Skip to main content

Hoi ik heb echt onstabiel internet sinds een week.

Internet valt steeds weg ( bekabeld)

Wifi internet is instabiel

Na een herstart werkt het weer maar dit moet ik regelmatig doen

Hiervoor nooit last gehad. Internet was altijd stabiel.

 

Ze zijn hier wel al een tijdje bezig met glasvezel werkzaamheden. 

 

Graag wil ik weten wat deze storing veroorzaakt. Dit is iets wat zich nu een week afspeelt 

Wat vervelend dat je sinds verbeteringen aan het netwerk juist problemen met jouw netwerk ervaart. Het kan gelinkt zijn, maar kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik kan je daarom niet direct een oorzaak geven. Maar hopelijk kan ik je wel aan een oplossing helpen.

Ik raad je aan om de Servicetool voor Problemen & Storingen met Internet & Wifi te doorlopen. Deze servicetool kan ook de verbinding tot aan jouw modem doormeten en dus zien of daar problemen zitten. 


Bedankt voor je antwoord.

Ik kom zelf uit de telecom wereld en heb alle stappen al doorlopen die ook in jullie handboek staan.

Even resumé 

 

  • Gamen na een reset gaat vaak heel even goed maar verliest zijn verbinding = bekabeld aangesloten.
  • laptop wifi. ik merk dat er een hik in het netwerk zit als het browsen ineens super traag begint te worden.
  • vandaag kom ik thuis geen internet op het netwerk van kpn na een herstart doet hij het weer
  • ik heb een actieve glas verbinding branden op de NT als de storing aanwezig is.
  • er zijn zonnepanelen geplaatst afgelopen 2 weken in de straat (storings gevoelig?)
  • ik heb meerdere UTP uitgangen geprobeerd in zowel de modem als in de muur 
  • Ik heb meerdere utp kabels al geprobeerd
  • alles is al een keer helemaal uit gezet en herstart
  • er zijn glasvezelwerkzaamheden uitgevoerd in de wijk (civiel+blazen)
  • na een modem herstart haal ik ruime scores op de wifi

    Downloadsnelheid

    123.0 Mbit/s

    Uploadsnelheid

    149.2 Mbit/s

  • later op de dag haal ik 60 mbit of lager (willekeurig gemeten)

kortom ik zou willen vragen of jullie in het logboek kunnen kijken wanneer deze storing optreed en daarvoor een actie uitzetten om dit op te lossen.

Alvast bedankt.


2 uur later mijn internet ligt er weer uit zomaar ineens …..


  • er zijn zonnepanelen geplaatst afgelopen 2 weken in de straat (storings gevoelig?)

Zonnepanelen kunnen tot storing leiden, maar alleen binnen het eigen huishouden. Als er zonnepanelen elders in de straat zijn geplaatst, dan zou jij hier geen last van moeten hebben.

  • alles is al een keer helemaal uit gezet en herstart

Begrijp ik het goed dat je het glasvezelkastje en modem allebei tegelijk stroomloos hebt gemaakt? Daarna heb je eerst het glasvezelkastje aangesloten en gewacht tot deze volledig is opgestart? Als laatste heb je het modem weer aangesloten en gewacht tot deze volledig is opgestart (circa 10 minuten)?

Heb je het modem ook als eens een reset gegeven? Hiermee wordt het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Veelal lost dit problemen op. 

 

Als je na een reset van het modem toch nog problemen met jouw verbinding ervaart, neem dan eerst de Servicetool even door. Zoals ik eerder al zei kan deze jouw verbinding op afstand uitmeten. Eventuele problemen in de verbinding kunnen hiermee aan het licht komen.

Kom je er daarmee ook niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402. We kunnen dan samen kijken naar een oplossing.


Goedemiddag Denise,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb idd alles uitgezet en opgestart in die volgorde. (Glas komt vrijwel binnen 1 minuut op) En de router duurt max 5 minuten) 

 

Ik heb nogmaals een harde reset gegeven en zal in deze post woensdag aangeven of de problemen verholpen zijn.

 

Zoniet neem ik telefonisch contact op

 

Fijne dag gewenst