Veel problemen sinds de update van mijn Experia Box V10
Ik heb alleen maar problemen na de update van de box 10 sinds november.
Val de hele tijd weg,slechte verbinding,mijn telefoon deed het niet meer goed,en ben 164mb kwijt.
Eerst had ik altijd constant 866mb via AC. kanaal 36 wifi5.
Met mijn Tp Link usb antenne Archer TX20UH.
Ook geen bandstering meer?
Nu 702mb van over, en een zwakker signaal,van maar de helft.
Ik erger me geel en groen,zou het liefst terug willen naar de oude software,nu betaal ik ook te veel voor iets wat ik niet krijg,en het niet goed meer doet.
Nieuw is niet altijd goed en beter he?!
Al 8 jaar klant.
Bladzijde 1 / 1
Beste ​@Uit Meijel heb je de nieuwste TP-Link-driver al gedownload, is van oktober dit jaar, vergeet niet de oude driver uit de Windows softwarelijst te verwijderen.
Bandsteering is niet meer aan de orde, de V10 met de nieuwste software kan nu in mesh samenwerken met de KPN wifipunten, heb je die, dat lees ik niet???
Wifi is geen pijl op te trekken, ik gebruik standaard kanaal 100, meer snelheid, minder ver bereik.
Ik gebruik ook een TPL USB adapter, versie TX20UÂ Plus, technisch gelijk aan die van jou, ziet er alleen anders uit. Ik heb heb abosnelheid van 100/100Mbit/s en haal met gemak 120Mbit/s draadloos op een laptop.
Wat is jouw abosnelheid???
Zie mijn wifi-overzicht:
Â
Â
Hallo Jan,
Bedankt voor je reactie.
Ik zal eens kijken voor een update voor de TX20UH,dat was een goeie van jou.
Ik haal nu 702mb van 1gb.
Normaal 866mb dat is het maximale op AC/Wifi5 protocol.
Heb 2,4ghz vast op 11 en alleen N.
Bij 5ghz vast op 48 en alleen AC.
Wifi punten,nee,geen repeaters/versterkers.
Dat zit al in mijn antenne,en die kan tot Wifi6.
Koste 42,- gaat ook nog.
Maar ik zit op 4gb te wachten,en de Box 14 modem van Arcadian met Wifi6.
Dan kan mijn kpn+ tv kastje ook draadloos,dat heeft ook Wifi6,maar geen 5,dat lukt nu niet,en is niet backwards competteble.
Die Wifi antenne wel.
Maar alleen mensen die na 2022 glasvezel hebben gehad kunnen daar gebruik van maken dat van mij is van mij is van 2016,en dat heeft met pon te maken,en moeten ze buiten in de kast,maar dat kon nog jaren duren,ze willen eerst heel Nederland bestrijken met glasvezel.
Ik zei dan lig ik in mijn houten jas!
Je haalt een snelheid van 1,2gb zie ik,dat is toch mooi.
Ik gebruik een HP Elitebook 480 G5Â i7,een 2e handsje,gekocht voor 449,- normaal koste die nieuw 2,500
Aangepast naar 32gb geheugen,en 1000gb opslag.
En koste hij nog 750,-
Opslag is van Toshiba,NVMe SSD. GX5.
Â
Beste ​@Uit MeijelÂ
Ik haal nu 702mb van 1gb.
Dat is een hele mooie snelheid voor wifi5AC, met de Ookla test gemeten??, anders lees je de doorvoersnelheid op jouw staatje, net als dat bij mij 1.2Gb staat.
Ook geen bandstering meer?
Wifi punten,nee,geen repeaters/versterkers.
Dan heb je ook geen bandsteering c.q. mesh nodig.
Je haalt een snelheid van 1,2gb zie ik, dat is toch mooi.
Ik haal geen 1.2Gbit/s, dat is de maximale doorvoersnelheid van de TPL-antenne.
Je kunt de DIW7022 nu wel draadloos gebruiken i.c.m. een V10, maar geen garantie en ondersteuning vanuit KPN, vandaar het onderstaande kaartje met aansluiteisen:
Â
Succes.
Â
Ik had graag een nieuwe Box10 ZONDER nieuwe update.
Ik heb er alleen maar problemen mee nu.
En heeft weinig toegevoegde waarde voor mij,alleen maar erger.
En ben al ziek,dat kan ik er niet bij hebben.
Anders ga ik weg na 8 jaar.
Â
Admin: samengevoegd met je al bestaande topic
Dit kun je vergeten. KPN draait geen updates terug.Â
Welke problemen heb je met de nieuwe software?Â
Ook goedemorgen,
Dat hoeven ze ook niet terug te draaien,dan sturen ze me maar een oude waar die update niet op zit.
Nog maar een zwak signaal,telefoon problemen.
Kan mijn oude wachtwoord niet gebruiken,val de hele tijd weg en gepiep.
Geen bandstring meer etc.
164mb kwijt.
Had een fijn sterk signaal constant van 866mb op wifi5 ac kanaal 36.
88% signaal,nu nog maar 60% een streepje weg.
Veel hebben er shit mee las ik na die update,te vroeg losgelaten denk ik dan,en nog niet goed,met bugs.
Dan krijg je dat.
Een volgende keer trek ik de stekker eruit,dat die niet meer kan updaten.
Misschien is die nu wel besmet of kapot.
Dan heeft kpn wat,een groot klantverlies.
Â
Heb nog een mooie Tp-Link Archer TX20UH antenne,en daar nu ook niet veel meer aan.
Dat hoeven ze ook niet terug te draaien,dan sturen ze me maar een oude waar die update niet op zit.
Haalt niets uit. Updates worden automatisch uitgerold. Dus die update komt er dan later gewoon weer op.
Een volgende keer trek ik de stekker eruit,dat die niet meer kan updaten.
Dan word die later geupdate als je de stekker er weer in steekt.
Ze lossen het maar op,nu betaal ik te veel,voor wat ik niet krijg.
Ze zeiden wel in die mail,zorg dat u modem aan staat.
Lijkt me ook geen firmware update als van ZTE.
Dat is weer wat anders,en kan vaker zijn.
Dit is alleen in het belang van kpn lijkt me.
Misschien een eigen modem kopen als je hun updates niet wil, dan is alles in eigen beheer. Anders zal je het toch met hun updates moeten doen. Je kan eens proberen het modem te resetten naar de standaard instellingen, dit kan vaak helpen na zo een update.
Goedemorgen,
Dat is een goede van u,ik zal eens kijken voor een Fritz! Box.
Resetten helpt niet.
Goedemorgen,
Dat is een goede van u,ik zal eens kijken voor een Fritz! Box.
Resetten helpt niet.
Prima keuze, daar kan je alles zelf bepalen.
Beste ​@Uit Meijel waarom weer een topic gestart over hetzelfde onderwerp???
Is verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels.
Â
Hoi ​@Uit Meijel, we hebben je beide topics samengevoegd. Het is niet overzichtelijk als je meerdere topics over hetzelfde aanmaaakt.
De update van het modem kan inderdaad niet teruggedraaid worden. Jouw eigen Wifi apparatuur is met een kabel aangesloten op jouw V10 denk ik. Staat Wifi op jouw V10 ook uit? Maakt het daarbij nog uit welke netwerkpoort op de V10 je gebruikt?Â
Â
In de nieuwe software die je op jouw modem hebt staan zijn meerdere dingen veranderd, in onze Kennisbank hebben we daar meer informatie over:Â
Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.