Skip to main content

Binnen een week wordt het oranje sprietje buiten verlengd en naar binnen gebracht. Er komt een monteur die ook meteen een aansluitkasje plaatst.

Is de glasvezelaansluiting dan ook direct klaar voor gebruik? Of moet er ergens iets omgezet worden? En als dat laatste het geval is, krijg ik daar bericht van, of moet ik zelf aangeven dat ik naar glasvezel over wil gaan? Blijven mijn abonnementskosten dan gelijk of wijzigen deze?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Nieuwe aansluiting zit in de meterkast. Geen verdere hulpstukken of instructies erbij. Geen tijdsplan over de monteur die “alles” gratis komt aansluiten. Geen contact met KPN mogelijk. De “chat” vraagt 10 x hetzelfde, maar is kennelijk lousy geprogrammeerd. Valt een beetje tegen van de KPN


Je krijgt daar uiteraard bericht van. Maar dat de kabel naar binnen is gebracht wil niet zeggen dat je ook meteen aangesloten wordt. Tussen het naar binnen brengen en aansluiten kan weken tussen zitten.


Hoi @RdevR, welkom op het forum! Glasvezel zal niet direct klaar zijn voor gebruik. Wanneer alles buiten- en binnenshuis gereed is, zal er nog een order ingediend moeten worden voor de upgrade van VDSL > Glasvezel. Hier zal ook nog een monteur voor gepland worden. Zoals @Joep1965 benoemd, je krijgt hier inderdaad bericht van. De abonnementskosten blijven precies hetzelfde als bij VDSL (mits je zelf iets wijzigt bij de upgrade).