Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb vannacht een probleem met de verbinding naar mijn server die opeens niet sneller gaat dan 200kb/s terwijl ik normaal gesproken gewoon mijn maximale snelheid behaal. Ik vermoed dat er ergens bij KPN iets fout gaat omdat andere mensen met andere providers nergens last van hebben. Ook heb ik een andere locatie die ook gebruikt maakt van KPN-glasvezel geprobeerd met hetzelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Hi @RikPabbruwee, welkom. Ik herken dit niet als een algemeen probleem in ieder geval. Ervaar je dit nog steeds? Is jouw internetsnelheid wel gewoon wat het normaal is? Zou het probleem op de server kunnen spelen?


Ik heb er nu geen last meer van maar het kan natuurlijk altijd weer terugkomen. Het lijkt erop dat ergens in de routing binnen het KPN-netwerk het probleem ligt aangezien het provider verbonden is. De server was toen der tijd nog goed te bereiken via andere providers.

 

Mijn internet snelheid naar andere servers was nog wel gewoon zoals het normaal gesproken was.

 


Ik heb er nu geen last meer van maar het kan natuurlijk altijd weer terugkomen. Het lijkt erop dat ergens in de routing binnen het KPN-netwerk het probleem ligt aangezien het provider verbonden is. De server was toen der tijd nog goed te bereiken via andere providers.

 

Mijn internet snelheid naar andere servers was nog wel gewoon zoals het normaal gesproken was.

 

Hmm apart. Ik kan het niet echt verklaren, maar ben blij dat het voor nu is opgelost in ieder geval. Laat het vooral weten indien het weer terug komt. Dan kunnen we verder analyseren.


We hadden net last van een stroomstoring in mijn dorp en opeens is heb ik weer last van dezelfde issues als voorheen. Ik wil niet zeggen dat het aan het netwerk van KPN ligt maar ik begin nu toch wel een sterk vermoede te krijgen dat dit wel zo is.