Skip to main content

 

Is dit geen raar beeld dat de upload veel hoger is dan de download?? Ik heb glasvezel…

 

groeten!


Hallo @Mario27 , zet je modem eens uit en haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom.

Start de glaskast weer op en wacht totdat deze volledig ‘op stoom’ is en zet daarna de modem weer aan en de dan de snelheidstest nog eens.

Succes.

 


Net gedaan maar maakt verder niets uit.. geen verschil! Scheelt zo’n 100mb


Hallo @Mario27 . dan even met KPN bellen of chatten of de reactie van een moderator afwachten.

Heb je al eens een andere LAN-kabel geprobeerd tussen modem en glaskast?

 


Welke Speedtest server heb je gebruikt bij deze test?

Gebruik ook eens de Speedtest server van XS4ALL. Wat is dan het resultaat?

Meet je alleen lagere download snelheden via wifi of heb je dit bekabeld ook?


Ha @Mario27, goede vraag! Ik zie dat jij een abonnement hebt van max. 100 Mbit/s down- en upload. Merk jij de hele tijd dat de upload zo hoog is of alleen in het begin. Normaliter wordt deze ook ‘gecapt’ op 100 Mbit/s namelijk. 


Marcia, als het goed is heb ik sneller internet, kijk maar even na als je wil..😊

heb zowiezo al internet en tv en sinds vorige week mijn abonnement nog extra verhoogd met 100 mb dus dan zou er iets niet kloppen!


heb zowiezo al internet en tv en sinds vorige week mijn abonnement nog extra verhoogd met 100 mb dus dan zou er iets niet kloppen!

Welke snelheid heb je dan nu gecontracteerd?

Heb je nog gekeken naar mijn vorige bericht?


Upload is hoger inderdaad!

ik weet niet welke snelheid …

internet + tv moet volgens mij al rond 150 mb zijn dus zou ik rond 250 mb moeten zitten maar dat redt ik bij lange na niet😢 dus kan ik die 100mb net zo goed weer opzeggen..?😊


Upload is hoger inderdaad!

ik weet niet welke snelheid …

internet + tv moet volgens mij al rond 150 mb zijn dus zou ik rond 250 mb moeten zitten maar dat redt ik bij lange na niet😢 dus kan ik die 100mb net zo goed weer opzeggen..?😊


Naar mijn weten heeft KPN alleen 50, 100, 200, 500 en 1000 Mbps abonnementen. Dus niet een 150 of 250 Mbps. Maar de upload is wel vaker wat hoger, maar zou terug moeten lopen naar iets boven je snelheid van het abonnement. Bij mij zie ik dat ook, bij verschillende servers. Download is netjes gecapped op 200-202 Mbps maar de upload is gemiddeld 230 Mbps.


Marcia, als het goed is heb ik sneller internet, kijk maar even na als je wil..😊

heb zowiezo al internet en tv en sinds vorige week mijn abonnement nog extra verhoogd met 100 mb dus dan zou er iets niet kloppen!

Ik had 't al nagekeken, aan de hand van de gegevens in jouw profiel. Je kunt dit ook op je factuur zien. Jij neemt 100/100 Mbit/s bij ons af 🙂.


Marcia, als het goed is heb ik sneller internet, kijk maar even na als je wil..😊

heb zowiezo al internet en tv en sinds vorige week mijn abonnement nog extra verhoogd met 100 mb dus dan zou er iets niet kloppen!

Ik had 't al nagekeken, aan de hand van de gegevens in jouw profiel. Je kunt dit ook op je factuur zien. Jij neemt 100/100 Mbit/s bij ons af 🙂.


Is het dan niet handiger rechtstreeks met @Mario27 af te stemmen welke snelheid hij daadwerkelijk wil hebben? Kennelijk is er met de aanvraag iets fout gegaan?


Als @Mario27 meer snelheid wil, mag hij dat altijd aangeven. Dat kan bij mij, maar ook gemakkelijk in MijnKPN aangepast worden. Goed dat je dit aanstipt!


Ik heb zoveel mb wat je krijgt bij een internet + tv abonnement. Plùs nog extra 100 mb dus dan moet al minimaal 200mb zijn😉


Ik heb zoveel mb wat je krijgt bij een internet + tv abonnement. Plùs nog extra 100 mb dus dan moet al minimaal 200mb zijn😉


Nee, zo werkt dat niet.

Ben je niet in de war met de MB's uit je bundel voor mobiel internet?


Nee echt niet want ik heb 20 mb voor mobiel😉😆


Bedoel 20 gb


Bedoel 20 gb


De snelheid van je glasvezel internet staat los van wat je allemaal in je pakket hebt en of je nu wel geen TV en/of telefonie afneemt. KPN webcare heeft gezien dat op jouw account een internet abonnement zit van max 100 Mbps.


Ja heb net gechat. En die 100mb die ik extra besteld heb doet het niet. Dan had ik 200mb moeten kiezen dus volgende maand maar weer aanpassen