Skip to main content

Hoi Allen,

Ik ervaar sinds vandaag dat ik vaak de melding krijg '’server niet gevonden'’ bij het laden van het forum.Andere websites werken wel goed.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

 

Heb je een voorbeeld? Gezien het gebrek aan reacties lijkt het wel mee te vallen.

Heel incidenteel heb ik wel eens een trage respons of een foutmelding gehad, maar meestal is dat snel verholpen. Het is ook al weer een flinke tijd geleden.


Ook hier geen problemen. Maar dan zou ik beginnen met het verwijderen van cookies en de browsegeschiedenis. Dat wil vaak goed uitpakken. 


Hoi @Noordzee en @RBxx ,

Gisteren had ik het op 2 laptops en op zowel een mobiele KPN verbinding als Ziggo.

Maar inmiddels ervaar ik het niet meer, bedankt voor jullie reacties!


Da's mooi. Maak bij een eventuele volgende keer een schermafdruk, dan kijken we mee...


Hoi @martijn197108 , was het soms zo’n melding? Die krijg ik hee...eel 😉 incidenteel en zojuist toevallig weer eens een keer. Waarschijnlijk “too much traffic”. Meteen daarna was het weer ok.

 


Hoi Ruud,

Ja, zo'n melding!

Ik heb overigens ook wel eens last van traag reagerende pagina's op dit forum, maar als ik dan van mijn Ziggo thuis verbinding overschakel naar KPN mobiel gaat het probleemloos…

Of dit iets met het forum is of met mijn verbinding, weet ik niet.

Ik heb wel regelmatig last van hoge ping, maar op niet op het moment dat het forum traag reageert en andere sites werken dan gewoon goed.

 


@RBxx als je zegt “heeeeel af en toe”, hoe vaak bedoel je dan?

Als het gaat om 1 keer per maand en altijd een kwestie van even F5 is, dan is dat geen reden tot zorg. Als dit een wekelijks iets is en meerdere gebruikers hebben er last van, dan wil ik dit graag doorzetten. 

@martijn197108 en @RBxx mocht je dit tegenkomen, zou je dan nogmaals een screenshot willen maken? Die hier plaatsen met daarbij wat extra informatie. Bijvoorbeeld welk type verbinding je gebruikt op dat moment, welk tijdstip het was en op welk apparaat?


Nou @Bram_ , hoe lang geleden, dat kan ik me niet meer precies herinneren. Dat moet weken geleden zijn, minstens een maand. Deze keer gebeurde het bij het plaatsen van een reactie op het moment dat ik “Verstuur” aanklikte. Na een keer F5 lukte het bij de volgende poging wel. Ik moest alleen mijn reactie opnieuw ‘bedenken’ 🙁. Mocht het weer voorkomen, dan meld ik het hier.


Hallo @Bram_ ,

Bij mij was F5en niet de oplossing, de workaround die ik gebruikt had was eerst naar een ander Insided forum gaan, en vervolgens nogmaals herladen.

Maar inmiddels dit al een tijdje niet hoeven doen, maar toch raar probleem.

Regelmatig traag ladende forum blijft, maar inmiddels erachter gekomen dat meerdere programma's vage problemen geven, dit zal dus een probleem zijn in mijn netwerk.

 


Het heeft een hele tijd geduurd, maar zojuist ± 21.30 uur kreeg ik weer zo'n foutmelding. Vorige keer was meer dan een maand geleden, dus geen groot probleem. Was na 1-2 keer refresh weer weg.

Het was op mijn PC (Windows 11), Edge browser, via netwerkkabel rechtstreeks naar de KPN Box 12.


Vervelend @RBxx , maar gelukkig valt het mee met hoe vaak het voorkomt🙂

Zelf heb ik het al een hele tijd niet meer meegemaakt, maar ik ben ook niet zo erg actief meer op het forum.


@RBxx wil je nog bevestigen dat andere websites op zo'n moment wel inladen?


Ik had nog andere sessies openstaan in Edge (o.a. KPN webmail, KPN.com) en daar geen probleem opgemerkt.


Overigens:Als ik het ervaar werken meestal andere insided forums ook niet(T-mobile bv.)

 


De laatste paar dagen ervaar ik dat het forum erg traag reageert.

Hebben meer mensen daar last van?


Ja, dat klopt. Het is bekend bij de moderators (zij hebben er ook last van).
Het probleem is al gemeld bij de forum leverancier Gainsight.


Ok, dank voor de reactie @RBxx .


Hoi,

Ik zag bij een forumgebruiker "Anonymous" staan terwijl het account niet verwijderd is.

Zie hier :

Is dit probleem bekend/gemeld bij insided?

Ik zag ook wat issues bij profielfoto's, en heb zelf ter test mn profiel foto verwijderd, het resultaat was dat dit maar deels was doorgevoerd. 

Bij de like staat geen profielfoto meer, bij de post wel.


Wellicht heeft dit te maken met de naamswijziging eerder vandaag.

https://forum.kpn.com/uitleg-over-de-kpn-community-3/wijzigen-van-je-forumnaam-584849?postid=1847607#post1847607

Graag KroontjesPen veranderen in Theo de Koning.


Die wijziging lijkt idd ook maar deels doorgevoerd,  heel apart.


Dat verschijnsel met die avatar’s (profielfoto's) was me bij een andere gebruiker eerder opgevallen. Daar is het ondertussen weer goed (=hetzelfde).


Bij mijn profielfoto staat het iig nog niet goed @RBxx . Blijkbaar duren die wijzigingen veel langer dan normaal.

Maar dat van Anonymous is natuurlijk wel een vreemd verschijnsel. Misschien kunnen de moderators dit doorgeven aan Insided?


Ik zal morgen de moderators hier wel even op attenderen.

 

Edit RBxx:  done !!


Top, bedankt.


Hoi @martijn197108 

Ik heb al terugkoppeling. Dit wordt doorgezet naar Gainsight  (was: InSided)

Dank van de moderators voor jouw oplettendheid.


Reageer