Ik maak gebruik van de hoogste internetsnelheid die theoretisch haalbaar is namelijk 4GB verbinding. Dat ik deze snelheid bij lange na niet haal is te verwachten. Nu heb ik mijn huis via glasvezelnetwerk aangesloten tot aan mijn meterkast maar vandaar uit gewoon via de oude telefoonkabel doorgezet naar de huiskamer. Daarnaast heb ik meerdere Wifi versterkers aangeschaft voor de Mesh verbinding.
Op kantoor (1ste etage) heb ik mijn computer via kabel verbonden met zo'n wifi versterker. So fa so good. De internet snelheid op kantoor varieert echter van +/- 90mb (onacceptabel) tot over de 600mb (prima :) . Een reboot van het systeem werkt maar het is toch niet de bedoeling dat ik dagelijks moet rebooten?
De internet en Wifi snelheid is dus zeer onbetrouwbaar. Hoe kan ik deze betrouwbaarheid verbeteren. Het is onmogelijk om contact te krijgen met medewerker van KPN. Verder dan hulpdiensten op internet ben ik niet gekomen. Mogelijk is een van de oplossingen het vervangen van de oude telefoonkabel in een modernere versie. Maar ja, is dit DE oplossing?