Skip to main content

Sinds geruime tijd na wisselen van het modem van V10 naar v10a hebben we problemen met een stabiele verbinden zowel LAN als WiFi ! Alles met kpn geprobeerd tot monteurs toe! Verbinding van 110mbps zouden we moeten hebben maar helaas maar 46.3mbps tot af een toe een uitschieter naar 86.6mbps. Alle aansluitingen zijn vervangen en nieuw. Maar toch blijft de verbinding bar slecht . Modem ziet vrijwel alles als een bedreiging met gevolg dat we weer in quarantaine worden geplaatst!  Word van kastje naar de muur gewezen .  Kpn zegt geen weet te hebben met enig probleem van de v10a in algemeen.. maar tot maar verbazing staat heel dit forum er vol mee! En laat het nu exact dezelfde problemen zijn! Na diverse verzoeken en UREN bellen en loze beloftes willen wij gewoon een andere modem! Erken het probleem kpn! Betaal ruim €70,- pmnd voor 110 snelheid maar geniet maar van de helft van de snelheid ! Hopelijk reageert er nu iemand van kpn die actie kan ondernemen en haar afspraken wel kan nakomen. 

Dat u in quarantaine geplaatst word heeft niets met het modem te maken. Wel mogenlijk met de instellingen die u maakt. Gebruikt u DMZ? Of stelt u port forwardings in?


Beste Nick nee modem staat in fabrieksinstellingen. Enkel door de modem het WiFi kanaal verzet . Modem staat vrij op de vensterbank dus heeft geen belemmeringen. Onstabiele verbinding is ook op de LAN verbinding 

 


Hoi @Mike Huijbregts . Welkom op het forum.

Als jij in quarantaine wordt gezet was is dan de toelichting? Normaliter zou dit maar zo niet mogen gebeuren. 

Ik begrijp dat bekabeld de snelheid niet gehaald wordt? Hoe meet jij precies? 


Beste Erwin, 

reden voor quarantaine wordt niet gegeven pas 2x bellen werd beaamt dat kpn een abuse team had .. eerste medewerker vertelde mij dat dat niet eens bestond .. meting van snelheid gedaan via site van kpn, speedtest.net, speeltent.nl en via een Ps4 systeem. Alle geven deze cijfers weer. Idd de snelheid voor bij lange niet gehaald .. door de monteur alle settings nagekeken en WiFi op een ander kanaal gezet. Modem staat vrij maar grootste probleem is toch wel de vaste lijn. Cat5e nieuwe kabels gehaald en lasdop door kpn vervangen dus daar ligt het niet aan . Heel het forum geeft problemen weer over deze type modem 


Ik focus mij graag op de bedrade verbinding. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik de lijn doormeten.


Beste Erwin profiel is aangevuld .. de lijn is al tig x doorgemeten is puur de modem zelf die het vaak laat afweten.. als je het forum hebt gelezen over deze type modem dan snap je de problemen.. er is blijkbaar ook een licentie verlopen vanaf juli van deze modem en zou binnenkort door kpn verlengt worden . Maar zowel ik als andere hebben dit probleem al veel langer met deze modem . Hoor graag van je


Het licentieprobleem is sinds kort verholpen. Daar is een update voor geweest. Het staat verder los van andere problemen.

De v10a heeft een slechte start gehad. De firmware was destijds niet goed getest en zorgde voor veel wifi problemen. Sinds een aantal maanden heeft de v10a een firmware update gehad waardoor veel issues zijn verholpen.

De v10a heeft sowieso nooit problemen gehad met bedrade verbindingen. Die zouden stabiel moeten werken. Merk jij ook dat Itv wegvalt? 


Beste Erwin 

mij stel voor dat we een belmoment inplannen.. dan praat makkelijker mijn tel staat in mijn profiel ben dagelijks te bereiken van 08u tot 20u 


Heey! Wij willen ook graag weten hoe het afloopt... 😳


Daar is onze telefonische ingang voor, @Mike Huijbregts .  Ik bel incidenteel klanten terug maar dat is om monteursafspraken te maken. 

Het forum heeft als doel om samen dit soort problemen te lijf te gaan en ook samen oplossingen te bedenken.

Onder de streep is het nu dus zo dat jij verbrekende, bedrade verbindingen hebt? Gebeurt dit op verschillende apparaten tegelijk? Zie je op dat moment ook iets bij de experiabox gebeuren? 

Zit er ook andere hardware tussen? ( eigen switches of routers?) . 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.Â