Skip to main content

Laat ik beginnen met de situatie: We zitten nu iets langer dan een jaar bij KPN. We maken gebruik van glasvezel (met een v12 modem) en een superwifipunt 2.0 op de eerste verdieping. Het superwifipunt is NIET via een kabel met het modem verbonden. 
Als de verbinding werkt ervaren we geen problemen en heb ik in het gehele huis een stabiele verbinding.

Helaas ervaren we sinds kort erg veel problemen met het verbinden met de wifi. Hoewel we hier al langere tijd ( 3 a 4 maanden) last van hebben is het met name de afgelopen 3 weken erg vaak voorgekomen dat de alle lampjes van de model V12 willekeurig uit gaan. Het lampje op de voeding kleurt dan nog wel groen. 
Om dit probleem te verhelpen moet het modem weer gereset worden. Naast het modem besluit het wifipunt er soms ook willekeurig mee op te houden door een rood licht te tonen. Ook dan is weer een reset nodig. Ook vandaag was het weer zover. Vanochtend kleurde het wifipunt rood en bleek het modem weer 'uit’ te staan. Tijdens het kijken van een film in de avond viel de wifi ook weer 3 keer weg. 

Het is erg vervelend dat dit telkens gebeurd. Het lijkt me ook niet de bedoeling om telkens een reset uit te moeten voeren voordat de wifi weer tijdelijk werkt. Heeft iemand een idee wat hier mis gaat?

Alvast bedankt!

Hoi ​@Paul_M .  Gaan de lampjes op de box12 allemaal uit?  Als dat het geval is, deugt er iets niet met de toevoer van je signaal. (of het modem heeft kuren). 

Alle info is welkom.

Reageer