Op ons zakelijk adres hebben wij een V10a in combinatie met een oude Sagemcom 4360 AIR 4G router.
zakelijk 50mb met buitengebied.
Tijdens het uploaden valt al het internet weg en bij slecht weer valt de verbinding drastisch omlaag.
Oplossing van KPN madame 1:
“buitenantenne's aanschaffen”
nadat ik even naar de router heb gekeken constateerde ik dat deze helemaal geen SMA connectoren heeft voor de antenne's dus weer gebeld met KPN madame 2:
“nee als je de antenne's koopt komt er een doosje bij om het aan te sluiten op de router”
vond ik een erg stug verhaal, maar vooruit. Antenne's besteld. Bij aankomst, zoals verwacht, geen magisch doosje. Maar in de gebruiksaanwijzing staat een 4360 met SMA connectoren.
Dus bellen met KPN madame 3, zij was zo vriendelijk dit probleem voor mij te googlen en kwam op een reactie van een gebruiker van het forum en heeft mij deze voorgelezen:
“SMA connector solderen op de PCB of de router buiten hangen in een doos”
had ik zelf ook kunnen googlen en klinkt niet echt als een goeie zakelijke oplossing.
Na overleg met een IT collega kwam ik erachter dat hij wel een 4360 met SMA connectoren thuis heeft staan. Vandaag heb ik 34 minuten aan de lijn gehangen, ben ik door 4 afdelingen heen gegaan, en weer nog niemand bij KPN mij iets te vertellen over een Sagemcom 4360 4G router met antenne's. Tijdens dit gesprek gaf ik nog aan dat mijn collega zijn 4g router pas een jaar heeft en de zakelijke er vermoedelijk al langer hangen.
Uit hopeloosheid zelf maar weer wat gaan googlen en wat blijkt.
Hij bestaat dus wel, zoals ik aangaf in ons gesprek heeft er een product update plaatsgevonden.
Echter heb ik tijdens het googlen ook mijn probleem gevonden(die klantenservice is zo nuttig), de 4g router in combinatie met de v10a klapt gewoon het netwerk eruit.
Nu zou ik graag als oplossing zien dat wij de volgende zaken krijgen:
een nieuwe Sagemcom 4360 4G router met externe antennes
een V10 KPN modem