en dan kijken of het beter gaat.


Was een goed idee, heb het uitgevoerd maar helaas is het niet heel veel beter geworden. heb nu een upload van 5mbp. 


Deze Alienware computer heeft een “Killer E3100G 2.5 Gigabit Ehternet Controller” als netwerkkaart 

De netwerkkaart is ook ingesteld op 1000mbp down- en upload en de computer heeft wel een download van 933mbp alleen dus een upload van 3mbp.

Dat is je fout. De Intel E3100 Driver kan geen 1000Mbs snelheid vast zetten. Misschien wordt deze bug opgelost met een Driver Update. Tot zover moet je of 100Mbs of Auto instellen.

 


Ha @Marnix R, heb je nog iets aan de tip van TDN gehad? Je kunt ook eens kijken of je informatie vindt op de Dell Community!


Nog niet geprobeerd. Afgelopen zaterdag heb ik contact gehad met KPN plus service en die hadden gister een monteur langs laten komen. Maar die begreep er helaas niets van dat dit kon gebeuren want alles was goed en deed het goed. 
Er is iig geen Driver Update, dat was ik ook al nagegaan. Moet dus nu nog zijn tip uitproberen. Nog bedankt voor de tip @TDN 
Ook een goede tip van jou @Marcia van KPN daar kan ik ook nog even kijken of zij meer weten hierover. 


update zodat misschien iemand anders die hier ooit last van heeft er ook iets aan heeft. 
De Dell community wees mij erop dat de Killer app echt heel erg slecht zijn (het grapje was ook dat de killer app een killer is voor je upload)
Ik heb de app via taakbeheer gesloten om te kijken wat voor effect dit had. En nu heb ik een upload van 936.

Nu moet ik alleen een andere driver zien te vinden waar die killer op kan draaien. en uitzoeken hoe ik die moet installeren, maar dan hebben jullie iig ook het antwoord alvast. 


Superfijn dat je even de moeite neemt om dit met ons te delen! 


Reageer