Skip to main content

Ik heb op 2 plekken telefoon en op  4  plekken plekken televisie. Bij Ziggo geen goed resultaat (boven geen sbs6). Hoe kan ik overgaan naar KPN?

Kan alles door KPN worden aangesloten en geregeld, ook het opzeggen van Ziggo?

Ik kan zelf niets doen door medische omstandigheden.

Als ik dit zo lees ( ik heb geen band met kpn) dan denk ik aan slechte coax bekabeling en/of splitters.

Dan lijkt het me in eerste instantie beter om een handig iemand te vragen om daar naar te kijken, om te beginnen tv’s wisselen voor de test.

Kpn gebruikt ethernetkabels, geen coax dus dat is met 4 TV’s ook al een gedoetje.


Hallo @Ernstpels, welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je niet tevreden bent met je huidige aansluiting bij Ziggo.

Je bent natuurlijk van harte welkom bij ons! Als je gebruik maakt van onze Overstapservice, dan zullen wij Ziggo voor je opzeggen. Om je abonnement en overstap naar ons te regelen kun je het beste met ons bellen of chatten. Je vindt onze contactgegevens hier


@Ernstpels Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hallo @Ernstpels, welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je niet tevreden bent met je huidige aansluiting bij Ziggo.

Je bent natuurlijk van harte welkom bij ons! Als je gebruik maakt van onze Overstapservice, dan zullen wij Ziggo voor je opzeggen. Om je abonnement en overstap naar ons te regelen kun je het beste met ons bellen of chatten. Je vindt onze contactgegevens hier

Eerlijk gezegd vind ik het niet helemaal netjes wat hier gebeurt (persoonlijke mening). Er wordt een medische situatie benoemd waardoor TS zelf niets kan doen. Overstappen van Ziggo naar KPN betekent aanpassen van (heel) veel hardware-matige zaken (zoals @KeesYagi ook aangeeft). Om daar volledig aan voorbij te gaan en @Ernstpels klakkeloos door te verwijzen is dan gewoon niet handig. Je weet van te voren dat dit problemen op gaat leveren. Maar goed...dat is mijn mening


Tja, als een Ziggo klant zich hier op het forum meld, dan lijkt het me logisch dat een KPN medewerker deze klant probeert binnen te harken. Wat zou je anders verwachten?

En met alle respect: medische situatie maakt niet zoveel uit. Je kunt alles laten doen (niet per se door een KPN monteur), als je maar betaald. Er zijn zat mensen die kerngezond zijn en zelf ook niets doen.


Als ik dit zo lees ( ik heb geen band met kpn) dan denk ik aan slechte coax bekabeling en/of splitters.

Als alleen sbs6 boven niet beschikbaar is, en de rest doet het wel, dan lijkt me dat er met de kabels niets mis is. Eerder een licentie issue ofzo.


Het is jammer dat we nog niets hebben vernomen van de vraagsteller.

Wat zou de foutmelding zijn, als die er is.

Bij coax kan er zeker een probleem zijn met enkele zenders, wisselen vd ontvangers zal het mogelijk aantonen maar misschien doet een andere ontvanger het wel op die aansluiting.

En zien of de andere stations die de zelfde DVB-C frequentie delen het wel of niet doen.

Is daar bij Z. een lijstje van beschikbaar ?


Tja, als een Ziggo klant zich hier op het forum meld, dan lijkt het me logisch dat een KPN medewerker deze klant probeert binnen te harken. Wat zou je anders verwachten?

En met alle respect: medische situatie maakt niet zoveel uit. Je kunt alles laten doen (niet per se door een KPN monteur), als je maar betaald. Er zijn zat mensen die kerngezond zijn en zelf ook niets doen.

Je zou zo bij KPN kunnen beginnen 😉. En in deze verschillen we van mening. En dat mag.


Bijna tegen beter weten in, want lees je hier de reacties (nog) wel?

Het is de vraag of je via KPN wel 4 (vier) tv's aan kan sluiten. De bandbreedte op je adres moet er voldoende voor zijn. Volgens mij minimaal 40 Mb/s. Dat kun je hier checken.

Ook geen sbs6 boven via 930 ?

Het is bij coax vaak een verouderde AOP, slechte stekkers (die met plastic kapjes), een verouderd, onvoldoende afgeschermde, splitter/versterker.

Al contact opgenomen met Ziggo zelf? Dat lijkt me de kortste weg momenteel.


Hallo @Ernstpels, welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je niet tevreden bent met je huidige aansluiting bij Ziggo.

Je bent natuurlijk van harte welkom bij ons! Als je gebruik maakt van onze Overstapservice, dan zullen wij Ziggo voor je opzeggen. Om je abonnement en overstap naar ons te regelen kun je het beste met ons bellen of chatten. Je vindt onze contactgegevens hier

Eerlijk gezegd vind ik het niet helemaal netjes wat hier gebeurt (persoonlijke mening). Er wordt een medische situatie benoemd waardoor TS zelf niets kan doen. Overstappen van Ziggo naar KPN betekent aanpassen van (heel) veel hardware-matige zaken (zoals @KeesYagi ook aangeeft). Om daar volledig aan voorbij te gaan en @Ernstpels klakkeloos door te verwijzen is dan gewoon niet handig. Je weet van te voren dat dit problemen op gaat leveren. Maar goed...dat is mijn mening

Hij kan niets “zelf” doen als in zelf aanleggen….althans zo lees ik het.

Dat betekend niet dat een installatiemonteur het niet kan. Alleen als er persoonsalarmering achter zit moet je zorgen dat de overzetting goed is geregeld.

 

En ziggo (inet over koper) is gewoon slecht.


Hallo @Ernstpels, welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je niet tevreden bent met je huidige aansluiting bij Ziggo.

Je bent natuurlijk van harte welkom bij ons! Als je gebruik maakt van onze Overstapservice, dan zullen wij Ziggo voor je opzeggen. Om je abonnement en overstap naar ons te regelen kun je het beste met ons bellen of chatten. Je vindt onze contactgegevens hier

Eerlijk gezegd vind ik het niet helemaal netjes wat hier gebeurt (persoonlijke mening). Er wordt een medische situatie benoemd waardoor TS zelf niets kan doen. Overstappen van Ziggo naar KPN betekent aanpassen van (heel) veel hardware-matige zaken (zoals @KeesYagi ook aangeeft). Om daar volledig aan voorbij te gaan en @Ernstpels klakkeloos door te verwijzen is dan gewoon niet handig. Je weet van te voren dat dit problemen op gaat leveren. Maar goed...dat is mijn mening

Hij kan niets “zelf” doen als in zelf aanleggen….althans zo lees ik het.

Dat betekend niet dat een installatiemonteur het niet kan. Alleen als er persoonsalarmering achter zit moet je zorgen dat de overzetting goed is geregeld.

 

En ziggo (inet over koper) is gewoon slecht.

Volledig met je eens maar dan hoef je daar nog niet zomaar overheen te stappen en proberen snel de klant binnen te halen. Maar goed...om nu een hele discussie over respect op te starten lijkt me niet nodig. Laten we het hier maar bij houden  en de focus weer op de inhoud van de vraag leggen.  


Reageer