Skip to main content

Na herhaaldelijke storingsmeldingen over een bar slechte internetverbinding krijg ik van KPN geen antwoord hoe deze aansluiting te verbeteren. Abonnement voor levering tot 40mbs in de praktijk amper 8mbs beschikbaar. Hoe kan een gezin vanĀ 2 werkende en 2 middelbare scholieren fatsoenlijk werken / studeren zonderen uitval en vertraging inde verbinding?

Niet.

Allereerst: bekabeld werken. Niet via WiFi.

Is de snelheid bekabeld echt maarĀ 8 mbit? Wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?Ā 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Is Ziggo beschikbaar? Of glasvezel van een andere aanbieder? Gauw overstappen dan.


KPN monteurs meten amper 6-8 Mbit/s,Ā site geeft 9 Mbit/s aan.


@Moedeloos.kpnĀ Welkom op het forum.Ā 

Ik begrijp dat je problemen ondervindt met een te trage internet verbinding. Ook begrijp ik dat op de site die @Nick83Ā deelt aangegeven wordt dat er maximaal 9 Mb/s leverbaar is op je adres, klopt dat?

Op sommige adressen is het zo dat er voor KPN simpelweg niet meer leverbaar is, omdat de techniek dit dan niet toestaat. Ik kan voor je controleren of er wellicht iets mogelijk is op je adres. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het kunnen laten weten als dit gelukt is?Ā 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan.Ā 


Mijn profiel is ingevuld.

2-10 jl.Ā heeft eenĀ KPN storingsmonteur ter plaatseĀ vastgesteldĀ dat er maar 6-8 Mbit/s beschikbaar is.

Ā 


@Moedeloos.kpnĀ Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik heb het voor je gecontroleerd en zie inderdaad dat 8.2 Mbps de maximaal haalbare snelheid op je adres is. Vooralsnog lijkt er ook geen upgrade gepland te staan.Ā 

Wat je zou kunnen doen is je inschrijven voor de nieuwsbrief van KPN netwerk, zodra er dan een upgrade of bijvoorbeeld glasvezel gepland staat ontvang je bericht van ons. Voor de korte termijn heb je hier helaas weinig aan en ben ik bang dat ik ook weinig voor je kan betekenen.Ā 


Toch wel heel bijzonder dat KPN wel iedere maand netjes een rekening kan sturenĀ maar dat de levering inĀ ditĀ digitale tijdperkĀ te wensen overlaat en hier geen oplossing voor kan bieden!

Als jaren lange trouwe klant laat KPN mij weinigĀ keuze willen wij fatsoenlijke kunnen werken en studeren.


Mijn uitleg als niet-kpn-er, er is behoefte ontstaan aan een infrastructuur die er nog niet is, of nog niet overal is, het aanbod loopt achter bij de vraag.

Dit schreef ik eerder over DSL-internet, zijnde de voormalige telefoonkabels. :

https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837?postid=523623#post523623

Is er een alternatief beschikbaar ? Via TV kabel aanbieder ?


Overstappen op Ziggo. Als dat niet beschikbaar is: tv kijken via digitenne of schotel. Of verhuizen. Naar een huis waar wel fatsoenlijk internet is.


Het vervelende is nu dat je nu afhankelijk bent van waar je toevallig al woontĀ 

Overstappen op Ziggo.

Er zijn gelukkig nog meer kabelTV aanbieders.

Ā tv kijken via digitenne of schotel.

Dat scheelt zeker, dan is een goed werkende 8Mbit/s voor veel toepassingen voldoende :

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

Of er is zoals zo vaak iets anders aan de hand.

Of verhuizen. Naar een huis waar wel fatsoenlijk internet is.

Kies dan voor pijnacker.