Skip to main content

Wij hebben een 100 mb glasvezel all-in one abonnement.

Bij de voordeur in de meterkast hangt het modem.

In de slaapkamer van mijn zoon die vrijwel boven de modem is (houten vloeren, geen beton) heeft heel slecht wifi signaal.

Geldt eigenlijk voor de hele bovenverdieping. Ook in bijkeuken (waar ze de PlayStation hebben staan) is dit ruim onvoldoende.

Ja, we hebben al meerdere keren alle stappen doorlopen. Maar het wordt niet beter!

Ik vind het heel vervelend dat je hier niet iemand over kunt spreken, dus ik hoop dat er op deze manier een oplossing kan komen.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid

Bij glasvezel netwerk zou ik in ieder geval al kiezen voor een bekabeld netwerk. Dit kan eventueel ook via powerline adapters (al lever je hier al snelheid mee in).

 

Je zou voor de WiFi kunnen kijken naar het kanaal waarop je actief bent. Dit kan overlappen met dat van je buren. Hierdoor 'verdruk’ je elkaars netwerk en wordt het traag.

 

Als derde zou een magnetron, vaste telefoon of ander apparaat kunnen storen op je netwerk.

 

Hopelijk kun je hier iets mee!


Sowieso is het verstandig om een speedtest te doen op speedtest.net


Goedenavond,

 

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Dat bekabeld het beste werkt snap ik, maar helaas heb ik geen mogelijkheid om extra kabels te trekken.

Speedtest en van kanaal wisselen heb ik al geprobeerd, ook al meerdere malen de zelfhulp van KPN doorlopen, maar daar wordt het allemaal niet beter van. De oplossing die dan naar boven komt is 2 superwifi punten te kopen à €149,00 vindt ik de omgekeerde wereld. Daar waar ik iedere maand voor betaal werkt gewoon niet.

Ik snap gewoon niet dat je op een paar meter van het modem gewoon nagenoeg geen bereik meer hebt. In een nieuwbouwhuis met allemaal gewapend beton zou ik daar meer begrip voor hebben.

Iemand een ander idee om dit op te lossen?

KPN zelf een idee?


Daar waar ik iedere maand voor betaal werkt gewoon niet.

Dat klopt niet helemaal. Je betaalt voor internet tot de Experiabox. Niet voor WiFi. KPN gaat behoorlijk ver met de WiFi manager en daarbij dan eventueel misschien gratis Experia WiFi's. Die bekabeld aangesloten moeten worden. Maar daarna houd het wel zo ongeveer op.


Daar waar ik iedere maand voor betaal werkt gewoon niet.

Dat klopt niet helemaal. Je betaalt voor internet tot de Experiabox. Niet voor WiFi. KPN gaat behoorlijk ver met de WiFi manager en daarbij dan eventueel misschien gratis Experia WiFi's. Die bekabeld aangesloten moeten worden. Maar daarna houd het wel zo ongeveer op.

Dus ik mag op 4 meter van mijn Experiabox met een snelheid van max 4 mbps hier niets van zeggen… Dit is wat het is en je doet het er maar mee.

Volgens mij pretendeert KPN iets anders in hun communicatie en reclames. Dat ik in mijn tuin geen goed wifi heb, of 20 meter verderop het een stuk minder is heb ik alle begrip voor, maar bij dit niet.


Niemand zegt dat u geen goed WiFi mag hebben. Mogenlijk moet u er wel zelf voor investeren.


Welk type experiabox heeft u?


Dat bekabeld het beste werkt snap ik, maar helaas heb ik geen mogelijkheid om extra kabels te trekken.

Dat zeggen meer mensen hier op dit forum. Ik vraag me dan altijd af of iemand al wel gewoon eens bij allekabels webshop ofzo een 20meter lange kabel heeft gekocht en daarmee eens tijdelijk getest.

Speedtest en van kanaal wisselen heb ik al geprobeerd, ook al meerdere malen de zelfhulp van KPN doorlopen, maar daar wordt het allemaal niet beter van. De oplossing die dan naar boven komt is 2 superwifi punten te kopen à €149,00 vindt ik de omgekeerde wereld. Daar waar ik iedere maand voor betaal werkt gewoon niet.

Voor dat geld kan je ook een bouwvakker een kabel laten aanleggen. Misschien minder mooi, maar KPN is geen installatiebedrijf. Ook geen Sinterklaas. Die moet z’n cadeaus ook ergens van betalen (via ouders). Bij KPN zijn dat jouw mede-klanten, zoals mensen die hier reageren.

Een houten vloer zou inderdaad geen grote barriere moeten zijn voor 2.4GHz rasiosignalen. Ook niet voor een 6mm boortje. Maar mischien stoort er iets, of wil de PS graag/alleen op 5GHz wifi. Kijk eens mee een app WiFiManager wat er in jouw huis/buurt nog meer in de lucht hangt.


Reageer