Skip to main content

Op 20 november is een monteur bij mij langs geweest om mijn internet over te zetten naar glasvezel (ik had daarvoor al KPN). Sindsdien merk ik traagheid/instabiliteit op mijn laptop. Dit viel mij op toen ik een online meeting voor werk had met Zoom; mijn beeld bleef continu vastzitten, geluid haperde, ik kreeg de melding dat mijn verbinding instabiel was, zodanig dat ik moest switchen naar mijn mobiele hotspot om de meeting te kunnen volgen. Zelfs het aansluiten van de internetkabel op mijn modem hielp niet.

Hiervoor had ik er nooit zo'n last van (ondanks dat Zoom natuurlijk vrij intensief is).

Op mijn mobiel werkt alles wel goed voor zover ik heb gemerkt, maar ik zie dat mijn verbinding niet zo sterk is als eerst → WiFi icoontje geeft slechts 1 of 2 streepjes ipv de volle 3. Dit is in ieder geval in mijn werkkamer zo, mijn modem (box 12) staat in de woonkamer. Daar is de verbinding iets sterker maar voor het videobellen hielp dit niet.

Ik heb zojuist geprobeerd de WiFi manager te doorlopen, maar daar werd ik eerlijk gezegd niet wijzer van. Hebben jullie tips of kan er iemand met me meekijken?

Ik zou toch verwachten dat de verbinding via glasvezel juist stabieler zou moeten zijn ;-)

Als er meer informatie nodig is geef het gerust aan, alvast bedankt.

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Heb ik gedaan, maar helaas; het hielp niet voor het videobellen vandaag. Moest weer m'n hotspot gebruiken. 


Hi @Afra1990 ,
Welkom op het forum. Ah wat vervelend dat je geen goed internet hebt op dit moment!

Heb je nadat je je glasvezelpunt 2 min van de stroom hebt gehad ook je modem gereset naar fabrieksinstellingen? Eventuele wifiversterkers ook gereset? 

Als je dit allemaal gedaan hebt en je probleem niet opgelost is, zou je dan je profiel aan kunnen vullen?