Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een 100MB glasvezel abonnement en over het algemeen werkt het prima, echter merk ik regelmatig dat ik een website niet kan benaderen en dan wacht ik even en dan werkt het wel. Ik heb lokaal op mijn laptop al Google 8.8.8.8/8.8.4.4 ingesteld maar dat help niet. Het lijkt dus of hij even een hickup in de verbinding heeft.

 

In de modem zie ik dat er zowat elke 5 minuten een HDCP request gedaan wordt met het IP adress van mijn nexperiabox als request. Deze wordt geacknowledged met een lease time van 10 minuten maar 5 minuten later wordt hij weer gedaan. Is dit normaal?

 

Zie kleine log van de DHCP requests:

admin: log verwijderd ivm privacy

 

Wat betreft dat DHCP verhaal, ja dat is normaal :relaxed:
Dit komt door het achterliggende netwerk, de lease tijd is 10 minuten maar een DHCP client stuurt altijd op de helft van de leasetijd (5 minuten) een send request naar de DHCP server om te checken of het ip adres dat hij heeft verkregen nog valide is.
Ben je een ex-Telfort klant overigens?
Je kan ook beter je bericht even aanpassen (via de 3 stipjes) en “Request IP=” even verwijderen. Dat is jouw WAN ip adres.


Als je, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, je forumprofiel aanvult met zoveel mogelijk van jouw gegevens dan kan een webcare medewerker je lijn vanaf de kant van KPN ook even doormeten.

 


Bedankt voor je reactie.

 

Ik ben inderdaad ex-telfort klant.

 

Het WAN ip kan ik helaas niet verwijderen, want ik kan mijn post niet editen.


Hoi @mischa.courtin . Ik kan niks vreemds vinden in jouw verbinding. De toevoer van het signaal is stabiel.

Heb je ook een andere pc/laptop om uit te sluiten dat het op die laptop misgaat? 


Ik heb hetzelfde probleem ook met mijn telefoon over de wifi. Soms kan ik servers niet bereiken omdat ik geen DNS resolving heb. Kan het probleem ook in de nexperiabox zitten? Ik heb nog een oude telfort VGV7519. 

Hardware Version:  R02
Serial Num:   A318004012
Runtime Code Version:  02.00.141W4 (15.05.2019-10:52:36)
Boot Code Version:  v3.00.06c
 


@mischa.courtin : De standaard KPN DNS’en horen het gewoon prima te doen. Heb je ook iets aangepast in jouw modem?

Heb je de experiabox ook al eens helemaal gereset? 


Ik heb niks aangepast in mijn modem, maar ik kan hem wel een keer een hard reset geven.


Is daarmee het probleem verholpen?


Door thuiswerk kon ik niet zo handig de router resetten, maar gisteren avond heb ik het gedaan.

 

Tot nu toe lijkt het OK te zijn, maar ik hou het even in de gaten. Bedankt voor de goede tips