Skip to main content

Paar weken een monteur langst geweest deze heeft wat gedaan, wat weet ik niet maar de verbinding blijft slecht gewoon slechte wifi (minder krachtig) ik zou graag een andere box willen hebben maar dat is een probleem bij KPN merk ik de monteur hoef niet meer langst te komen omdat dit niet het probleem is het is de v10 die niet meer zo presteert sterkte wifi loopt gewoon terug, heb al een wifi versterker er bij geplaatst maar dit loopt ook niet altijd even goed omdat de v10 zijn wifi signaal slecht is.

KPN doe hier iets aan SVP!

@Macwim Staat wireless uit op de V10 als u de versterker bekabeld heeft aangesloten ?


Alles staat aan, versterker is draadloos.


@Macwim De 1e wifi versterker ( in uw geval dus de enige) dient altijd bedraad te worden aangesloten, waarbij wifi op de V10 uit moet staan.

Apparaathulp KPN | KPN


Gaat niet zit geen aansluiting op.


@Macwim Welke versterker is het dan ?


TP Link RE 190


@Macwim Via je stroomnet dus. Ik heb er verder geen ervaringen mee, maar als je echt de snelheid van je verbinding wil testen dient dat rechtstreeks bekabeld vanaf je Experiabox te gebeuren, dus niet via de TP link. 


Weet je wat het probleem is voorheen was de v10 heel sterk met zijn signaal maar dat is de jaren gewoon afgenomen maar nu is het gewoon een drama en met al die versterkers is het ook een grote knoei boel niks waard heb het helemaal gehad.


@Macwim Ik begrijp uit de topics hier dat de V10 het beste modem uit de KPN serie is, wellicht wil een fabrieksreset helpen ?

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Die TP link gaat je in ieder geval niet verder helpen. Misschien kun je overwegen om de superwifi's van KPN aan te schaffen…..

 


Is al diverse keren gedaan op verzoek van een medewerker KPN haalt niets uit ga ik ook niet meer doen.


Bij iedereen is goed wifi mogelijk. ook bij jou! Maar gebruik dan de goeie spullen!! Waarom data versturen via het elektriciteitsnetwerk?? Stop met die dingen! Hieronder heb ik beschreven hoe het moet.


De data gaat niet via elektriciteitsnetwerk de TP link doet het wifi signaal versterken hij gebruikt natuurlijk wel stroom maar voor de rest niets.


Ik zat fout inderdaad. Waar in huis staat de v10?


@Macwim Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi verbinding steeds minder lijkt te worden. 

Ik zie dat je al op weg geholpen bent door @HansaanZet en @Joep1965. Super om te zien! 

Ook zie ik dat je zelf al een wifi versterker hebt aangeschaft, heb je ook onze Wifi Manager al eens doorlopen? 


Haalt allemaal niks uit het blijft slecht het signaal van de v10 is gewoon zwak en dan maakt wifi versterker ook niets van. Ik denk dat ik maar eens naar een andere provider ga kijken dit wordt toch niks met KPN.


@Macwim Op het moment dat je de Wifi Manager doorloopt en je komt gemiddeld onder de beloofde snelheid dan komt hier normaal gesproken een kosteloze oplossing uit. 

Meestal zijn dit 2 Experia wifi's, dit zijn wifi versterkers die bekabeld aangesloten moeten worden. Als deze aangesloten zijn wordt het wifi signaal van de Experiabox V10 uitgeschakeld en nemen zij het over.

Ik je zou je dan ook toch willen adviseren de Wifi Manager nog eens volledig te doorlopen, wellicht dat het een oplossing voor je kan zijn.Â