Skip to main content

Ik lees af en toe dat mensen met vectored en/of pair-bonded koper hoge uploadsnelheden hebben maar blijft die snelheid na overzetting naar glas bestaan of gaat die dramatisch zakken?

Daar is een kort antwoord op, met glas heb je al die beperkingen en trucken voor gebruik van koper helemaal niet meer nodig. Met glas zijn snelheden mogelijk die voor een huishouden zeer ruim toereikend zijn.

Over internet via koper :

https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837?postid=523587#post523587


Dat snap ik maar dat is eigenlijk niet de vraag. Iemand heeft 40mb up op koper terwijl het abbo zegt 4mb. Wat is het dan na overzetting dramatisch 4 of een nette 40


@Kaljo  Zelf heb ik ervaren, met pair bonded koper, dat er alleen maar verbetering is opgetreden. Zo hadden wij hier enige jaren gelden alweer, zo’n pair bonded VDSL koper aansluiting, dat gaf de nodige problemen, want wat was het geval: Oude koperdraden die vaak sterk geoxideerd ondergronds liggen,veroorzaken veel ruis op het modem, omvallende bitjes, zo werd geconstateerd door monteurs van KPN, met de komst van een glasvezelaansluiting, is de verbinding heel goed geworden, en ook altijd goed stabiel. Als een abonnee wordt overgezet op glasvezel, dan heb je zeer zeker een nog betere verbinding, een nette 40 en nog meer snelheid is mogelijk natuurlijk.

Succes!


@Ceessie35 

Helaas beantwoord ook dit niet mijn vraag.


Hi Kaljo. 

Wat jij eigenlijk wilt weten is of je die hoge uploadsnelheid blijft behouden, ondanks dat je alleen een abonnement hebt voor 50/5 en dus 5 Mbps upload? Begrijp ik het zo goed? Die garantie kan niemand je geven namelijk. Bij glasvezel heb je echter ook hogere uploadsnelheden die je kunt nemen. 50/50, 100/100, 500/500. 


Hi Kaljo. 

Wat jij eigenlijk wilt weten is of je die hoge uploadsnelheid blijft behouden, ondanks dat je alleen een abonnement hebt voor 50/5 en dus 5 Mbps upload? Begrijp ik het zo goed? Die garantie kan niemand je geven namelijk. Bij glasvezel heb je echter ook hogere uploadsnelheden die je kunt nemen. 50/50, 100/100, 500/500. 

@Alex_P Kijk jij begrijpt mijn vraag goed. :white_check_mark:

 

Jouw antwoord zal mij ws doen besluiten voorlopig op koper te blijven. Vreemd dat jullie dat niet kunnen garanderen. Zulke situaties zullen ongetwijfeld eerder voorgekomen zijn.

Ik ben geenszins van plan mijn abbo om te zetten naar een nieuw duurder 50/50 abbo, KPN heeft de glasvezeltarieven erg goed verstopt, ik kan ze nergens meer terugvinden? Was 50/50 niet iets van 52,50 p/mnd? Dan TV erbij a 10=62,50 p/mnd tegenover nu KPN-TFT incl TV  44 p/md!  Als de bedragen anders zijn hoor ik het graag.

 


Nou, het is vrij simpel. De garantie krijg je op basis van je genomen abonnement en de technische haalbaarheid op je adres. De tarieven van glasvezel zie je als je je adres invult op de KPN site waarop glasvezel aanwezig is. Alleen internet is € 42,50 per maand en en met 1 ontvanger erbij is dat € 52,50. 


Welk abonnement heb je nu bij Telfort op papier?

En wat is je werkelijke download en upload?

Dan kan ik je wellicht een specifiek antwoord voor jouw situatie geven.


Uw nieuwe abonnementsnaam

Huidig abonnement

Nieuw abonnement

Internet Standaard + Interactieve TV

TFT Internet en Interactieve TV

€ 44,63 per maand

€ 44,63 per maand

De prijs is zonder eventuele korting, extra zenderpakketten of tv-ontvangers. Als u nu korting heeft, dan houdt u die bij KPN.


Dat oude Telfort abonnement was 30/3 of was dat al opgehoogd naar 50/5?

Ik weet niet precies of dat KPN-TFT abonnement zonder wijziging over kan worden gezet op glasvezel (zoals met alle andere KPN abonnementen vanaf 2014 wel kan) maar gesteld van wel:

Dan zou je dus een "oud"  50/5 Telfort of KPN glas abonnement krijgen en dat was in de praktijk ook altijd gewoon 50/50. De upload was alleen administratief laag. In werkelijkheid was het gewoon gelijk aan de download. 


@Ward_ 

Afgaande op @Alex_P zijn antwoord vermoed ik dat ik 50/5 heb maar weet dat niet zeker. Binnenkort wordt er een glaskastje geplaatst. Het wordt kosteloos omgezet naar glas, daar heb ik bericht van.

Of IK dat wil is een tweede, dat hangt/hing dus van het antwoord op mijn vraag af.


Mis kan  @Alex_P even checken wat de snelheden volgens mijn huidige abbo zijn?


Dat kan ik zeker, dat is inderdaad 50/5.