Skip to main content

Ik heb regelmatig het probleem dat de internetverbinding weg valt en daarna is de snelheid vaak laag, Meestal helpt een reboot van de Experience box (12), helaas niet altijd.
als alles goed werkt zie ik bij de status van het ethernet WAN  de correcte bitrate staan ( 1000MB)
als het niet snelheid problemen heeft dan staat er meestal 10MB Zie screen shots

Ligt de oorzaak in de glasvezel aansluiting/ kastje of is dit een experience box probleem?

Hoi @TheCave en welkom hier op ons forum!

Heb je in dit geval ook het glasvezelkastje al eens gereset door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken? Dat zou namelijk mijn eerste advies zijn. Mocht je dit al hebben gedaan of mocht dit niet hepen, laat het mij dan weten zodat ik mee kan kijken. Zou je in dat geval ook je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Je kunt voor dit soort zaken trouwens ook altijd even bellen met het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken), 


Allo Jan,
in de log van de Experience box (12), staat nog regelmatig dat deze de connectie kwijt is maar op dit moment komt de verbinding wel terug met de juiste snelheid.  ( na het resetten en controleren van de de aansluiting van het glasvezelkastje)
ik kijk het nog even aan en anders meld ik mij bij de support desk.

 

mvg 


Allo Jan,
in de log van de Experience box (12), staat nog regelmatig dat deze de connectie kwijt is maar op dit moment komt de verbinding wel terug met de juiste snelheid.  ( na het resetten en controleren van de de aansluiting van het glasvezelkastje)
ik kijk het nog even aan en anders meld ik mij bij de support desk.

 

mvg 

Dat lijkt me een goed idee @TheCave!

Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen of mocht je er onverhoopt niet uitkomen met de helpdesk, laat mij dit dan vooral weten :)Â