Skip to main content

Goededag 

 

Ik heb een probleem ... wat schijnbaar niet zo makkelijk op te lossen is. Hopelijk hebben jullie nog tips of ideeen.

Probleem:

Wij hebben vaak geen internet.( superwifipunten zijn wel groen)of  wel  internet maar kan niet verbinden

De wifipunten in de woonkamer zijn wel groen en in de slaapkamer is die dan vaak rood of zoekend.( hierdoor doet tv het ook niet )

Aansluiting:

Ik heb een experiabox v10  met 3 superwifipunten. - 1e superwifipunt is verbonden via lankabelmoan modem

-2e superwifipunt is draadloos verbonden met 1e

-3e superwifipunt is via lankabel aangesloten op modem, ( tv modem is weer aangesloten op dit wifipunt via lankabel

Al geprobeerd:

- wifipunten opnieuw gereset

- wifipunten verplaat

- Lankabels vervangen

- kpn wifi manager (andere kananlen en frequenties)

Hoor het graag

 

Hoi @Rico89, welkom hier.
Vaak geen internet via SuperWifi dus. Je hebt al het een en andere geprobeerd, maar zonder succes. 

Ik neem even aan dat de SuperWifi in de slaapkamer de 3e is? Dus die af en toe rood brandt. 

Is het dan ook zo als die rood brand dat je geen internet hebt? Of is het puur willekeurig en is deze ook wel eens groen?
Heb je ze al eens van plek omgewisseld?


Hoi

3e is idd die in de slaapkamer, hebben ook wel is daar geen internet als die wel groen brand. En die is toch echt met een lankabel aangesloten direct vanuit de modem

Hetzelfde geld voor de woonkamer daar is dat ook het geval.

Heb ze al is gewisseld, had geen effect


Als die op de slaapkamer groen brandt en je hebt geen internet. Dan doet de tv het daar ook niet zei je. 
Heb je dan elders in het huis wel internet of valt het compleet weg? 
Heb je het modem en glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten en deze na elkaar laten opstarten?


hoi,

 

nee het valt dan compleet weg.

meestal herpakt hij zicht wel na 5 tot 10 min, maar tv geeft dan foutcode aan en tv modem moet dan helemaal opnieuw laden.

heb de modem ( heb geen glasvezel ) en wifipunten al is opnieuw gereset en stroomloos gemaakt.

 

 


Het valt helemaal weg dus, dat is niet goed. 

Ik wil graag je lijn eens doormeten of ik de uitval kan zien. Hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 
En kun je ook meteen vertellen hoe jouw modem is aangesloten op het aansluitpunt? 

Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter?


Heb het profiel ingevuld.

Kpn Modem zit op 1 meter afstand van  de v10 modem . Het superwifi punt staat direct langs de v10 alles is bekabeld aangesloten met lankabels uit jullie set


Ik kan de onderbrekingen zo niet vinden. Maar als ik verder zoek kan het nog wel eens het modem zijn. Ik heb dan ook een nieuwe voor je aangevraagd. Via de mail en sms heb je bevestiging ontvangen. Daar staat ook alle informatie over hoe je deze kan omruilen. Hoor graag je bevindingen. 


Heb nog geen sms of mail gehad van een bevestiging tot nu toe.


Ik zag ook geen omruilactie erin staan. Vreemd. Nu nog een verzoek gedaan. Nu wel een sms ontvangen?


Hoi

Heb de nieuwe modem geïnstalleerd.

Maar toch blijft hij in de slaapkame om de 10 min de wifi eraf gooien. De superwifi begint dan ook te zoeken en de kleur van het lampje word dan rood of knipperend.

Hierdoor krijgen we een  foutcode op tv. Waarschijnlijk omdat deze tv modem weer met een kabel aan de superwifi ( deze zit direkt met lankabel op modem aangesloten)

Het wifi punt verdwijnt ook uit de kpn thuisapp als die aan het zoeken is 


Begrijp ik het goed dat je modem(welk type?) met daar op aangesloten een bekabelde SuperWiFi en je hebt boven een onbekabelde SuperWiFi. Klopt dat?


Heb je het modem na aansluiten eerst gereset? Welke firmware draait er dan op? 

En als je daarna een schone installatie doet van de SuperWifi, gaat het dan wel goed?


@Joep1965 

Het is een modem v12 met daarnaast een bekabelde superwifi punt. En dan naar de slaapkamer loopt direct een lankabel vanuit modem naar superwifipunt van de slaapkamer 

Vanuit dit wifipunt zit dan aan de achterkant een lankabel die weer naar de tv modem loopt


@Bart_Z 

Nee heb de modem niet gereset. 

Aangesloten vanuit de doos en toen de wifipunten via de app opnieuw geinstaleerd.

Welke firmware er op zit durf ik niet te zeggen.

Het is alleen gek dat ik op zaterdag heb aangesloten en dat hij het sinds gisteravond weer doet. Heeft dus wel even goed gedaan.


Heb je de witte of de zwarte superwifi?


Ik wil je toch vragen eerst het modem te resetten. Altijd een goed idee bij eerste gebruik van nieuwe apparatuur. 

En als je daarna een schone installatie doet van de SuperWifi, gaat het dan wel goed?